Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Mammaresan skrev 2016-06-25 19:29:33 följande:

Hoppas samtalet går bra nu!

Jo det gick bra... Men det är svårt beslut för honom... Alltså han vill men i nuläget klarar han ju inte så dom två vi har liksom... Men inser hur mkt jag vill detta...försöker att hålla det på så lugn nivå som möjligt men vill mest skrika gör mig gravid nuuuuu!!! Han har ju full rätt att säga nej och isf blir det nog en tuff process...
  • Polarlantis

Andras graviditeter är sjukt påfrestande om man själv fått missfall eller, kan jah tänka mig, inte blir gravid. Tokmycket pepp!!! Vi har inte ens kommit till beslut ännu och jag är ändå helt fixerad

• Polarlantis

Quirall: håller tummarna

Ego: kollade tid för uttag av spiral. Mkt få tider men fick en imorgon Så frågan är, kan jag lägga den pressen på sambon om ja eller nej? Blir tokig snart!!!!!! Antingen lägga ner, sörja och skaffa utökning av hobby = en till vovve MINST. Eller köra igång nuuuuu!!! Äl imorgon...

• Polarlantis

HOLY CRAP! Sambon ska lämna svar om ja eller nej till trea den 30:e har jag just fått veta! Så länge ska jag klara att vänta, utan problem :D GLAD! Även om det blir nej så är det bättre än limbo!!!

Också mycket glädjande möte med hans läkare idag, stor SOL i tunneln och massor av saker har fallit på plats som saknats, som ingen tänkt på, han fick så många svar idag! YEY! Att få veta varför saker och ting är som dom är känns fantastiskt! 

• Polarlantis
    Quirall skrev 2016-06-28 09:20:06 följande:

Tack så mycket! Väldigt svaga tester än men det är också väldigt tidigt i cykeln än. Hoppas på starkare i morgon :)

Håller tummarna och säger grattis
  • Polarlantis

Jahopp... Sambon sa ja till barn i flygande fläng på väg mot jobbet...inte med väl genomtänkt argument som jag ville höra. Så tills vi hinner prata så är jag kvar i limbo... Dessutom hade vi en förfärlig dag igår och då tänkter att ett barn till kommer bli tufft Egentligen är det så jättego att välja ha ett barn till... Pust! Summerar: inget nytt här...

• Polarlantis
    Mammaresan skrev 2016-07-02 21:45:55 följande:

Får ni pratat nu ikväll? Vad är det för argument du tänker dig att du skulle vilja ha?

Tyvärr, släkt på besök. Men imorgon så måste det bli! Ville att han skulle ta ställning och sedan förklara varför han säger JA eller nej. Behöver höra hur han tänkt... Det är liksom på honom allt hänger, det är han som knappt fixar dom barn vi redan har...men är på bättringsvägen men om det blir bättre till normalt eller bara något bättre framöver, Vem vet?

Fattar ju att det är vansinne men vart ska jag göra av min stora längtan?! Hur få bort den??? Det bara maler runt nu... Har tänkt vända på frågan när vi pratar, vart vill vi vara om ett år...Kanske kommer ngn ny insikt då?
  • Polarlantis

Tack för era svar <3

Nu har vi pratat först väldigt mkt om andra saker som var viktiga men även ett tredje barn. Sambon sa ju ja men nu kröp det fram att han vill att vi ska vänta men att han är positiv. Han har HELT RÄTT men jag vill bara gråta. Så vi får hålla det öppet och jag får längta vidare utan att veta om det ens kommer bli av. Allt annat är idioti i vår situation men det hjälper inte Får försöka finna på en plan hur jag tar mig till oktober då vi ska göra ny analys av läget... Träna är väl det bästa..

Hänger gärna kvar här om jag får?

• Polarlantis
    Quirall skrev 2016-07-06 09:59:09 följande:

Oj oj, idag mår jag illa! Inte behövt kräkas än men känns inte långt borta :S skakig också och nästan som håll i magen.

