Gå ner i vikt- behålla muskler
Jag har endast hört negaiva saker om att gå ner i vikt fort.. Men nu för tiden så rasar jag typ i vikt. Har gått ner ca 3-4 kg på bara några veckor. Är såklart jätteglad för det, men har ju hört att man kan förlora muskler i stället för fett.. Jag använder nu appen lifesum och enligt den ska jag äta ca 1300 kalorier och det är oftast inga problem jag brukar oftast ligga några hundra kcal under, sen ska man ju äta en viss procent kolhydrater/protein/fett, och av nån anledning lyckas jag ofta äte för mycket fett, men försöker jämna ut det.. MEN det där med att bränna bort muskler i stället för fett, det vill jag ju så klart inte! Jag tränar på gym 2 dagar i veckan, och då blir det 30-60 min crosstrainer och 60 min styrketräning. resten av dagarna tränar jag på min crosstrainer hemma 30-60 min och tar promenader på några km, i alla fall några dagar i veckan. För mej är styrketräningen ganska tung, men det är jag att jag började träna i mitten/slutet av december och har typ aldrig tränat innan O.o Så trots att jag tränar på dom lättaste vikterna nästan, så blir mina armar å ben spagetti xD Anyway.. Kan det vara muskler jag bränner bort trots att jag styrketränar 2 dagar i veckan?
Att gå ner så här fort känns lite "för bra för att vara sant"
(Lifesum har jag använt i ca 2 veckor och började träna i december, vet inte när jag började gå ner i vikt men det var i alla fal max 1 månad sen)