Vi ÄL har jag först molvärk och två dagar efter den börjar brukar ägget släppa, äggviteflytningarna brukar starta med molvärken. Innan jag började med ÄL-tester inför första graviditeten så trodde jag att jag hade själva ägglossningen när jag hade ont, men har lärt mig det är när ägget mognar inför släppet på mig jag har ont, så då kan jag börja vara beredd.
Nu vet jag inte, har känt av ÄL lite under det 1,5 år jag haft hormonspiralen, men inte alltid och inte alls lika tydligt. Så nu vet jag ju inte vart i min cykel jag är. Hade stegring på ÄL-test i tisdags, men vet inte om det var ÄL eller om det var efter mensen..hade svagt direkt efter mens dag ett, sen ökning och nu nästan inga utslag.
Om det var en riktig mens jag hade borde jag ha ÄL först på måndag, men om det var bortfallsblödning från spiralen så kan jag ha haft ÄL i tisdags...vi får se. Jag fortsätter med stickorna fram till nästa mens så jag vet vart jag befinner mig, enda sättet tror jag. Så har inga större förhoppningar om att bli gravid denna omgången. Har dock haft sex dagligen sen i måndags så var det ÄL så är den prickad iaf men gissar att det inte var det då jag inte fick fullt utslag (har jag däremot aldrig fått faktiskt, men blivit gravid båda gånger ändå när jag haft stegring innan med de två barn jag har)