Inlägg från: minneli |Visa alla inlägg
  • minneli

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Vi har fortf inte bestämt oss att börja pröva att få till en trea, men nu har jag fått för mig att jag är gravid. Brösten är superömma och jag har molvärk hela tiden. Bim har jag inte direkt så stor koll på då jag har haft ganska oregelbunden mens på sistonde. Så Bim kan vara imorgon, på tisdag eller närsom. Vill inte testa för tidigt heller och vill inte tro för mkt på att jag e gravid heller :P

• minneli

Imorgon har jag Bim och tänker testa, vi har inte börjat försöka än men vi skyddar oss inte överdrivet heller.

• minneli

Tack! Mått lite konstigt i en vecka nu och strecket vart starkt direkt så det förklarar ju saker och ting! Nu väntar de långsamma rata veckorna och att dölja hur man egentligen mår på jobbet... Haha :)

• minneli
    Oliven2011 skrev 2015-06-23 13:04:30 följande:

Grattis till plusset!!! Vilken överraskning. Vilken vecka är du i?

Tack!

Jag är i vecka 5, vecka 6 på torsdag :)
  • minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-06-23 13:10:11 följande:
    Grattis:)

Vilket tydligt streck. Vilken vecka är du i?
    Tack! Visst var det tydlig! Fick för mig att jag kanske är i någon annan vecka än vecka fem men enligt sista mensen så blir det slutet av vecka 5.
  • minneli
    Oliven2011 skrev 2015-07-03 21:37:40 följande:

Önskar jag njöt av värmen. Försöker förtvivlat ta mig igenom dagarna. Mår såååå illa o är så trött. Ska inte klaga, men det känns faktiskt lite drygt! Har inte mått så här de andra graviditeterna alls?!?

Har du testat seaband?

Jag mådde mest illa förra veckan (vecka 6) nu är jag mer trööööött men blir illamående lite så och då.
  • minneli
    vilsenipannkakan skrev 2015-07-07 22:34:26 följande:

Jag är en 35-årig tvåbarnsmamma som håller på o velar om ett till barn.

Jag är lite nyfiken på er blivande trebarnsmammor, hur jobbar ni? Hur mkt? Med vad? Hur får man ihop småbarnslivet med ett yrke?

Vi har en skön lunk nu på en lagom nivå. Men med en till? Hinner man med?

Vi velade och velade fortf då jag blev gravid med tredje. Men börjar man ena vela om en trea så är det nog bara helt enkelt så att det bara är att köra på!
    Jag jobbar 75% som förskollärare. Har en som är 2,5 och en som är 6.
  • minneli
    vilsenipannkakan skrev 2015-07-10 15:13:28 följande:

Det är så jobbigt med denna väntan o oro. Har sån värk, hade det med de andra också men minns inte att det kändes såhär.
    Ngn mer med mkt värk?

Jag har mkt värk, speciellt på kvällarna!
  • minneli
    Syoss skrev 2015-07-21 07:20:57 följande:

Gravid!! smile2.gif hoppas det syns på bilden jag skickar med. Kvalitén blir ju inte den bästa när man laddar upp här. Den smala är en billig från Tradera och på Testlagrets syns det nästan inget alls. Båda ska mäta från 25 står det.

phprzq35920120.jpg

Grattis!!!
  • minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-07-21 21:46:54 följande:
    Jag går in i vecka 10 imorgon eller på torsdag. Har två olika appar som ena säger onsdag och andra torsdag. Har för mig att bm sa att på onsdagar byts vecka. Jag brukar säga onsdag :)

Varför ska du på ultraljud?
    Jag har bara laddat ner en gravidapp och går efter den men hoppas på att få ett datum på torsdag om allt ser bra ut.
    Jag får gå på två extra ultraljud då jag fick avbryta en graviditet i vecka 20 efter rul då min änglatjej inte hade några njurar. Det var alltså min andra graviditet, jag fick en tjej till strax efteråt som är 2,5 nu. Men jag kollar ändå och det behövs för mitt psyke...
    Svårt att inte tro att ngt är fel när man varit med om det.
  • minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-07-22 06:56:35 följande:

[quote=75550358][quote-nick]minneli skrev 2015-07-21 22:06:08 följande:[/quote-nick]Jag har bara laddat ner en gravidapp och går efter den men hoppas på att få ett datum på torsdag om allt ser bra ut.

Jag får gå på två extra ultraljud då jag fick avbryta en graviditet i vecka 20 efter rul då min änglatjej inte hade några njurar. Det var alltså min andra graviditet, jag fick en tjej till strax efteråt som är 2,5 nu. Men jag kollar ändå och det behövs för mitt psyke...

Svårt att inte tro att ngt är fel när man varit med om det.[/quot

Oj jag beklagar :(( då förstår jag och vad skönt för dig/er att bebisen kollas ordentligt. .

Ja det är bra vi får kolla extra! Tycker dock att alla borde erbjudas ett ul i vecka 13 då man ändå kan se rätt mkt. Såg jag skrev lite konstigt, ser ut som jag bara har ett barn. Men jag har två tjejer, en -09 och en -13. Änglatjejen skulle varit en -12.
  • minneli

Idag gjorde jag ul, hjärtat slog och den rörde på sig:)
    Blev flyttade en dag bak, så går in i vecka 10 imorgon istället.

• minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-07-23 16:35:36 följande:
    Tycker jag med.. jaså två flickor :))

En fråga, eftersom vi ligger på samma veckor ungefär. När var din sista mens första dag? Har helt glömt bort exakta datum nu inför inskrivningen nästa vecka. :/
    Jag hade 21 maj men nu när jag blev flyttade en dag bak så kanske det blir 22 maj(?). Om man tänker i uträkningen som... Ja 21 maj var sista mensens första dag iaf :)
  • minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-07-23 20:24:45 följande:
    Först trodde jag 25 maj men blev helt fel när jag räknade på det. Så 20 maj kanske det är jag hade sista mens. Jaja det blir nog rätt ändå. Har för mig att bm skrev in det i datan sist. Vill bara att det blir i rätt vecka när jag ska göra KUB. .
    Hoppas det blir rätt då! Barnmorskan idag sa att det är svårt att ändå sätta rätt datum såhär tidigt, att det inte är förrän v18 man vet mer bestämt.
  • minneli
    WiMe06 skrev 2015-09-07 16:16:04 följande:
    Var med i tråden för några månader sedan. Men läser fortfarande ibland. Plussade i maj på 4e försöket och efter 1 mf. Är nu i v 22.
    Jag hänger också kvar, plussade i juni och är i vecka 16 nu.
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)