Inlägg från: Orkide |Visa alla inlägg
  • Orkide

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Elyssa81 skrev 2015-08-10 19:56:04 följande:

Plussade igen igår, direkt efter MF utan mens. Fick starkare plus idag också. phpVnEmMb47666.jpg

Stort grattis! Håller tummarna att pyret stannar kvar!!
  • Orkide
    Inheaven skrev 2015-08-11 08:10:35 följande:

Usch imorgon börjar jag med pergotime.

Jag kan helt ärligt aäga att det är totakt blandade känslor...

Hur menar du med blandade känslor? Rädsla för att det inte ska gå eller?

Jag har tagit tre kurer nu o inte blivit gravid. En omgång med minkpeppar (denna omgång) då min klinik hade sommarstängt. Funderar på att fråga efter dubbeldos denna gången :-/
    Vill inte gå o misslyckas månad efter månad
  • Orkide
    Inheaven skrev 2015-08-11 08:40:09 följande:
    Jag är rädd för att må dåligt av dom, rädd för att det inte ska ta sig och även rädd för flerbörd.

Men super glad att få hjälp och samtidigt väldigt upprymd av att kanske kanske kanske kunna få ett till barn.

Jag ska ta dubbel dos direkt enligt gyn.

De flesta jag hört har blivit gravida med dubbel dos, kanske du ska be om det direkt?

Kramar
    Ja jag förstår dig. Inte så enkelt att vara kvinna alla gånger. Du kan ju kolla äggblåsorna innan äl om du är rädd för flerbörd. Det andra kanske är svårare att göra något åt :-/

Jag fick lämna ett meddelande på telefonsvar angående dubbeldos. Jobbigt när man inte bara kan få en läkar-telefon-tid
  • Orkide
    Syoss skrev 2015-08-11 10:29:45 följande:

Hej på er! Jag är inte så aktiv här längre men jag är inne och läser varje dag. Jag hejar på er! Jag i v6+5 nu och mår dåligt. Alltså superdåligt. Varenda dag, varenda minut. Det tär på både kropp och själ. Äter lergigan comp mot illamående men det hjälper knappt. Det är en dålig kombination med att ha 2 småttingar till här hemma. Sambon får ta hand om det mesta och jag känner mig som världens sämsta mamma och sambo som inte klarar av att göra nånting.

Jobbigt att du ska behöva må så pass dåligt. Jag hoppas det går över snart så du kan njuta tillsammans med din familj!
  • Orkide
    Inheaven skrev 2015-08-11 12:09:16 följande:
    Ja jag ska på vul den 17 aug och sen även blodprov den 28 aug.

Så jag kommer ha uppsikt.

Men hade det blivit tvillingar så hade jag absolut mottagit det med glädje också även om jag inte önskar oss och syskonen det, då jag vet att uppmärksamheten kommer behöva gå till de små.

Men vet man att man har svårt att bli gravid och samtidigt har större risk att få missfall så är man glad för allt :)

Ja telefontider är hemska. Känns som de blir kortare och kortare också, så man får aldrig tag på dom.

Hoppas de ringer upp dig snart så du kan få dubbelt.

Har din gyn sagt något hur länge du får köra på utan uppehåll?
    Näe ingenting om hur länge. Det är också lite läskigt. Tänk om de en dag säger nej. Hua.. Vill ju verkligen ha fler barn. Verkligen verkligen
    Ja tänker som dig. Helst ett barn men eftersom man inte ha något val så tar man det man kan få om man kan få det
  • Orkide

Min läkare har semester till nästa mån. Bara jag hinner få innan dag fem! BIM är den 17 :-/

• Orkide
    Inheaven skrev 2015-08-11 18:00:30 följande:
    Finns det ingen annan som jobbar där när din läkare har semester?

Håller alla tummar jag har att dom hinner tillbaka innan dag 5.
    Jo men tydligen har de läkarna fullt upp.. :-/
    Jag får helt enkelt hoppas att jag hinner få pergotime i tid. Vet att mensen kommer nästa vecka men vet att jag kommer bli jättebesviken.
    Man känner sig så ensam i sitt misslyckande. Vågar inte beklaga mig över min situation för
    mina nära när jag har två friska barn. Hur gör du för att stå ut?
  • Orkide
    Gullego1 skrev 2015-08-11 19:42:41 följande:

Mensen kom 3 dagar försenad.den har inte varit sen nångång tidigare...men nu väntar jag på en glad gubbe igen på ägglossningstest.Sen ska man bara få till myset,inte lätt när barnen e så pass stora att dom aldrig sover????

En superduper snabbis badrummet Mannen gör sig redo i badrummet så kommer du in för en snabbis Lycka till iaf. Hoppas glada gubben kommer snart.
  • Orkide
    Fsake skrev 2015-08-11 20:16:10 följande:

Hej,
    Kan jag hoppa in här?
    Försöker skaffa en trea med maken. Har två barn 6 och 8 år.

Är på försök 4 nu. Äl ca 17 och bim 30/8. Hoppas på denna gång.

Fler med äldre barn?

Hej välkommen! Är också på fjärde försöket. Ska vi säga fjärde gången gillt då Mina barn är födda 13 och 11 så inte så gamla antar jag
  • Orkide

Nej jag har ingen att prata med. Jag har vänner som lyssnar. Men de blir gravida på första försöket o säger att det bara handlar om att jag tänker för mycket. De har ingen insikt om hur det kan vara att försöka bli gravid och dess svårigheter som kan uppstå. Den vännen som står mig allra närmast har det jättejobbigt i sitt liv just nu. Så dess anledningar har gjort att jag behållit detta för mig själv. Så jag pratar med er här o sambon.
    Det räcker just nu i alla fall

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)