• isyxan

    havsnivå

    Hej

    Har en liten fråga som maler på i bakhuvet. Havsnivån stiger som alla vet. Självklart hänger det ihop med den tragiska livsstil som människan envisas med att ha. Men, varje dag sjösätts drösvis med stora, större och värsting större båtar. Om man leker med tanken att man skulle plocka upp ALLA båtar som sjösatts låt oss säga de senast 100 åren. Vad hade då hänt med havsnivån? Någon som oxå funderat på detta?

  • Svar på tråden havsnivå
  • Pettersson
    isyxan skrev 2015-01-15 21:31:51 följande:

    Hej

    Har en liten fråga som maler på i bakhuvet. Havsnivån stiger som alla vet. Självklart hänger det ihop med den tragiska livsstil som människan envisas med att ha. Men, varje dag sjösätts drösvis med stora, större och värsting större båtar. Om man leker med tanken att man skulle plocka upp ALLA båtar som sjösatts låt oss säga de senast 100 åren. Vad hade då hänt med havsnivån? Någon som oxå funderat på detta?


    Där slog du huvudet mitt på spiken. Skick genast ett mail till Åsa Romson å tala om lösningen på havsnivåhöjningen. De e ju bara att ta upp alla båtar så får vi ju normal havsnivå.
  • isyxan

    Ja det vore något. Då kan hon måla sin båt hela tiden med vilken färg hon nu vill då den ändå inte ska tillbaka i vattnet o sabba miljön.

    Var har hon för någon mailadress tro?

  • Pettersson

    Tänk alla busar som slänger "macka" me platta stenar då. Hur många platta stenar har folk kastat i havet genom åren ? Bara d e ju säkert några meter havsnivåhöjning.

  • isyxan

    Finns ju en hel del nedslängt i vattnet. Blir nog jobbigt att räkna på det.

    Men rolig tanke ändå. Tycker jag iallafall.

  • PrinsessanLeia

    För att inte tala om hur landhöjningen skulle ökas om vi människor rev ned allt vi byggt upp ochlyttade från landet. Skulle höga kusten avbefolkas skulle landhöjningen öka med 245% har jag hört av en säker källa. Ge fasen i att förtöja tarna också sa landhöjningen kan få fortgå utan nedtryckning.

Svar på tråden havsnivå