Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

LeiaBus2010 skrev 2017-01-27 11:22:24 följande:

Hade en konstig blödning som kom på nyårsafton.

I 2 dagar var det brun/rosa.

Tredje dagen inget och 4e dagen en minimal orange plutt.

Har bim idag. Ingen mens i sikte. Och har inte testat mig sen i början av Jan och då var det neg. Så jag väntar. ..på lm mensen dyker upp eller ej.

Vi sexade under äl nu i Jan också

Hur har det gått?
  • Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-01-29 13:52:13 följande:

Vakna inatt och mådde illa. Blev glad en stund å hoppades på grav.. men det visade sig snart bara va magsjuka..!! :/ hua

Knasig man är...

Blä för magsjuka...förstår att du hoppades! När har du BIM?
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-01-30 08:34:12 följande:

Jag är på CD 11 och på väg till gyn för att kolla äggblåsor.

Härligt! Håller tummarna för att de ser fina ut, uppdatera oss sen!

Jag är på ÄL+2  och eftersom jag har tagit Ovitrelle så får jag ha koll på att hcg går ur kroppen, tog ett test i morse för att se hur starkt utslag den ger och så tar jag igen till helgen så jag ser att det går neråt. BIM 11/2

• Nykär15
    Orkide skrev 2017-01-30 10:05:34 följande:

Happ. Inga blåsor var väl woho. En på 16 och en på 19mm. Sist jag kollade var det en på 28mm så väldig skillnad. Ingen spruta pga att det två två blåsor som kan släppa. De rekommenderar inte sex. Jag vet inte alls hur jag vill göra men jag vill inte ha tvillingar. Jag har två andra barn att ta hand om känner jag. Så för deras skull bör vi väl avstå. Men faan vad jobbigt

Jag hade kört, får man ingen spruta så är chansen inte jättestor att båda släpper. Och att båda befruktas och fäster är ju med otroligt, så jag hade kört på om jag var du!

Jag hade ju en på 20 mm och en på 23 mm, vi tog spruta och skulle köra på, min klinik har tre blåsor som gräns. Hon sa att det ska mycket till för att båda lossar och blir befruktade. Men jag hoppas innerligt på ett ägg bara...men skulle det bli två så blir det så och då löser vi det....
  • Nykär15
    Beebii skrev 2017-01-30 21:42:51 följande:

Okej ja då förstår jag! Sa läkaren hur vanligt det var? Tänker att det lär ju ske då och då men att chansen att båda ska befruktat och bli barn är kanske inte så stor. Och kan ju ha skett tidigare utan att ni vetat om det eller att det inte blev något?!

Hehe verkar iaf vara eniga svar du får härifrån

Jag är i v.16+3 nu och har rul 22 februari. Längtar massor för jag känner ingen bebis utan känner mig bara plufsig grinig och allmänt hängig... vill att tiden ska gå fort nu!

Min läkare hade tre blåsor som gräns för att inte ge spruta, jag hade två mogna nu - en på 20 mm och en på 23 mm. Hon sa det är ovanligt att båda släpper
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-02-03 11:09:17 följande:

Hur gick det Leilabus med testet?

Vi valde att köra på i alla fall efter att ha funderat några dagar.

Heja, bra beslut tycker jag! Nu håller vi tummarna för BIM - när är den för dig?

Jag är på ÄL+6 idag och har börjat med Lutinus-kladdet idag igen...Testade i morse för att se om Ovitrelle har gått ut, nu kan man inte se strecket med ögat längre men ytterst svagt mot en lampa. Ska kolla på söndag igen så det är helt borta inför nästa vecka när jag ska testa på riktigt....vill verkligen inte råka luras av några rester från sprutan...det klarar inte mitt psyke, så skönt se att den är på väg ut ur systemet nu.

• Nykär15
    Orkide skrev 2017-02-04 06:52:31 följande:

Ja man vill ju verkligen inte ha något fejk plus. Psyket tar stryk redan som det är.

Hur menar du med lutinius-kladdet?

