• davidkung

Kompisens 11 åriga dotter alltid naken på stranden - när sluta?

För drygt en vecka sedan kom jag hem från Thailand, där jag varit tillsammans med min familj och en nära väns familj. Jag har två killar(9 och 12 år gamla), kompisen har en dotter som är 11 år gammal. Både i somras och nu under resan så la jag märke till att hon ofta är naken på stranden. Ibland har hon vanliga badkläder på sig, men ofta går hon omkring helt naken, obehindrat. 
    Jag har givetvis inte tagit upp det med min kompis eller hans fru, men både min fru och jag tycker att det är konstigt. Varken min 12 eller 9 åring byter ens om utan en handduk..

Hur ser ni på detta? Är hon för gammal för att strosa omkring naken på det viset? Vad är era erfarenheter kring detta? Borde jag tagit upp det med de?

• Svar på tråden Kompisens 11 åriga dotter alltid naken på stranden - när sluta?
  • davidkung
    Tines skrev 2015-01-16 15:15:44 följande:

Klart som fan att du ska ta upp det!

Vadå klart som fan?
    De kan ta illa vid sig och sedan blir det pannkaka, man ska vara försiktig med såna grejer. Varför är det angeläget att man borde ta upp det? Är det inte upp till de själva och inte minst dottern?

• Långbenopluto
    davidkung skrev 2015-01-16 15:22:28 följande:
    Vadå klart som fan?
    De kan ta illa vid sig och sedan blir det pannkaka, man ska vara försiktig med såna grejer. Varför är det angeläget att man borde ta upp det? Är det inte upp till de själva och inte minst dottern?

Du har aldrig hört talats om pedofiler?
  • det var värst

tror du inte tjejen själv kommer klä på sig om hon får könshår och bröst? Det kanske löser sig av sig självt

• davidkung
    Tines skrev 2015-01-16 15:24:40 följande:
    Du har aldrig hört talats om pedofiler?
    Jo men de har en naturlig hållning inom familjen kanske. Hon är inte naken jämt, men ofta. Egentligen ska man ju inte hacka ner på hennes naturliga förhållningssätt, många unga är ju tvärt om idag.. Överdrivet försiktiga och kan knappt duscha i skolan.   
  • Hannann

Min 2,5 åring är inte naken på stranden. Men det är mest för att vi inte vill ha sand i snippan. Sen känns det inte som att man borde vara där nere och smörja med solkräm och kemikalier.

• Långbenopluto
    davidkung skrev 2015-01-16 15:30:40 följande:

I vilken ålder ska barn sluta vara nakna på stranden då?

Vid 3-4 års åldern.....
  • MammAmma
    davidkung skrev 2015-01-16 15:30:40 följande:

I vilken ålder ska barn sluta vara nakna på stranden då?

När de hamnar i puberteten. Då skyler de sig självmant.
  • davidkung
    MammAmma skrev 2015-01-16 15:40:44 följande:
    När de hamnar i puberteten. Då skyler de sig självmant.
    Stor skillnad på 3-4 år och puberteten.. Är inte 9-12 år lika gammalt?  
Svar på tråden Kompisens 11 åriga dotter alltid naken på stranden - när sluta?