• Biet

Heminsemination 2015 och framåt

Jag har pm:at dig. Läs gärna vad jag skrev.

• Biet

Ett gott råd är ju att ha bra kontakt med donatorn innan. "Lära känna" honom lite och se vem donatorn är. Verkar han seriös etc. Någon form av krav på att han är frisk bör ju ställas, men ändå svårt att veta om han fredagskvällen innan varit ute o träffat någon.

Mycket handlar om att våga lita på varandra.

Man märker till viss del hur personer är när man har kontakt med dem.

Det brukar dock kanske inte vara bra att be någon allt för närstående vara donator. Då finns ju risken att den kanske har svårt att lägga faderkänslorna på hyllan.

Hoppas att det går bra för er Marie T L framöver.

• Biet
    Det vackraste skrev 2015-04-15 08:03:13 följande:

Ett tips till er: Använd bara en menskopp eller ett pessar. Det är enklare, går snabbare och det sitter på plats i flera timmar. :) Lycka till!

Jättebra förslag. Det gör också att det inte kan rinna ut så lätt heller utan mesta möjliga tar sig in. Kanske lite trix att få dit men...

Jag har ju fungerat som donator och helt kliniskt sterilt behöver det inte vara men rent och torrt. Tror ingen skulle gilla att använda något som inte är rent.

Lycka till allihopa så kommer det att lyckas.
  • Biet
    Hedwigg skrev 2015-04-24 23:12:44 följande:

Är det någon som bara kör med spruta? Det gör vi ,men tycker att det rinner ut även fast jag ligger med kudde. Är det någon mer som känner igen sig?

Hej

Det rinner alltid ut lite men det mesta hittar rätt väg så var inte orolig. Det kommer att funka. Att bara använda en spruta & skjuta upp spermiena med och sedan ligga ned är nog det mest vanliga. Så är det ju även när ett hetrosexuellt par försöker utan hjälpmedel. Och hade inte det funkat så hade väl mänskligheten varit utdöd...

Lycka till så kommer det.
  • Biet
    Moonlight83 skrev 2015-04-15 02:29:19 följande:

Återanvänder ni grejerna genom att koka dem eller köper ni flera slangar osv?

Det går utmärkt att återanvända sakerna om man vill. De skall vara rena och torra, det är det viktigaste. Behöver inte vara stereliserat (men som sagt rent).

Bestäm själv vad som känns bäst för er och tryggast.

Engångskoppar går bra att använda, slang är inte nödvändigt om man inte vill, kan ibland vara knöligt.

Lycka till.
  • Biet

Knävelborren, hur har det gått för er? Hoppas att ni med har lyckats nu.

Kram

• Biet
    Knävelborren skrev 2015-10-08 09:17:06 följande:

Ja ta mig tusan, på typ sjätte månaden av försök med heminsemination så verkar det ha gått vägen och jag är nu gravid! Känns ofattbart. Håller tummarna för att det ska gå bra för er andra med.

Knävelborren skrev 2015-10-08 09:17:06 följande:

Ja ta mig tusan, på typ sjätte månaden av försök med heminsemination så verkar det ha gått vägen och jag är nu gravid! Känns ofattbart. Håller tummarna för att det ska gå bra för er andra med.

Stort Grattis till dig.

@->->--

Klart att det funkar med heminsemination lika bra som på klinik. Ibland kan det bara ta ett antal försök innan det vill sig.

Läste i en annan tråd här inne att 7-8 månader brukar vara medel så du ligger under medel i så fall.

Kram
Svar på tråden Heminsemination 2015 och framåt