Inlägg från: LeiaBus2010 |Visa alla inlägg
  • LeiaBus2010

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Afasi skrev 2016-10-24 19:23:19 följande:

Precis, det är mycket liknande tankar här. Jag upplevde förra graviditeten som ganska jobbig och är rädd att bli sjukskriven denna gång. Får hemska åderbråck i underlivet som tvingar mig att lägga mig ibland för att jag får så ont. Tyvärr finns varken lindring eller hjälpmedel så man kanske hellre hade tagit åderbråck på benen... Även jobb, bil, boende, ekonomi, ork osv är stora orosmoment även om vi inte är fattiga (inte rika heller) eller trångbodda. Jag förstår helt dina tankar och oro där, varför oroar man sig så mycket? Samtidigt så tror jag att oro är ett slags sätt att bearbeta och förbereda sig.

Jag har ju inte åldern att tänka på direkt, är snart 24 så några år har man väl förmodligen på sig. Men då vi har ganska stora hopp i åldrarna i vår släkt så är min plan att vara klar med barn före 30. Sen om den planen håller vet man ju aldrig.

Jag tror också att jag skulle ångra mig om jag inte försökte. Även om jag väntade för länge. Och det är en sån där grej som jag kan tänka ibland "När jag är gammal och ser tillbaka på livet, hur vill jag då att det ska ha sett ut?". 

Skönt att man inte är ensam om oron och tankarna! Jag väntar också bara Lär ju börja smygtesta redan på äl+7 eller något bara för att man inte kan hålla sig. Så nyfiken! Sannolikheten att det faktiskt blir något är väl inte så stor eftersom vi bara hade ett fullbordat oskyddat på samma dag som positivt ältest. Den som lever får se :P

Då borde vi ha bim nästan samtidigt, vad spännande!

Ja då håller vi tummarna nu!

Men visst är det så... man vill men man är ändå rädd för vad som kan hända med kropp själ och allt annat därtill. .. huua. ..

Jag har aldrig fått fullt utslag på ett ältest någonsin! Så jag går efter självaste stegringen och symtomer
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • LeiaBus2010

Håller tummarna för alla här i tråden!

Jag fick stegring idag så äl sker nog ikväll/inatt eller imorgonbitti. (Händer fort efter min första stegring för jag missar alltid det starkaste. För den minskar alltid efter just detta testet på eftermiddagen när jag testar nästa dag igen.

Sexade i lördags och söndags senast... trodde äl skulle ske i måndags. Men nu när jag såg stegring idag så får vi la hoppa i bingen ikväll också.

• LeiaBus2010
    Bodrum skrev 2016-10-26 08:30:58 följande:

Bra att ni har sex oavsett för säkerhets skull! Men har du verkligen haft stegring än? Inget av testen ser positiva ut än. Kanske som du skriver, att du har en stegring som du missat, men kan ju också vara så att den kommer imorgon Sexa på bara!

Saken är den att jag aldrig får starkare än såhär. Så jag misstänker att jag helt enkelt missar det positiva utslaget för att det sker på natten. .ägglosning har jag iaf det vet jag för jag har vid undersökning haft det trots att test inte visat fullt utslag och jag har ju två barn som bevis. det är när jag får en sån här stegring som äl är på intågande.

Bara att hålla tummarna
  • LeiaBus2010

Varit hyfsat symtomfri i typ 2-3 dagar förutom extrem trötthet. Idag fick jag som diarré. .. och mild molvärk... känns som att det liksom "bränner" i tjejmagen. Lätt illamående men inget som ahg inte brukar bli. Dock INGA ömma bröst som jag haft de senaste månaderna....

Totalt annorlunda mot föregående månader.

Som sagt bim-7. Avvaktar med testande tills typ den 7 november!

Ska röntga lungor och hjärta den 14 november... är jag gravid så får jag avboka så det är ju en "helt ok BIMdag" ändå.

• LeiaBus2010

Bim -6... mer molande värk idag. ..

Nsmm Det kan ju vara så att det är för tidigt att testa? Ägget kan ju ha fäst senare

• LeiaBus2010
    Nsmm skrev 2016-10-31 18:37:53 följande:

Jag hoppas att det är som du säger.. jag känner stickningar på äggstockarna, men så

Kände jag förra månaden också innan mensen kom. Får väll se:/

Håller tummarna

Själv sitter jag i soffan och är extremt trött och har som "kramp" i livmodertrakterna. Inte som "vanlig" mwnsvärk.

Time Will tell
  • LeiaBus2010

Alltså. .. Idag. .. bim-5... jag har haft så jäklar mycket stickningar i tjejmagen så det gjort ont. Kan det vara ett tecken tro? Gör fortfarande lite ont och det sticker o stramar ner i ljumskarna och bak i ryggen.

Har aldrig haft så före mens förut. Bara "vanlig stark mensvärk".

• LeiaBus2010

Nyss hemkommen från gyn. .. inväntar remiss till titthålsoperation. .. misstänkt endometrios. .. Vid VUL så såg han hög aktivitet på höger äggstock och att en äggledare var rejält stor och redo att spricka. .. konstigt tycker jag för jag har ju haft äl den här månaden... tror jag iaf... så de verkar som att min mens kommer att dyka upp och att jag troligtvis har en äl till på gång. . Då gäller det att ligga i nu då. :-P Men jag måste ju ändå testa mig tills mensen kommer För OM jag är gravid så är det för tidigt att se med VUL ... (typiskt haha)

Jaja bara att bita ihop och hoppas att op går bra sen då...

Har ju inga större förhoppningar om att vara gravid nu....

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)