Inlägg från: Orkide |Visa alla inlägg
  • Orkide

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Jag är i behov av lite pepp. Känner
    Mig såå nere över att mensen kommer dyka upp i helgen. Fy, känner redan att jag vill dra täcket över huvudet. Hur ska man orka? Psykiskt påfrestande att försöka göra bebis. Sen vet jag inte hur många omgångar till vi ska använda oss av pergotime eftersom det är cancerframkallande. Det gör allt lite värre. Känns som att jag bara har ett antal försök kvar.. Ganska nere idag.
    Min lilla tjej har fått hög feber o svårt o andas inatt så jag har inte sovit något heller så det spär väl på. Väntar på att VC ska öppna...

• Orkide

Syoss: Vi har bara försökt fyra månader, 3 omgångar med pergo. Men eftersom vi inte kan bli gravida själva så blir alla tankar "det kanske faktiskt inte blir en trea"
    Näe veckan innan BIM den är sämst.. Men mina andra graviditeter så har jag fått mjölkiga flytningar o nu har jag inga alls. Har även fått mina "inför mensen finnar" o de har inte kommit vid mina tidigare grav.
    Mensen får väl komma snart så jag får sörja o gå vidare :-/

misslina: Ja prata prata är väl det enda man kan göra för att bli av med all frustration. Svårt att få tid att prata med sambon när hans familj bor här nere o är med oss stor del av tiden :-/

Min lilla tjej har en bakteriell infektion i halsen. Halsmandlarna var jätte svullna sa läkaren. Hon har fått inandningsmedicin, kortison för att få ner svullnaden o penicillin. Hoppas hon blir bättre nu. Man är väääldigt trött idag.. Sov väl 30 min totalt haha.

Tack för peppningarna!!

• Orkide
    Syoss skrev 2015-07-16 10:41:01 följande:
    Det är tyvärr med både för och nackdelar när man känner sin kropp så bra :-/ Men varje graviditet är ju olika så man ska ju aldrig säga aldrig. Förrän mensen kommit. Jag mådde inge annorlunda eller kände något speciellt innan jag plussade med mina andra två. Så jag ska verkligen hålla tummarna för dig! Hur länge tog det innan dina andra barn blev till? Är det pcos du har eller något annat program? Om du ursäktar att jag frågar <3

Jag är inne på femte försöket och även om vi inte haft problem att få till de andra barnen så är det ju lika kämpigt varje gång det blir minus och jag tänker också att det kanske inte blir några fler barn i familjen.
    Vi använde inget skydd på flera år, typ 6 år, försökte aktivt i 10 mån och de två sista med hjälp. Stod i IVF kö men det gick med lite hjälp. Andra tog 10 månader, varav andra pergotime kuren. Det är mina ägg som inte räcker till. Inte fått någon mer diagnos. Eventuellt endometrios men det fastställs enbart med titthålsoperation o det vill jag inte. Behöver ingen fastställd diagnos eller ärr på magen när det inte finns någon speciell behandling.

Nej den här veckan/dagarna innan BIM är verkligen av ondo. Alla andra dagar (förutom mensdag 1) är ju faktiskt helt okej.
    Så om bara mensen kan komma så jag får gå vidare till nästa månad
    Väldigt tacksam för era peppningar Stor kram till er!
  • Orkide

God morgon,
    Hur är läget tjejor? Några roliga symptom eller har ni äl på g?
    Jag är så säker på att mensen är på g att jag struntar i att testa. Hade tänkt testa idag men näe jag är så säker på mina menssymptom.
    Det värsta är att nästa äl är vi på Gotland där vi bor väldigt trångt med min familj. Vi har torrdass och dusch ute utan tak o enbart 3 väggar Haha hur få till det då?? Barnen sover i vårt rum o sonen får dela säng med mig. Ojoj det blir ett äventyr. En snabbis i busken kanske?

• Orkide

Ja vi får nog ta en kvällspromenad Äl vid fel tillfällen gör väl det lite mer spännande iaf. Bara man får till det så man inte får vänta en månad.

Kul att ni ska börja testa snart Jag väntar på mens men den kommer nog imorgon då jag har 14 dagar mellan äl o mens. Trist men tanten kan få komma nuuu!!

• Orkide
    Syoss skrev 2015-07-19 13:08:25 följande:
    Hur går det, har mensen dykt upp? <3
    Nej mensen har ju inte dykt upp. BIM idag. Men jag testade negativt igår. Så den kommer väl inatt. Så himla frustrerande att få falska förhoppningar för jag tror till 120% att den kommer. När jag plussade med mina andra barn hade jag mjölkiga flytningar, gasig och molvärk. Nu har jag bara mina mens-symptom: en finne, molvärk o behöver gå på toa oftare. Så jag tror verkligen att mensen är på g. Men när sambon får upp förhoppningarna så tänds ett litet ljus o jag vill inte tro/hoppas.
    Låter det dumt? Hur mår du då inför eventuell testning imorgon?
  • Orkide
    misslina skrev 2015-07-19 14:48:28 följande:
    Jag vet inte heller när jag ska testa... Har som också varit säker på stt det har tagit men nu vette fn.... Känns som att mensen ska komma...
    Så nu vågar jag inte... Äl +12 idag...
    Förstår känslan av att du inte vågar. Jag är också rädd. Väldigt rädd. Vill inte bli ledsen.
  • Orkide
    misslina skrev 2015-07-19 19:42:10 följande:
    Ja jag tror man försöker ställa in sig på ett negativt test för att man inte ska bli besviken.

Jag kommer som inte ihåg om
    Jag hade några direkta symtom heller innan plusset med mina andra två...

Jag håller tummarna att din mens inte kommer och att du får ett fint plus!
    Tack, jag håller tummarna för dig!
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)