Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)
Grattis till plusset, så härligt!!
Grattis till plusset, så härligt!!
Grattis till graviditeten MSL82!
Är det någon som har koll på om tiden mellan ÄL och mens brukar vara samma eller om det kan variera?
Vi går nu mot andra försöket efter missfallet. Känner att jag hämtat mig bra nu och ser fram emot ägglossning efter helgen.
Äl+3 och jag försöker hålla tankarna på annat håll. Vi är på semester på kusten, har det härligt i solen. Mycket lek och skoj. Så fram till söndag har jag inte så mycket tid att lägga på att fundera och känna efter, som tur är men det händer ju ändå att tankarna glider iväg. Solklar äl denna månad iaf, skönt det efter förra månadens krångel.
Stort grattis till plussen!
Har en vecka till bim jag också. Har lite molvärk men det hade jag förra månaden och innan det också, så antagligen är det vanligt för mig och säger mig inget. Men kan ju hoppas att det moler av en annan anledning nu Det enda jag kan komma på att jag känt innan bim med de andra två barnen är att brösten ömmat.
Äl+8 idag och dum som jag var så testade jag imorse. Det är ju egentligen för tidigt. Men jag tyckte jag skymtade något svagt! Stor risk dock att det är färgrester eller randen där teststrecken är. Får avvakta några dagar och se sen. Med yngsta barnet plussade jag svagt men ändå ganska synligt på äl+9.
Jag har bim på söndag. Testade blankt imorse. Kan ju ändras men tror faktiskt inte det tyvärr. Så jag siktar in mig på nästa månad för att inte bli mer besviken än nödvändigt. Lycka till ni som närmar er bim!
Känner exakt samma! Gör inget som det blir en sen vår/tidig sommarbebis! Sen är det ändå tråkigt när man inte får det där plusset. Mina två barn har blivit till direkt så även om man vet att det inte är så enkelt egentligen så blir jag lite snopen när det inte gör det denna gång med. +är ju stt man kan ta sig ett glas vin då och då på semestern :)
Tog ett test till imorse som var lika blankt som gårdagens så bara att vänta på mensen nu!
Hej plussade imorse bim på söndag
Hade ni en bra midsommarafton? Jag blev så besviken på min bästa kompis igår. Hon är gravid med nr3 och innan de fick första barnet så tog det lång tid, nästan 30 försök, utredning och pergotime. Efter hon fått pergotime tog det bara 2 kurer så jag vet inte riktigt varför dom inte sökte hjälp tidigare. Sen blev hon oplanerat gravid med de andra två riktigt tätt, utan någon hjälp. Men iaf, hon vet att vi försöker med ett tredje barn och sa igår att jag var riktigt ledsen och kände mig nere över minus på testet denna månaden också. Och la till att hon visste ju hur det känns, med tanke på att deras första tog tid. Men istället för att komma med stöttande ord som jag väntade mig i en sån situation, så drar hon upp hela hennes bakgrund med alla försök och diverse utredningar och behandling. Att våra 4 försök inte är någonting. Precis som att jag inte har någon rätt att vara ledsen för att vi inte är i närheten av deras historia. Jag förklarade för henne att ett minus är ju ett minus oavsett ens bakgrund och att det gör jäkligt ont. Men mina känslor för minuset var tydligen inte befogade när det "bara" var försökt nr4.
Fast samtidigt kan jag förstå henne också. Hon har ju sitt i bagaget och hennes äldsta är bara 3,5 så det är rätt färskt i minnet också. Men jag tycker inte hon har rätt till att förringa mina, och alla andras känslor för ett minus bara för att man kanske inte har försökt så länge.