Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

vad tror ni om min son 10 månader?

Hejsan! Jag är ny här på forumet och väljer gärna att vara lite hemlig ett tag innan jag känt in mig

I feb 14 fick jag min son. Vårat första barn. Allt har varit bra även om det är stor omställning. Vi har inte många vänner med jämnåldriga barn så före jul började jag gå på en öppen förskola för att träffa mer bebisar.

Nu har jag börjat tycka att min son känns annorlunda mot de andra i hans ålder och har börjat fundera om han kan ha någon form av skada/utvecklingstörning.

Jag hoppas givetvis att de andra bebisarna bara är tidiga men har ju bara dem att jämföra med.

Min son kan

Sitta

Krypa

Resa sig mot möbler

Stå någon sekund utan stöd

Ta sig från liggande på rygg till mage sittande kryp.

Han kan inte

Vinka

Peka

Klappa händer

säga något ord

visar inte att han förstår något ord alls

kan inte sitt namn

ler och skrattar men ganska sällan och aldrig mot någon han inte känner

Detta är väl i korta drag vad jag reagerat på. Finns kanske fler saker jag glömt att nämna.

Vad tror ni alla om detta?

Det var efter att jag började träffa barn i hans ålder som jag börjar fundera.

Med vänlig hälsning och tack på förhand!

• Svar på tråden vad tror ni om min son 10 månader?
  • Anonym (anonym)

Tack för svar! Har haft väldigt lite kontakt med bvc och måste säga att jag inte känner mig helt bekväm med dem. Men går givetvis dit om det behövs.

Låter han lite annorlunda?

• Anonym (anonym)

Tack för svaret. Jo motoriskt är han duktig har jag tyckt. Eller jag har tyckt han varit bäst på allt men blev som en kalldusch på förskolan där jag tycker alla vinkar pekar och säger däää. Samtidigt som de springer runt för egen maskin och ler och skrattar mot alla.

• Anonym (anonym)

På öppna förskolan hos oss jobbar ingen pedagog. Det är kyrkvaktmästaren och en präst.

vi vinkar när vi kommer och går och så. Sjunger även en visa med vinka och klappa i rätt ofta. Så nog har han sett det.

Är väl inget direkt fel på mitt bvc bara det att vi knappt behövt vara där och dessutom varit vikarie som jobbat två av gångerna så jag har absolut ingen 'relation' till sköterskan.

• Anonym (anonym)

C33: att han inte heller förstår något ord alls, känns det onormalt? De andra verkar förstå så mycket.

• Anonym (anonym)

Han reagerar inte på sitt namn heller. Det är faktiskt något jag tänkt på innan men har för mig jag läst att det är vid 18 mån man ska kunna det. Men det verkar de andra kunna

• Anonym (anonym)

Guldhannapanna: nä det här är inom kyrkans verksamhet. Hur låter detta i dina öron du som jobbat med det?

• Anonym (anonym)

Tack för alla svar! Orolig är jag väl lite grann men han är ju vårat lilla hjärta ändå oavsett. Blev nog mest som en kalldusch för mig när jag såg vad alla andra kunde. I mina ögon var han bäst på allt

• Anonym (anonym)

2pågar: det här med att lyssna till namnet känner jag mig osäker på. Ibland reagerar han har jag märkt. Kanske hälften av ggr. Brukar dom reagera prick varje gång?

Svar på tråden vad tror ni om min son 10 månader?