Inlägg från: dirty88 |Visa alla inlägg
  • dirty88

Gå ner i vikt- behålla muskler

Hej. När man går ner i vikt så är det väldigt svårt att bygga muskelmassa. Det är heller inte helt lätt att behålla muskelmassa.

Tänk på följande:

Fortsätt träna. Hårt. Som förut.
    Ditt proteinintag ska vara högt. Gärna högre än när du äter på kaloribalans.

Ha inte för stort kaloriunderskott. Att gå ner ett halv kilo i veckan och behålla det mesta av dina muskler är helt klart genomförbart.

Ps. Det är förmodligen inte bara fett du tappat i din viktnedgång. Det är säkerligen nån andel vattenvikt du tappat på samma gång.

• dirty88
    Anonym (Hej) skrev 2015-01-19 00:38:36 följande:
    Sluta svamla ditt spån!!!

Till Ts , du tappar muskler om du bara kör cardio.

Prata med en pt som hjälper dig med ett program! Kör varje muskelgrupp var 5-7 dag beroende av tid, ta sedan 2-3promenader i veckan à 40-60 min.

Det räcker gott om du vill ha en sund viktnedgång.
    Ursäkta?

Vad i min text var svammel menar du? 

Det jag beskrev är de grundläggande sakerna för att gå ner i vikt som styrketräningsutövare. Väldigt vanligt. Inget kontroversiellt. Standard praxis. 

Varför prata med en PT? Dom kostar pengar och har förmodligen sämre koll på träning än en relativt aktiv gymmare. Att köra en muskelgrupp i veckan? Skojjar du? Gör folk sånt fortfarande? Ingen forskning säger att det är ett bra träningsupplägg.
Svar på tråden Gå ner i vikt- behålla muskler