Anonym (Hjälp) skrev 2015-01-20 23:51:44 följande:
Prata med femåringen om varför hon inte vill dela, ligger det inget större bakom än att hon vill kunna leka med sina kompisar ostört på sitt rum så ser jag ingen anledning att de inte skulle dela?
Personligen tänker jag att det är att göra barnet en björntjänst att ge henne ett eget rum. Framförallt genom tjat. Vad blir det härnäst hon vill?
I mina ögon är mannens kontor bra mycket viktigare än att en femåring och treåring ska ha varsitt rum. En FEMÅRING och en TREÅRING?!??! Ju mer jag läser i tråden, desto mer absurd blir den.
Helt riktigt. Men uppenbarligen ska barn få bestämma allt, föräldrarna ska bara tillmötesgå alla önskningar och krav. Absurt var ordet.
Det spelar ingen roll om pappan vill ha rummet för att arbeta i eller om han vill porrsurfa och spela nätpoker, jag förmodar att han betalar en större del av hyran än femåringen och bestämmer alltså vad utrymmena ska användas till. Vill han plombera rummet är det hans beslut och rättighet (fast jag skulle ha lite förståelse för klagomål om han ville det).
Anonym (-) skrev 2015-01-21 00:00:38 följande:
Egen ponny.
En drake.
Månen.
Vara ensambarn.
Ett stall med enhörningar, en i varje färg i regnbågen.
Leprechauner som sköter enhörningarna.
Det ville en kompis dotter ha i femårspresent.
Listan kan ju göras hur lång som helst. Ensambarn är ju lätt fixat, det är lite svårare att uppfylla den önskan sonen hade när han var liten. Han ville ha tre äldre bröder, som sin bästis...