Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

vad tror ni om min son 10 månader?

Som alla redan sagt så är barn olika. Jag har tre barn. Inget av dem har vinkat förrän en bra bit efter året. Äldsta vinkade första gången i samband med att han lärde sig gå. Han var då nästan 16 månader. De andra var 13-15 månader någonting. Två barn pekade före året men inte vid 10 månader. En efter. Äldsta var sen med talet. Mellan tidig. Första orden kom dock samtidigt...11 månader var de då. Yngsta har passerat 1,5 år och säger ingenting begripligt ännu. Jo, lök. "Löööö". Inget "mamma" eller "pappa". Han förstår dock bra och kommunicerar mycket på andra sätt. Äldsta barnet som förutom en 4-5 ord som användes ytterst sparsamt var i stort sett tyst tills han var 2 år. Inget av mina andra barn har dock varit i närheten av hans flrståekse. Började läsa strax efter att han fyllt 3 år. Vid 10 månader förstod han väldigt mycket. De andra har börjat visa på förståelse just runt 10 månader, men efter det har det gått ganska fort. Det där med att reagera på sitt namn tycker jag är lurigt. Inte heller äldre barn reagerar alltid på sitt namn. De hör, förstår men vill inte bry sig.....just då .

Svar på tråden vad tror ni om min son 10 månader?