• frucgsvensson

IVF - 2015

Hej! Vi är i starkgroparna inför vårat allra första IVF-försök. Vårat problem är att jag (kvinnan) har PCOS. Min mans spermier är tipptopp. Vi har tidigare provat både pergotime och menopur. Menopuren har vi använt på samma sätt som under en IBF bortsett från att vi gjort jobbet hemma, och mindre dos såklart. Jag har svarat bra på alla omgångar men det har inte tagit sig. Nu går vi vidare med IVF. Vi väntar nu på en remiss från vår privata klinik så att vi kan lämna blodprover, sen ska det skickas en remiss till Falun. Väntetiden är 1-3 månader ungefär för vår del. Tänker att det kanske finns fler här som gör detta för första gången? Eller några som gjort detta förut men som kör igen?

• Svar på tråden IVF - 2015
  • Elfia
    Gweny skrev 2015-03-10 16:53:17 följande:

Idag ringde jag iallafall SU och det såg bra ut med blodprovet, så ska in för VUL på fredag och se hur äggblåsorna är...nervöst.

Kör du det långa protokollet då?

Jag fick ingen tid för blodprov då jag kör det korta sa Bm. Det blir VUL på sön för min del.

Lycka till!!
  • Gweny
    Elfia skrev 2015-03-10 17:39:24 följande:
    Kör du det långa protokollet då?

Jag fick ingen tid för blodprov då jag kör det korta sa Bm. Det blir VUL på sön för min del.

Lycka till!!
    Japp, kör det långa. Då ligger vi ju nu nära varandra, spännande.
  • Elfia
    Gweny skrev 2015-03-11 09:47:36 följande:
    Japp, kör det långa. Då ligger vi ju nu nära varandra, spännande. smile1.gif
    Jaså? Har du VUL snart du med? :)

Jag ska börja med Orgalutranen på fredag och köra på det i två dagar innan Vulen på Söndag. Nervigt då jag hört att den känns att ta??!! Usch..
  • Nilla6

Idag fick jag tillbaka ett blastocyst, skulle fått tillbaka den i måndags men det fanns så många fina då (6 ägg av 10 som blev befruktade) så dom fick långtidsodla. En insatt, 1 ligger i frysen och 3 odlar till imorrn. Känns skönt att veta att man har minst en i frysen. Nu är det lång väntan till test bara. Hur går det för er andra som fick plus?

• Gweny
    Elfia skrev 2015-03-11 12:15:20 följande:
    Jaså? Har du VUL snart du med? :)

Jag ska börja med Orgalutranen på fredag och köra på det i två dagar innan Vulen på Söndag. Nervigt då jag hört att den känns att ta??!! Usch..
    Jag ska på mitt VUL imorgon, så blir nervöst att se om dem vuxit på sig bra.
    får hoppas vi bägge har lagom många och i bra storlek.

Nilla6>> åh så bra att det blev så bra ägg, håller tummarna för du får ett fint plus på testdagen sen.
  • Elfia
    Gweny skrev 2015-03-12 16:44:36 följande:
    Jag ska på mitt VUL imorgon, så blir nervöst att se om dem vuxit på sig bra. smile1.gif

Nilla6>> åh så bra att det blev så bra ägg, håller tummarna för du får ett fint plus på testdagen sen. smile1.gif
    *håller tummarna* :)

Du får gärna uppdatera oss efteråt.

Jag ska ta min fjärde spruta om en timme och imorgon och på lör lägger jag till oraglutranen (fruktar lite inför det) Fick du ta den? Hur upplevde du den? På sön är det mitt första VUL. Hoppas allt ser fint ut och jag slipper fortsätta spruta, men de sa sist att jag med största sannolikhet kommer att få utöka. Sprutar en låg dos av Menopur 112,5IE. Vi får se..

Lycka till imorgon :)
  • Elfia
    Gweny skrev 2015-03-12 16:44:36 följande:
    Jag ska på mitt VUL imorgon, så blir nervöst att se om dem vuxit på sig bra. smile1.gif

Nilla6>> åh så bra att det blev så bra ägg, håller tummarna för du får ett fint plus på testdagen sen. smile1.gif
    Föresten, kände du några biverkningar utav hormonsprutan? Jag trodde först att jag inbillade mig :/ Men så är inte fallet. Har en konstant molande värk vid ljumskarna, äggstockarna och det drar även lite lindrigt bak i ländryggen och den blir starkare och starkare. Det gör inte så värst ont men den är faktiskt väldigt obehaglig. Har lite svårt att somna när jag går och lägger mig på kvällarna. Sedan är trötthet också en biverkningar märker jag. Går på halvvarv..
  • Elfia

Någon annan som har dessa symptom efter Menopur sprutan? Eller andra symptom efter er hormonspruta?

*Jag trodde först att jag inbillade mig :/ Men så är inte fallet. Har en konstant molande värk vid ljumskarna, äggstockarna och det drar även lite lindrigt bak i ländryggen och det blir starkare och starkare. Det gör inte så värst ont men det är faktiskt väldigt obehaglig. Har lite svårt att somna när jag går och lägger mig på kvällarna pga av detta. Sedan måste den konstanta tröttheten också en biverkningar? Går på halvvarv känner jag*

• Gweny

Dem såg 14 äggblåsor som var mellan 12-15 mm. vilken storlek brukar dem vara vid ÄP?

så blir ett nytt VUL på måndag och nu fortsätta med sprutorna och samma dos. (150)

Har tur att jag är ledig från jobbet idag och måndag på schemat Iallafall. Så blir mer väntan nu, men skönt dem växer iallafall.

• Elfia
    Gweny skrev 2015-03-13 12:02:22 följande:

Dem såg 14 äggblåsor som var mellan 12-15 mm. vilken storlek brukar dem vara vid ÄP?

så blir ett nytt VUL på måndag och nu fortsätta med sprutorna och samma dos. (150)

Har tur att jag är ledig från jobbet idag och måndag på schemat Iallafall. Så blir mer väntan nu, men skönt dem växer iallafall. smile1.gif

Det låter ju som positiva nyheter :)

Får du både hormonsprutan och den som stoppar för tidigt ägglossning (Jag ska ta Orgalutran) fram till måndag då? Eller skulle du bara fortsätta med hormonsprutan?
Svar på tråden IVF - 2015