• Cissi1999

    överdos?

    Vad skulle hända om jag tog 6 st 50 mg av tradolan och ca 8 tabletter alvedon som är på 500 mg blandat med 10 tabletter av ipren som är på 400 mg??????

  • Svar på tråden överdos?
  • Nyfiken gul

    inte så mycket mer än att du förmodligen skulle må riktigt illa och kräkas upp allting. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Mantrasina

    Levern skulle troligtvis ta skada, och iprenen skulle ge dig ont i magen/halsbränna. Väldigt skadad lever => möjligt att du dör en långsam och plågsam död på sjukhus längre fram.

  • Cissi1999
    Nyfiken gul skrev 2015-01-18 15:59:26 följande:

    inte så mycket mer än att du förmodligen skulle må riktigt illa och kräkas upp allting. 


    Dör man inte?
  • Frontline
    Cissi1999 skrev 2015-01-18 16:05:59 följande:
    Dör man inte?
    Nä risken att dö är inte så stor av den dosen, kanske på lång sikt men det är plågsamt..

    Varför vill du det för?
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Ambulansliv
    Cissi1999 skrev 2015-01-18 16:05:59 följande:

    Dör man inte?


    GARANTERAT INTE!

    Dosen paracetamol är en vanlig dygnsdos.
  • aleydis

    Alvedon överdos leder till akut leversvikt, det är det värsta och mest plågsamma sättet att dö på, tar flera dagar av plåga innan kroppen ger upp. Sen kan ingen säga hur stor dos som krävs för att komma dit, men jag skulle verkligen inte önska min värsta fiende en död i akut leversvikt.

  • Aspie

    Ring giftinformationscentralen på nr 08 33 12 31.

    Jag är ganska säker på att du inte kommer dö, men nja. Ipren är helt värdelöst att överdosera på. Tradolan vet jag inte vad det är, men för mycket alvedon kan skada levern. Det du har tagit verkar i alla fall inte vara något du kommer dö utav inom de närmaste timmarna. Kommer kroppen må dåligt så kommer den försöka stöta bort det du har fått i dig (genom kräkning), det kan ta flera timmar.

  • Aspie
    aleydis skrev 2015-01-18 16:21:04 följande:
    Alvedon överdos leder till akut leversvikt, det är det värsta och mest plågsamma sättet att dö på, tar flera dagar av plåga innan kroppen ger upp. Sen kan ingen säga hur stor dos som krävs för att komma dit, men jag skulle verkligen inte önska min värsta fiende en död i akut leversvikt.
    Been there, men pallade inte. Stod ut i 12 timmar från intag innan jag ringde 112. Helt värdelöst sätt att försöka ta livet av sig på. Men de som dör genom det måste verkligen vilja dö, för den proceduren är ett helvete.
  • Cissi1999
    Frontline skrev 2015-01-18 16:16:23 följande:

    Nä risken att dö är inte så stor av den dosen, kanske på lång sikt men det är plågsamt..

    Varför vill du det för?


    Så man skulle inte dö direkt utan senare? Liksom dagar efteråt ?
  • aleydis

    Om du överväger att överdosera så vill jag bara be dig att söka hjälp och någon att prata med... Det är inte värt det.

  • Aspie
    Cissi1999 skrev 2015-01-18 17:53:17 följande:
    Så man skulle inte dö direkt utan senare? Liksom dagar efteråt ?
    Precis.
  • Cissi1999
    aleydis skrev 2015-01-18 18:18:50 följande:

    Om du överväger att överdosera så vill jag bara be dig att söka hjälp och någon att prata med... Det är inte värt det.


    Jag lever redan i plåga varje dag, de är så mycket mer som pågår än de ni som antyder. Oavsett vad jag gör så kommer jag dö tillslut och jag vill bara lätta lite å få gå lite tidigare än den tid dom gav mig.
  • Cissi2801

    Sök hjälp!!! Ring psykiatrin och säg att du vill ha hjälp!!! Du har så mycket att leva för

Svar på tråden överdos?