Det är vagitorier och det rinner ut mängder av vitt klegg...äckligt värre och kräver binda dygnet runt :/
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-02-05 17:01:50 följande:

Tog ett i förrgår.

Kunde tyda ett svaaaaaaagt streck. Men så har jag ju fått förut.

Har mensvärk nu och fortfarande som äggvitaflytningar. ...lätt illamående... så jag väntar några dagar till..

Kram på er kämpar

Tycker du ska gå och kolla dig! Eftersomdu knappt får mens och aldrig starka test så verkar det vara något som inte stämmer helt...kanske finns enkel hjälp att få?
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-02-05 20:53:28 följande:
    Nykär15 skrev 2017-02-05 19:55:40 följande:

Tycker du ska gå och kolla dig! Eftersomdu knappt får mens och aldrig starka test så verkar det vara något som inte stämmer helt...kanske finns enkel hjälp att få?

Jag har ju gjort en laparaskopi op och kollat i magen. Jag får som små gula bollar som gör att jag får ont. Men dom ramlar bort av sig själv och går inte göra något åt.

Dom vill på gyn att jag ska börja med ppiller för att få igång mensen. Men det vill jag ju inte. :-P

Kan du inte få provera för att få mens? Jag hade ändå bett om lite hjälp, för känns som utan en fungerande cykel så blir det svårt att bli gravid...sorgligt om det är något som går att fixa någorlunda enkelt. Tänker först provera eller Primolut Nor och sen Letrozole för att få ÄL...har du gått hos någon privat klinik och fått ett utlåtande? Har du tagit TSH-prov? Vid för högt värde så krånglar ju just mens och ÄL, man får svårare att bli gravid. 

Jag håller just nu på att försöka få ner mitt förhöjda TSH

• Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-02-06 10:27:36 följande:
    Å herregud det där var ju som grekiska för en annan haha.

Jag har faktiskt provera hemma! Fick av min gynläkare när det krånglade trots p spruta. Vågar man självmedicinera tro? :-P Ska gå in och läsa på fass. Letrozole har jag aldrig hört talas om.

Ja det är sjukt tråkigt när mens och äl strular... är ett år sedan som jag slutade med p spruta. Det borde komma igång.

Är säkert därför det strular

Ja har det inte kommit igång på ett år så hade jag verkligen sökt hjälp, kan vara riktigt svårt att bli gravid annars ju :(

TSH är sköldkörteln, vanligt bland kvinnor och en stor orsak till infertilitet, missfall mm. Googla lite om det. 

Hade jag vart du hade jag ringt en privat gynklinik och bett om fulla hormonprover för att se hur du ligger till. Men först kommer de nog vilja ha igång din mens då nästan alla prover tas på CD3 i mensen.

• Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-02-06 23:06:12 följande:
    Ah okej då e jag med

Jag får leta privat gyn. Finns inte så långa just hör i krokarna. Men jag vet att det finns i Kalmar... dock har jag 13 mil dit. Men det kanske finns närmre
    Kan ändå vara värt det om det hjälper dig att få ordning på din cykel tänker jag?
  • Nykär15
    Negativt här på ÄL+11....så är det negativt även i morgon så kommer jag trappa ner på progesteronet och invänta mensen på lördag...
  • Nykär15

Mycket nykomlingar här i tråden, roligt att ni hittat hit och grattis till snabba plus!

Jag som vart med här länge nu kände det var dags att starta en tråd för oss som det inte funkat för...där vi kan stötta varandra längs vägen till allas drömbild och mål...en liten bäbis. Så ni som försökt ett år eller mer och vill hänga med så hittar ni tråden här:

www.familjeliv.se/forum/thread/77407850-vi-som-forsokt-fa-till-barn-nr-3-i-minst-ett-ar-utan-framgang

• Nykär15
    AlexandraR skrev 2017-02-15 11:52:50 följande:

Fick det svagaste lilla strecket på gravtestet nu, BIM+8. Hoppas att det blir starkare nästa vecka :) trodde jag var knäpp i huvudet ett tag haha!

Vad spännande! Hoppas det ökar fint!
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)