• GodisMamman

LONDON!

Hej!

Jag är en mamma som planerar på att åka till London juli månad med mina tvillingar som då är 14 år,men har aldrig åkt utomlands så detta är så nytt för mig.

Jag kikar runt på olika hotell och vandrarhem och hittar bra priser, vill bo i centrala London.

Till frågan, är det någon här som har åkt utomlands och haft delat badrum?? Såna fall, hur var det och är det värt de?? Priset i sig blir ju så mycket billigare...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-19 13:16
    Totalpris 11 862:- är det ett bra pris med hotell, frukost och flyg för tre personer.

Läge
    Ashley Hotel erbjuder ett centralt boende i London, nära Hyde Park Speakers' Corner och Selfridges. Detta hotell ligger nära Royal Albert Hall och Imperial College London.

Rum
    Känn dig som hemma i ett av de 53 gästrummen med dvd-spelare och LCD-tv. Med wi-fi (avgift tillkommer) håller du dig uppkopplad och på rummet har du även digital-tv. Gäster erbjuds telefon och kaffe- och tebryggare, såväl som städning dagligen.

Nöjen, spa, premiumbekvämligheter
    Passa på att dra nytta av bland annat wi-fi (avgift tillkommer) och conciergetjänster.

Restauranger
    Släck törsten med din favoritdrink i deras bar. Gratis frukost ingår.

Bekvämligheter för affärsresenären
    Gäster har tillgång till bland annat reception (öppen dygnet runt), bagageförvaring och värdeförvaringsskåp i receptionen.

Information
    Incheckning: 2 PM Checka ut: 11 AM
    Stäng
    Till London (LCY-London City): 15,50 km Till London (LHR-Heathrow): 19,80 km
  • Svar på tråden LONDON!
  • FruSötPotatis

Kan inget i London på rak arm.
    Men om du kan tänka dig pendla så finns ett bra vandrarhem i Flen.
    PMa ifall du vill veta mer...

• FruNyfiken

Jag tycker att kvalitet på hotell, var man vill bo och vilken standard man vill ha, varierar från person till person.

Jag har bott på "sämre" hotell i London och med delat badrum. För mig är det ingen större hit, men det kanske beror på att jag lagt mig till med (o)vanan att bo på bättre hotell?

Personligen tycker jag att det är lite äckligt att dela med okända. Det ligger hårtussar på golvet ibland etc.

Så det beror nog på dig vilken standard du vill ha.

Tyvärr kommer jag inte ihåg namnen på hotellen som ändå varit ok. Senaste gångerna har jag bokat på hotell inom Best Western, för att veta vilken standard som väntar.

Oj, vad detta blev svamligt! Andra har säkert bättre specifika tips på bra hotell.

Ett annat tips ändå; vi visitlondon kan du beställa biljetter till/från flygplatserna, samt tunnelbanekort som oftast blir billigare än att köpa på plats.

• MEE83

Jag har bott på alla typer av hotell när jag var lite yngre. Det kan vara förträffligt. Men som med så mycket annat så går det inte att generalisera. Skriv ner namnen på de ställen du är intresserad av och läs vad tidigare gäster har för åsikter om dom på resesidor, det finns oftast gott om åsikter. Vissa ställen är bättre, andra sämre.

Men först och främst så handlar det ju lite om vad ni är bekväma med. Delar man så kan det vara bra att vara morgonpigg, då får ni första dibs liksom, då slipper ni vänta på andra. Sedan har du andra frågor som... antal gäster per badrum? Vad för typ av gäster, en familj på 6? Då kanske ni får vänta längre innan ni får eran tid. Är ni bekväma med att dela med främlingar? Kvalitén på städservicen?

Allt sådant varierar. Det finns ställen där det funkar UTMÄRKT och det finns ställen där ni antagligen hellre skulle vilja ha ensuite, dvs eget på rummet.

Är du i London så kommer ni antagligen inte att spendera så mycket tid på hotellet ändå, då det finns så mycket att göra, så har ni en budget så skulle inte jag lägga för mycket krut på boendet, så länge ni är bekväma med det ni får.

• Nyfikna72

Skippa billiga centrala boenden och satsa på lite bättre ställen lite längre uti periferin. Du tar dig in i centrum med buss på nolltid iallafall och ska ni göra annat än att gå så lär ni ha ett busskort iallafall.

• Ellonbellon

Håller med ovanstående. Har bott i London och också på en del hotell och att del toalett gör jag inte igen. Men bo lite längre ut, du är väldigt bra kommunikationer och ni kommer behöva någon form av resekort ändå. (om ni inte bara tänkte hänga på Oxford Street)

• Nyfikna72

När vi var i london sist så kom man tillbaks till hotellet typ 11 på kvällen och då åt man nåt lokalt och gick sen och sov. Det är ju typ det man har hotellet till, teven slog vi inte ens på. Kommer inte ihåg vad stället hette vi bodde på men det var typ en kvart från centrum med buss. Skönt att kunna varva ner en stund på bussen också och ytterområdena är kul de också med massa att se och marknader på sommaren, bara att kliva av bussen och kliva på nästa när man är klar. Själva centrum är ju annars ganska dött på kvällen förutom rena uteställen då.

• Duckan

Vi var i London i våras och bodde på St Ermins. Bra pris på rummen, fräscht och läget var mer än okej. Nära Westminster Abbey.

• FruNyfiken

Jag tycker totalpriset låter bra. När barnen är 14 år, räknas de som vuxna på flyget. Så tre "vuxna" med hotell tycker jag är rimligt.

Hotellet låter också ok, har det eget badrum?

Svar på tråden LONDON!