Var precis och köpte lite småmat som jag lätt kan slänga i mig när jag står ensam i butiken men det enda som såg lockande ut var olw hjärtan med ost och lök smak, så det sitter jag och tuggar i mig just nu :o illamåendet lättar visst lite av det, kan bli jobbigt det här XD

Hoppla! Skumt detta med vad man kan och inte kan äta Hoppas du slipper mkt illamående!
  • Polarlantis
    LeiaBus2010 skrev 2016-07-08 10:15:58 följande:

Hej tjejer! Längesedan som jag kikade in nu i väntan på mensen efter psprutestop.

Tog sista sprutan i februari. ..

Hela förra veckan var ja så öm i pattarna att jag knappt kunde ha bh. Fram till igår...

Igår på morgonen hade jag en ljusrosa flytning. Trodde mensen va på g. Så satte i en binda... ingenting alls på hela dagen!. .. supertrött hela tiden men har ändå svårt att somna. Idag har jag inte alls ont i brösten. Bara molvärk...

Efter flytningar så försvann bröstvärken direkt.

Har jag kanske haft äl? ?

Har hört att endel kan få en rosa flytning vid äl. Har haft ont i tjejmagen med...

Så drygt detta... speciellt eftersom vi har haft oskyddat i 5 månader och maken nu säger att jag borde ta abortpiller.... hur tänkte han där liksom?

Helt plötsligt ska vi absolut inte ha barn. ..

Var tvungen att skriva av mig. ..

Fy så jobbigt!! Hoppas ni kan prata om det och läser sig. Kanske han blir positiv med lite semester?
  • Polarlantis

Följer er och håller tummarna

Försöker fokusera på annat och fick för mig att testa att springa och det gick kanon! Så det får döva min längtan ett tag...

• Polarlantis
    Skyrocket skrev 2016-07-19 08:51:29 följande:

Hej allihopa. Jag plussade i söndags på bim -2. Kommer kika in ibland och hoppas innerligt att ni får era plus snarast! Stor kram till er alla!

Massa grattis!!!'
  • Polarlantis
    Nykär15 skrev 2016-08-04 23:24:00 följande:

Uppdatering som önskades. Fostret hade dött i v 12+1, ett par dagar före kub. Blev inlagd dagen efter ((26/7) och fick föda vårt fina lilla barn, till synes inga fel på det...även om nåt såklart var det eftersom den slutade leva.

Tycker det känns skit allting, och skit att man som gravid blev utanför här. Precis som jag sa så kan man inte räkna med något ens när man blivit gravid...först när man har sin lilla i famnen kan man pusta ut (även om en ny oro kommer då ist).

Tillbaka på ruta ett. Åldern emot sig och 1 MF och 1 MA redan i år...vart gravid 4 av 8 av årets månader...men inte nånstans närmare vår längtan och dröm för det... :(

Beklagar sorgen MA är överdjävligt!!! Stora kram!!!!

Så trist med alla diskussioner om att man inte får vara kvar som gravid, jag tycker som du att man behöver support tills man vet att det står rätt till... Iaf är jag oxå en sådan person som behöver det pga historik. Å andra sidan försöker inte vi mer än att överleva för tillfället så har eg ingen röst här.
  • Polarlantis

Så fruktansvärt med tvillingen :'(

Största fasan!! Psd?

Vi försöker ju inte,om ngn kommer ihåg mig...Men nu har längtan kommit tillbaka efter några månader lyckats trycka bort den. Håller tummarna för er medan jag funderar på om det någonsin blir nån trea... ..

• Polarlantis

Nykär, tack för svar Just nu väntar vi på sambon ska påbörja en samspelsterapi plus Psykolog som förhoppningsvis ska leda till han kan vara med sina barn som en vanlig pappa. Så försöka, nä...inte en chans. Fyllde 38 nu så det ser mörkt ut... Utbildningen färdig nästa sommar... Ibland känner jag mig helt tokig på att jag inte får som jag vill,som en barnunge! Lovar att jag har häcken full som det är nu...Men längtan...gaaahhhh!!!

Leiabus ser lovande ut!!! S

Bodum inte konstigt att man inte vill berätta...Men kanske skönt för dem att tänka på ngt underbart?

Skrutt

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)