Inlägg från: CT0310 |Visa alla inlägg
  • CT0310

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Hej alla, 25år är jag och har en 3åring och 1åring här hemma och tänkte försöka på en nr3. Blir jag gravid nu direkt så hinner bebis komma strax innan 1åringen fyller 2år.

Har ägglossning idag på alla hjärtans dag så får se vid månadslutet om det händer något i magen.

Glömde nämna att det blir första försöket efter pillerstoppet.

Storasyster vill ha en lillasyster då lillebror bråkar med henne.

Man har ju 50/50 chans haha

• CT0310

Jag hade äl sön-mån och idag blir väl äl+4 ... väntar förväntansfullt till måndag så jag kan testa mig =D då blir det äl+8

• CT0310
    MissJL skrev 2016-02-19 20:11:03 följande:

Hej! Jag hoppar också in här :) Har länge längtat efter en liten trea men sambon är rätt nöjd med två... Fast nu har han nog förstått min längtan o känner mer att han "inte har nått emot" en liten till ;) Dock kommer jag avvakta nån månad innan vi påbörjar bebisverkstad då vi redan har två decemberbarn :)

Hej, i min familj är vi också "vinterbarn" allihopa =D

Vår dotter oktober,jag o sonen i dec och mannen 1januari.

Så november "fattas" haha
  • CT0310
    Ishtar skrev 2016-02-21 08:46:43 följande:

Hade ni inte lite tid till på er?

Ni fixar det här. Själv har jag 6 dagar t bim o känner efter så mkt att jag håller på att bli knäpp. Är det något som kanske känns liiiite som att man möjligen kanske kunde vara gravid.

Svårt o skilja på verklighet o fantasi just nu.

Jag hsr lite känningar tror jag. Känns som en ballong i magen, såsom dagarna innan mensen men får väl se på bim på lördag. Tänkte testa på onsdag morgon då är det äl+10 / bim-3.

Testade idag bara för att, men det var negativt. (Äl+7) för tidigt men hoppet finns där
  • CT0310
    Ishtar skrev 2016-02-21 15:41:39 följande:

Äl +7 /bim -3 o äl+10?

Vad har jag missat nu? Haha det är så mkt att få grepp om.

Hahaha äl=ägglossningsdag

Bim = beräknad icke mens (för de som försöker bli gravida)
  • CT0310
    Ishtar skrev 2016-02-21 22:02:30 följande:

Så 7 dagar efter ägglossning och 3 dagar innan beräknad icke mens?

Min kropp är jätteskum idag. Svullen känsla i livmodern, lite ömma bröst, otroligt trött, lite yr o illamående.

1. Influensa 2. Mens 3. Gravid.

Ngt av det torde det vara.

Ja precis =D känner fortfarande svullnad i magen, ska göra ett test imon bitti (äl+9) ... annars så får jag testa till helgen igen
    FrökenNypon skrev 2016-02-22 07:24:20 följande:

Tig grav test nu. Äl +9 Bim -3. Negativt :(

Men hoppet är kvar...liiite..

Så dumt igentligen stt trsta för bim.

Men kan inte låta bli!

Ja är Sååå nyfiken! Orkar inte vänta fler dagar än nödvändigt :)

Varför testar ni före Bim?

Testar väl innan för att man inte kan vänta =D haha som att tjuvkika på sin julklapp i förväg
    Orkide skrev 2016-02-22 13:23:10 följande:

Tog ett testa tidigt test imorse. Bim-3 o negativt. Så bara vänta in mensen

Vid min första graviditet så fäste ägget sent men då var det enligt mina beräkningar, men plussade i v5.

Fick ett födröjt missfall och gjorde skrapning, gifte mig 1v efter och så 1månad senare på smekmånaden så blev jag magsjuk och förväntade mig inte alls ett plus på alla hjärtans dag. Trodde att kroppen var helt nere men men så nu har vi vår stora tjej här.

25år och första försöket på nr3.
  • CT0310
    Nykär15 skrev 2016-02-23 07:41:25 följande:

Har du testat ännu idag?

Jag fick hem mitt RFSU testa tidigt igår...ska ta det på söndag har jag bestämt. Då är det ÄL+10. Igår hade jag stort hopp av nån anledning, idag känner jag mig säker på att det inte tagit sig...jobbigt med de där tankarna som hela tiden pendlar så med hopp och hopplöshet....de är ju ändå för tidigt att känna nåt som kan säga bu eller bä..på ÄL+5 idag.

Testade imorse men var negativt (äl+8/9). Hade mensens första dag 29/1 och äl 14-15/2 så bim är väl till helgen 26/2 tror jag.

Åt ppiller förra månaden så enligt kartan, om jag skulle fortsätta ta den, så skulle jag starta på en ny karta den 26/2 så jag räknar bim då.

Har annars regelbunden mens
  • CT0310
    Nykär15 skrev 2016-02-23 10:08:33 följande:

Tror det är för tidigt att testa..ägget fäster väl oftast runt 8 dgr efter äl. De säger ju 5-10 dgr efter ÄL men tänker att det borde vara vanligt nånstans i mitten då?

Jag väntar iaf till ÄL+10, men känns som det kan vara lite tidigt då med...har iofs plusst svagt de andra gångerna då. Men har ändå väntat en dag till för att få synligt streck som man kan se utan lampa för att visa mannen...annars tror de ju man är tokig om man försöker visa nåt som knappt går att se...så har ruvat på hemligheten ett dygn. Men nu ska jag ta både RFSU + testlagret på söndag, de mäter ju från lite olika halt men har alltid fått de tidiga plussen på Testlagret så vill ändå ha en sån med då jag inte vet om RFSU är pålitliga, känns som det råder väldigt skilda åsikter om de är bra eller inte...

Har endast haft teststickor från testlagret innan och sen cb digitalt vid ett plus, denna gången köpte jag från graviditetskollen. Så får vänta till helgen för att testa.

Med den andra graviditeterna så testade jag efter bim (alltså v5) för den första grav. så blev vi gravida efter ett fördröjt mf och räknade inte med att plussa efter första mensen då.

Och jag väntade på mensen efter att dottern föddes men amningen typ hämmade mensen och graviditet. Så första mensen kom igång efter att dottern fyllt 1år, och testade nån dag innan bim innan vår första familjesemester men var negativt så under resan var jag illamående o mannen kände igen gravsymptomer såsom andfådd och illamående vid köttlukter. Testade när vi kom hem 3v efter, och plussade med lillebror.

Då var jag typ i v8-9. Så kanske hcg som var låg och vid rul sa dem att jag kanske blev befruktad senare än vad jag räknat med ... alla har väl sina historier =D
  • CT0310

Hade äl söndagen em till måndag em typ.

Äl+10 om jag räknar från måndag, testade neg igår morse men idag så har jag gått på toa varje kvart. Brukar gå 3gånger per dag annars =D det kanske börjar? Amnar fortfarande min son på 14 månader så ömma bröstvårtor har man =D men annars svullen i magen känns det som o kissa ovanligt mycket.

Brukar annars ha kissedag om jag druckit te men har inte gjort det idag. Får vänta otåligt till helgen

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)