• Syoss

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Bim idag och mensen var punktlig. Nya tag! Lååååång väntan nu till äl runt den 6/5 och bim 20e.

• Syoss
    WiMe06 skrev 2015-04-22 11:44:53 följande:

Jag blir tokig snart på dessa ältest, tog två igår, det första visade ett pyttesvagt streck, det andra ingenting, sen testade jag i morse och det visade heller ingenting. Nu testade jag igen och det syns ett svagt streck. Ska den komma nu då tro???

Har du inga bilder på dagens test? Eller har du skrivit fel datum på testen? 22a idag Testet som det står 21 april 11.30 på är nästintill positivt.
  • Syoss

Det kan absolut skilja så mycket på bara några timmar vissa har bara peaken ett par timmar innan testen börjar bli svagare igen. Det är rekommenderat att testa två ggr/dagen, just så man inte missar peaken

• Syoss
    WiMe06 skrev 2015-04-22 16:29:12 följande:

Haha, lite smått vimsig med datumen. Där det står 21 ska det ju vara 22.

Har du tagit nått mer test idag? Skulle gissa på att det visar positivt. Eller imorgon kanske. Sen släpper ägget 12-48 timmar efter positivt test. Så du har nog ägglossning inom ett par dagar
  • Syoss
    WiMe06 skrev 2015-04-22 20:22:58 följande:

Nytt test taget, ser ingen jätteskillnad men lite tydligare är det va? Så imorgon kanske det blir fullt utslag. Blir mys ikväll

Ja det är inte långt undan iaf
  • Syoss
    WiMe06 skrev 2015-04-23 11:29:33 följande:

Nytt test taget nu, tycker strecken är ganska lika, eller? Har även fått riktigt slemmig flytning idag med, så tippar på att ÄL sker ngn gång imorgon, 2 dagar efter beräknat. Men skönt att kroppen verkar vara i form igen iallafall.

Ja starkare blir det nog inte! lycka till!
  • Syoss
    Nummer tre skrev 2015-04-24 15:23:38 följande:

Någon som kan hjälpa mig att tyda ÄL-testet? Jag har testat i en vecka nu. Från att vara i princip blankt till detta. Kan jag räkna med att testet blir positivt under dagen (eller är det redan det) och om det blir det sker då ägglossning inom ett dygn? Vilken djungel det är!

Inte riktigt positivt än. Toppen kan komma idag eller också inom ett par dagar. Det är så olika för alla. För vissa kommer och försvinner toppen på ett par timmar, medan för andra så smyger sig toppen på, som för WiMe. Kolla på hennes test när du sen får positivt så sker äl nån gång under de närmsta 12-48 timmarna.
  • Syoss
    Svelin skrev 2015-04-24 15:24:21 följande:

Gick lite. :-P

Jag har sån bebislängtan nu! Några vänner fick i lördags sin första bebis och att se de bilderna gör mig ju inte mindre sugen precis! Det är tur att våren är här och att det ät sommar sen så det händer en del grejer. Då kanske tiden går fortare!

Vet hur det är! Jag och min bästa kompis har jämngamla barn, utan att vi visste att den andre planerade graviditet. Våra äldsta skiljer bara 9 dagar mellan och de yngsta 3 månader. Hon är gravid igen nu, i v19. Hon visste att vi var i startgroparna för försök med ett tredje barn när hon blev oplanerad gravid. Det är så mysigt att se hennes mage växa fram men jag längtar ihjäl mig tills jag själv är där! :-P
  • Syoss
    Nummer tre skrev 2015-04-24 15:54:45 följande:

Tack att man kan bli så här.. Sitter och planerar när det är bäst att ha sex!! Blir ju lite jobbigt i längden med var och varannan dag

Ja jag håller med, det tar ju bort romantiken från det hela :-P äl-test underlättar ju enormt när man kanske inte kan få till så många chanser. Som för oss
  • Syoss
    Nummer tre skrev 2015-04-27 07:18:30 följande:

Hej!

Hur går det för alla? Jag har använt mig av ÄL-stickor för första gången så är relativt säker på att jag hade ägglossning i lördags. Har haft sex som galningar hela veckan så nu börjar perioden då jag känner efter till max.. Ska verkligen försöka att inte leta efter symptom men tror mig veta hur det kommer bli BIM den 9/5.

Det ÄR jättesvårt att inte leta symtom :-P och så fort det drar lite i magen så tror man att det är nått Ska hålla tummarna för er!

Här har mensen nyss tagit slut och ska ha äl nästa tisdag. Dryg väntan. Ska använda ältest denna månaden också och dessutom så provar jag att tempa för första gången, för att se att äl verkligen inträffat
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)