• Dixie

Vad göra åt syster som skaffar barn på barn fast hon inte borde?

inte mycket du kan göra - mer än att sluta hjälpa henne! r

ing upp henne och säg att nu måste detta sluta - fortsätter hon att dumpa barnen hos dig utan att ni i förväg kommit överens om att det är ok - ja, då får du väl ringa socialen och säga att barnen blivit övergivna hos dig och att du inte har möjlighet att ta dem (hårt, men kanske enda sättet din syster förstår att du menar alvar!)

• Dixie
    Anonym (syrra) skrev 2015-01-20 20:11:02 följande:
    Men vad ska jag göra om hon bara kommer med barnen? Jag kan ju inte bara lämna dem eller slänga ut dem. Hon har till och med låtit äldsta vara själv när hon inte fått barnvakt. Jag är så rädd att soc ska ta barnen också, då mister vi alla väl dem?
    fast har barnen det bra nu?
    hjälp i sin föräldraroll är väl vad din syster behöver - och förhoppningsvis är det vad socialen kan hjälpa till med! 
  • Dixie
    Anonym (syrra) skrev 2015-01-20 20:11:48 följande:
    Jag har gjort det massor av gånger, även mamma. Jag har också hotat och skrikit och bönat och försökt förhandla, men det är som att hon inte hör vad jag säger.
    men om du ändå tar barnen varje gång - så kvittar det ju vad du säger - din syster vet ju att du alltid fixar det....
  • Dixie
    Anonym (syrra) skrev 2015-01-20 20:16:25 följande:
    Jag vet inte... Jag har inte barn själv så ibland undrar jag om jag dömer lite för hårt... som det här med maten och så.. syrran älskar verkligen barnen och de verkar inte må direkt dåligt eller så.
    fast en "normal" mamma åker inte hem till mormor, dumpar barnen och säger - ta dem! 

så länge du och din mamma räddar henne varje gång behöver hon ju inte ta något ansvar - har man 4 barn kan man inte ens räkna med att få barnvakt, att då inte ens fråga utan bara lämna barnen, där dem minsta dessutom är en (oftast) mycket mammig ålder låter helt galet...... 
  • Dixie
    Anonym (syrra) skrev 2015-01-20 20:23:52 följande:
    Men vad ska jag göra då? Jag vill verkligen inte lämna dem hur som helst(vem vet vem som blir barnvakt då...) och jag undrar hur det skulle få dem att känna sig...
    jag förstår att detta låter hårt - men det är inte ditt bekymmer!!
    det är din systerns barn -det är hennes ansvar! kan hon inte ta detta ansvar, då måste socialen kopplas in! 
Svar på tråden Vad göra åt syster som skaffar barn på barn fast hon inte borde?