Anonym (Here comes Peter Cottontail...) skrev 2015-01-14 09:54:53 följande:
Det där har du fått om bakfoten. Anledningen till att det inte strömmar dit folk är pga dagens bortskämda, bortcurlade, ouppfostrade, otrevliga, elaka skitungar och deras ännu värre föräldrar. Lärarna kan inte heller utbilda längre, de kan bara gnälla. Tacka vet jag skolorna i Holland och privatskolor i Tyskland och Frankrike. Därifrån kan man fortfarande få ut ungar som vet något. Alltmedan svenska elever halkar längre ochlängre ner i internationell jämförelse. Är det för det ni ska ha betalt?
Dessutom hade det varit upp till mig hade pedagogerna fortfarande varit pedagogiska istället för vad-det-nu-är dagens lärare pysslar med och eleverna fått hålla käft, sitta där, lyssna och lära sig respekt. Annarshade de inte varit välkomna.
SÅ nej, jag är inte den som saboterat skolan. Lärarna som inte längre kan lära ut, inte kan hålla ordning i klassen, inte är intresserade av eleverna, klagar och gnäller och som tror att deras arbete börjar efter att eleverna gått hem (som något ljushuvud här uttryckte det) är orsaken till att svenska skolan har blivit så dålig
Och ja, ni är lediga nästan hela tiden under tiden ungarna har lov. Era löner täcker upp för de perioderna också. Tror ni på fullt allvar att det där är gratis för att ni är så duktiga? Krävande, gnälliga är ni, skyller på andra dessutom och inkompetensen är fullständig. hur många ungar som helst kan varken läsa eller räkna i tredje klass. Och då har de ändå gått 0-an, 1-an och 2-an dessförinnan. Verkligen något attt vara stolt över som lärare och behöva belönas för.
Varför tror du att du vet någonting om lärarjobbet eller skolan? Du har uppenbarligen inte en susning. Det är du som är inkompetent att uttala dig.