Hur ta mod till sig och skiljas?
Jag mår dåligt. Dåligt som fan.
Har ett uselt äktenskap. Jag tänder inte på min fru. Hon har i sin tur varit otrogen osv. Det är kaos. Vi har bråkat mycket men ändå kommit till en fas där vi kan fungera ihop någorlunda. Mest på ett vänskapligt plan. Sexuellt funkar det inte alls trots att hon vill.
Känner att jag går under. Samtidigt älskar jag henne. Vi har levt ihop i över 10 år. Många minnen.
Det som hindrar mig är vårt barn som inte är så gammalt. Snart 4 år. Står inte ut med tanken på att missa halva barnets uppväxt.
Vi bor ihop i en stad där det är dyrt och svårt att hitta nya boenden. Därför känns det som att det är nästan omöjligt att få tummen ur och separera. Särskilt som min fru har hotat mig ett flertal ggr om att förstöra så mycket som möjligt för min ekonomi om det skulle bli skilsmässa. Har tidvis känt mig nästan utpressad.
Ni som varit med om detta. Hur vet man när man är redo att "offra" tanken på kärnfamiljen och gå vidare på egen hand? Det är ju en stor trygghet man lämnar också. Hennes släktingar, gemensamma bekanta osv.