Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

[quote=75359603][quote-nick]Syoss skrev 2015-05-28 13:45:15 följande:[/quote-nick]Att det inte bara mäter LH som de andra äl-testen, utan även östrogenet, som höjs precis innan LH. Så istället för dom vanliga 12-48 timmar (clearblue kallar det max fertilitet, då har man en "fast" smiley på testet) efter ett vanligt äl-test, så ser man även på testet när östrogenet höjs ett par dagar innan positivt test (det kallar dom för hög fertilitet, då har man en blinkade smiley på testet)
Det digitala har med bara LH-avläsning också. Lite billigare.[/
Aha, extra bra chanser alltså. Ska kanske testa dem nästa månad då? Ja om jag inte har tur och plussar förstås.
[quote=75368929][quote-nick]Syoss skrev 2015-05-31 09:06:40 följande:[/quote-nick]
Åh, det där jäkla digitala testet fungerar inte. Helt svart i displayen! Vilket antiklimax jag har inte kvittot kvar men hoppas jag kan få ett nytt ändå. Annars är de 350 kr i sjön
[/
Nä men fy så trist. Både att dom inte funkar å dessutom att du liksom missar att testa denna månad. Sånt vill man ju inte händer. Undrar själv om jag har nån Äl. BIM är 8e och inget utslag på stickor än:/
Grattis till er som plussat!!!
För mig kommer nog mensen idag eller i morrn. Känner det i kroppen. BIM är i morrn. Har inte heller någon förhoppning om att den inte ska dyka upp. Har haft så mycket denna månad så det har inte blivit många försök. Har dessutom testat med några billiga ÄL stickor men inte fått utslag på dem. Va lite svagt någon dag, men inte mer. Vet inte om jag inte hade ÄL då kanske. Hade billigar stickor vid något försök med de tidigare barnen, men har aldrig fått utslag då heller. Gången jag blev gravid med första hade jag testat med billiga stickor utan utslag. Men då inte heeeela cykeln igenom.
Är det någon som vet ifall de billiga stickorna är pålitliga? Tänkte först att jag skulle köpa clearblue tills nästa försök men tror jag struntar i det. Vi tänkte att vi kör på som vanligt och hoppas det går tillslut ändå. Nu närmar sig ju sommaren och ledighet så då kanske det händer lite mer på den fronten ändå;)
Blir ingen februari bebis här i allafall negativt på gravtest idag å bim imorgon. Ååå tycker att det borde gå bättre dom här försöken eftersom jag jag gått ner en hel del vikt sen dom andra försöken plus att jag var rökare (slutatde naturligtvis när jag blev gravid). Men är nu 35. Min sambo säger att då kör vi vidare. Han tar det mycket lättare än jag. Medan jag har detta i mitt huvud hela tiden gahh blir galen. Å vi prickar verkligen in ÄL oxå. Negativa fröken
Va tråkigt nummer tre. Men förstår hur du tänker. Alltid skönt att känna sin kropp.
Själv har jag världens mensvärk idag men än ingen mens. Suck! Lika bra att den kommer när man känner att den är på G. Får ju bara hopp om pluss nu.
Ingen mens ännu. Får nästan lite puls. Har liksom inte tänkt tanken att plussa denna månad. Får se när jag vågar testa. Tror ff mensen kan komma, känns så.
Testat nyss och ett tydligt pluss kom direkt:) Känns helt overkligt. Jag som inte fick utslag på ÄL testerna.
Tack Orkidé. BF blir omkring 18 februari. Vågar inte tro att allt ska gå bra än. Läskigt när det är så nytt och tidigt.
Tack alla! Det har sjunkit in lite nu och jag är helt överlycklig. Blev chockad eftersom hag trodde denna månad garanterat var körd.
Grattis alla som plussar. Vi är några st:) Har ni några symptom? Ännu är jag bara sjuuuukt trött. Vet inte om det har med graviditeten och göra eller är min allergi. Känner oxå ibland att det molar lite i magen. Blev rätt chockad av att plussa och fick lite "herregud hur ska det här bli" ångest, ska jag ärligt säga. Även om jag vill detta såååå mycket. Sambon va mer cool och det var väl tur. Jag fattade det inte riktigt så han fick stoppa mig när jag va påväg att äta blodig rostbiff, ta Ipren och byta kattlådan. Känns rätt bra för annars är det jag som har koll på allt jämt:)
Ska nog ringa BM idag. Eller är det tidigt? Sen e jag sugen på privat VUL, bara för att få en tidigare check än RUL.
NellieMaja: så ledsen för din skull. Och man blir påmind om hur osäkra de här första veckorna är:(
[quote=75426817][quote-nick]sommarblomma1 skrev 2015-06-16 07:19:37 följande:[/quote-nick]Bim -4 eller -5 men där är ett svagt streck. För två dagar sedan var där inget alls! Trodde verkligen inte att det skull ta sig på första riktiga försöket igen. Så glad! [/
Åh grattis! Fantastiskt!!!
Jag kunde inte hålla mig, testade en gång i morse igen, negativt även där. BIM någonstans mellan torsdag o lördag tror jag.
Idag när jag skulle gå o duscha så hade jag en lite röd strimma i flytningarna (Så såg min nidblödning ut med förra barnet) Men frågan är kan en nidblödning komma på ÄL+9-10?? Eller ska jag räkna med att det är mensen som är på intågande? Vad tror ni?
Bim -4 eller -5 men där är ett svagt streck. För två dagar sedan var där inget alls! Trodde verkligen inte att det skull ta sig på första riktiga försöket igen. Så glad!
Ojoj här plussas det för fullt! Grattis till er!
Vi andra; hejja oss
[quote=75430755][quote-nick]Mamma till två gullegrisar skrev 2015-06-17 06:44:07 följande:[/quote-nick]Här känner jag inte så mycket ännu. Dock som mensvärk från och till. Lite extra trött. Lite ömt i brösten. Snart slår det väl till ordentligt och massa symtom dyker upp :)
Jag ringde bm igår. Fick tid till hälsosamtal nästa onsdag. Var snart 5 år sen jag var gravid och födde barn så kan vara skönt att komma iväg på sånt samtal. Har lite frågor med för vi åker utomlands om tre veckor. Mat och sånt där..
Kämpar nu med att sluta röka. Är så värt det för min parvel i magen men just nu de första dagarna är det skittufft. . Men ska bli skönt att bli av meden farliga och dyra lasten..[/
Vet inte hur det är att sluta röka men kan tänka mig att du har det tufft. Kämpa på! Nu fick du en bra anledning att ta tag i det ju:)
Nu har mensen tyväer kommit så blir ingen februaribebis för oss.