Inlägg från: Zadre |Visa alla inlägg
  • Zadre

Innekatt? Tips?

1. Hur många kvm behöver en katt? Det finns yta på höjd också.
    Max en katt per rum brukar man säga. Och som du skriver så lever katter i kubik och inte kvadrat, så de den klätterböjligheter.

2. Hur mycket kostar allmäna kostnader såsom mat och dyl per månad?

Runt 500 i månaden kostar det med mat och sand och då har jag två katter. Sen blir det lite mer om jag köper leksaker också.

3. Går det att koppelträna katter till framtida utomhuspromenader?

Absolut! Vänj katten vid selen först. Sätt på selen inomhus och om den verkar tramsen på selen så börja leka med den till den inte tänker på selen. Jag har två selar, en mjuk och en lite fastare. Första gången jag satte den lite fastare på min ena kisse så la hon sej ner på sidan men så fort hon kom ut så brydde hon sej inte. Nu står hon stilla så snällt när man sätter på den.

4. Kan man gå med katter i koppel eller ger det mersmak att gå ut o vara "fri"? 
    Olika från olika individer. Jag kan tycka att om katten inte visar att den vill gå ut från början så kan man låta den vara inne och njuta av utet i en kattgård eller innätad balkong. Min ena katt vill prompt gå ut varje dag så får ta mej i kragen och göra det. Den andra var född ute men visar nu inga tendenser på att vilja gå ut så, däremot så gillar hon kattgården.

Svar på tråden Innekatt? Tips?