• MSL82

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

[quote=75313132][quote-nick]Oliven2011 skrev 2015-05-17 22:18:49 följande:[/quote-nick]

Hejhej,

Hoppar gärna in här. Har precis bestämt oss för en tredje och hjälp vad fort man blir RIKTIGT sugen på att bli gravid. Lovade mig själv att ta det som det kommer denna gång men nu var det äl i veckan som gick och nu längtar jag bara efter att få testa :). Bim borde vara runt 25/5.

[/

Hej!!!

Tänkte samma sak men snabbt va jag där å letade symptom, hihi. Välkommen hit å lycka till.

• MSL82

[quote=75315729][quote-nick]Orkide skrev 2015-05-18 15:14:55 följande:[/quote-nick]

Nu fick ja lite panik.. Jobbar på förskola men känner att jag hellre vill jobba i grundskolan som jag också har utbildning för.. Å nu ska j på intervju på fredag. Anställningen skulle börja i augusti. Hur gör jag nu då? Tänk om jag plussar nu nästa vecka? Å om inte ska jag avvakta eller hur gör jag? Vill verkligen byta jobb.. Vill verkligen ha en trea...

[/

Tycker du ska köra på med både och. Du hinner ju jobba ett tag ändå, å när du varit föräldraledig har du nåt att gå tillbaka till som du vill.

• MSL82

Blir inte klok här. BIM är torsdags, men blödde lite i söndags. Sen mens måndag tisdag. Inget idag, men förra mensen va oxå kort. Hade så innan barn å spiral å sånt så det är väl mitt vanliga. Men så bara chansade jag med ÄL test idag å det var ett svagt streck. Är så ovan men borde ÄL va på G redan då? Har kort cykel, 24 dgr, så har läst att då kan man ha ÄL tidigt. Vet att när jag blev gravid med första barnen hade jag testat med ÄL stickor där man borde ha ÄL och inte fått utslag, men blev gravid då. Ja jag vet inte vad jag vill med det här:) Men hoppas verkligen ÄL är snart. Har varit orolig att jag har sen ÄL och då kan d ju va svårt för ägget att hinna fästa.

Men ni som är vana med ÄL stickor, betyder svagt streck att det närmar sig ÄL. Å ska jag testa i morgon igen eller redan ikväll? Hur fort stegras d liksom?

• MSL82

[quote=75323667][quote-nick]Orkide skrev 2015-05-20 08:46:08 följande:[/quote-nick]

Jag köpte ett test för att testa i helgen men kunde jag hålla mig?? Nej, negativt såklart BIM mån/tis

[/

Håller tummarna för att det bara var för tidigt du testade.

• MSL82

[quote=75324538][quote-nick]WiMe06 skrev 2015-05-20 12:00:44 följande:[/quote-nick]

MSL82 - vad jobbigt när det blir så knasigt med mensen. Vet inte om ÄL test kan ge utslag på mens. Men annars borde ju ÄL vara snart eftersom testet ändå ger utslag, för mig började det ge utslag bara nån dag innan stegringen. Jag hade nog testat i em/kväll igen för att se om det är ngn skillnad.

[/

Ja jag tror nästan jag testar ikväll igen för att se. E aströtta här hemma båda två idag, men man vill ju inte missa ifall att liksom. Hemskt! Skulle ju ta d som d kommer den här gången, he he.

• MSL82

WiMe06 Jobbigt att bli tillbakaflyttad, men bra med VUL så snart igen:)

Orkide lycka till. Löneanspråk vet jag inget om när det gäller lärare och kläder har du ju fått bra tips om. Håller tummarna att det går bra.

Oliven2011: va ingen ÄL för mig. Läste runt på nätet (sådär som jag absolut inte skulle göra denna gång) och tydligen betyder svagt på ÄL test inget. Stod nåt om att man har det hormonet el va d nu va i sig hela tiden. Det ska bli lika starkt som det andra strecket eller starkare för att betyda ÄL. Testar på här nu och tänkte testa hela vägen tills jag får utslag el mens. Har ingen aning om när jag har ÄL så det är väl likabra:)

• MSL82

[quote=75353430][quote-nick]Oliven2011 skrev 2015-05-26 22:45:28 följande:[/quote-nick]Har inte det. Köper imorgon om inte mensen kommer[/

Men så spännande. När var BIM? Har inte hängt med i tråden. Men tänk om det inte är ÄL utan att du är gravid. Du får uppdatera i morgon. Håller tummarna:)

• MSL82
    Oliven2011 skrev 2015-05-27 06:40:36 följande:

Har som sagt inget test hemma så det blir till att köpa på väg hem idag o ta imorgon.

Undrar också om det där är ett positivt äl test. Står att strecket ska vara lika starkt som kontrollstrecket o eftersom det är första gången jag gör så vet jag inte riktigt....

Nåväl ni inger mig lite förhoppningar :). Bim +2 idag

Ja jag testar med äl stickor denna månad och har lite samma tankar som du. Står att det ska vara lika starkt, eller starkare. Läste oxå någonstans (när jag googlade, fy på mig;) att man har LH hormonet i kroppen hela tiden så därför kan man få olika styrka på svaga streck utan att äl är på g. Men jag har ingen aning. Nån som har bra erfarenhet av ÄL test? 
    Denna månad kör jag med stickor från att mensen slutar tills nästa kommer (eller om jag har tur uteblir) för jag har ingen aning om när äl är för mig och förut när jag testat (vid försöken inför de barn jag har) har jag aldrig fått positivt på äl test. Så misstänker att jag testat fel dagar. 
    Uppdatera så fort du tagit grav.test. Om det är bim +2 känns d ju onekligen som att du borde plussa. Brukar du ha oregelbunden cykel?
  • MSL82
    Syoss skrev 2015-05-27 07:57:41 följande:

Jag testar med äl-test och gjorde inför tvåan också. Jag har alltid två streck på mina tester men då är det ena supersvagt! När mina är så starka som på testet ovan, så närmar jag mig äl. Testet ovan är inte riktigt positivt men verkligen inte långt undan! Kanske hade det vart positivt några timmar efter? Eller också kanske idag eller imorrn? Det är lite lurigt med äl-test eftersom vissa har sin LH-stegring jättekort, alltså att det går från negativt till positivt på bara ett par timmar, för att sedan bli negativa igen lika fort. Eller, som jag, så har men stegringen långsamt så att den smyger sig på och ger ett par dagars förvaring innan jag får positivt test.

Äl-test kan ibland ge utslag för både graviditet och mens också.

Tack för infonGlad
  • MSL82

[quote=75356698][quote-nick]Oliven2011 skrev 2015-05-27 18:49:19 följande:[/quote-nick]Tog ett nytt ältest nu - om möjligt ännu starkare än igår så nu satsar jag på att det är äl helt enkelt!! :)[/

Synd att d inte va pluss. Men då är det nog ÄL. Lycka till;)

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)