Inlägg från: CT0310 |Visa alla inlägg
  • CT0310

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Nykär15 skrev 2016-02-24 09:51:16 följande:

Jag har BIM först nästa ons/tors. Men kommer testa på söndag med RFSU testa tidigt + en sticka från testlagret. Jag har satt min gräns söndag. Men just nu har jag inte nån känsla om att vara gravid! Tror inte det tagit sig...

Har ont i brösten, molvärk och varit trött..men hade så hela vägen från ÄL till mens förra cykeln så känner inget annat utöver det som skulle påvisa att jag skulle vara gravid...

Vet inte när jag har bim egentligen.

Fick äl på dag 15, så enligt pillermensen skulle jag få mensen igen på fredag för lutealfasen blir 13dagar då. Så om jag går efter pillerkartan så är det bim-1 imon? Och bim fredag?? Förvirrad!!
  • CT0310
    Nykär15 skrev 2016-02-24 14:38:33 följande:

När slutade du med dina piller då?

Slutade med piller under "mensveckan". Fick mens den 30/1, äl 14-15/2, skulle påbörja ny karta den 26/2. Ska jag räkna den som bim då? På fredag?
  • CT0310
    Nykär15 skrev 2016-02-25 08:46:23 följande:

Ja så hade jag nog tolkat det :)

Testade neg idag också =( men känner typ molvärk i magen .... aldrig annars =/ jättekonstigt! Eller så är jag en av de som plussar sent eftersom jag plussade med båda senare??
  • CT0310
    Nykär15 skrev 2016-02-25 13:31:25 följande:

Ja nu får nog tiden utvisa då...

Jag mår skitilla idag...är immun mot magsjuka så vet att det inte är det. Men har googlat och det är väldigt vanligt just en vecka efter ÄL om man har PMS då progesteronhalten är som högst då...så det förklarar det hela. Väldigt jobbigt iaf....

Tror jag fått mer PMS de sista åren, inget jag lidit av innan men känner väldigt mycket nu mellan ÄL och mens och symptomen på PMS är ju dessvärre desamma som vid graviditet så jag kan inte på nåt sätt utröna om det skulle vara nåt...

Första tecknen jag haft med de andra har varit ömma bröst ihop med att jag frusit så jag inte vet vart jag ska ta vägen ca 4 dgr före bim...så lite tidigt ännu. 

Får nog vänta o se om mensen dyker upp till helgen/kommande vecka ... om inte så blir det en sen test =D
  • CT0310

Testade negativt idag ... får nog invänta mensen och köra på till nästa äl. Decemberbarn kanske =D ?? *hoppas*

Vi har dottern 18 oktober, jag 9e dec & sonen 16 dec och mannen 1 januari (vinter hela högen)

• CT0310
    Nykär15 skrev 2016-02-28 21:02:07 följande:

När är BIM?

Vi hade ju pratat om det ... om jag skulle fortsätta med ppiller kartan så skulle det varit fredags.

Men har inte fått mensen än och känns som en ballong inuti magen, testade imorse men var negativt. Denna veckan skulle vart "mensveckan"
  • CT0310
    Nykär15 skrev 2016-02-29 07:45:45 följande:

Fick detta i morse...BIM torsdag...ser jag i syne eller kan man ana nåt????

Grattis till er =D längtar tills jag plussar igen ... då får lillebror en ny titel. (När det händer?!)
  • CT0310

Ingen mens än så länge (gått en halv vecka) och visade negativt till helgen. Kanske fick jag falskt äl efter pillerstoppet o mensen är i uppehåll =( ??

Alltid återfått mensen månaden efter som vanligt, efter varje pillerstopp.

• CT0310

Tog ett test imorse, men visade ett jättejättesvagt streck.

Lekte lite med filter i mobilen, men är det bara jag som inbillar mig eller ser ni också ett plus?

Blir en nr3 isf, 1a ägglossningen efter jag slutade nattamma 2an.
    ^-^
  • CT0310

Tog ett till test imorse och cb digitalt. nr3 bakas =D blev en perfekt farsdag present
    ^-^
  • CT0310
    hannis skrev 2016-11-13 11:27:04 följande:

Grattis!!! Underbar present! 

Men förlåt om jag är dum, jag har också tagit ett sådant test som du (det med grönt "handtag") från billiga tester och resultatet ser lika ut. Dock tolkar jag ej det som positivt utan negativt. Var exakt ser du ditt teststreck? 

Tack. man ser en jättesvag "skugga" på testet, inte lila precis men jättejättesvagt. prova att zooma in. tyckte jag såg nånting svagt igår därav testade jag med cb =D

Lycka till!
  • CT0310
    Beebii skrev 2016-11-30 13:54:06 följande:

Ja tack! Ska bli intressant! Får gubben med mig som tur är! Han vill göra kub test oxå men jag är osäker. Blev så himla ledsen förra gången när vi fick dåliga odds. Var ju dock inget fel alls så kändes så onödigt att bli upprörd pga siffror och statistik!

Nyfiken fråga, hur gammal är du? Kub är väl gratis efter 35 då det ökar för fler risker.
  • CT0310

Jag försöker med nr3, fick ta Provera för att få igång mensen och på första försöket med Pergotime lyckades vi plussa men slutade i mf innan nyår. Nästa äl blev det en "kemisk graviditet". Nu tar jag inga tabletter alls men har jag en menscykel på ca 40dagar.

Får äl på typ dag 19, och vi har försökt sen nyår om man säger så. Och jag tänkte börja med Provera igen för att få tillbaka min vanliga menscykel på 28dagar.

Någon här som haft en längre cykel fast lyckats korta ner med Provera? Har det hjälpt dig? Har ju 2 små busfrön och är jättetacksam för dem men vi önskar fler då vi själva har stora familjer, av 4 graviditeter så blev 2 lyckade och åldern är 26.

Ville nog skriva av mig och fråga om Provera hjälpt någon korta ner sin menscykel?

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)