Inlägg från: Anonym (vega vass) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vega vass)

Vad göra åt syster som skaffar barn på barn fast hon inte borde?

Anonym (z) skrev 2015-01-22 08:17:41 följande:
    Mm. Soc är ingen vidare bra hjälp ibland. Otroligt klumpiga bland.
    Du ska tänka på det gamla talesättet "som man ropar i skogen får man svar"! När hela världen är emot en och man blir missförstådd överallt så ska man börja fundera på om problemet kanske ligger hos en själv?
  • Anonym (vega vass)
    Anonym (z) skrev 2015-01-22 08:17:41 följande:
    Mm. Soc är ingen vidare bra hjälp ibland. Otroligt klumpiga bland.
    Du ska tänka på det gamla talesättet "som man ropar i skogen får man svar"! När hela världen är emot en och man blir missförstådd överallt så ska man börja fundera på om problemet kanske ligger hos en själv?
  • Anonym (vega vass)
    Anonym (moment 22) skrev 2015-01-22 07:43:17 följande:
    Alltså givetvis kan man ju försöka och hoppas, men det gör man isåfall förgäves. Hon (systern) är inte hjälpbehövande på det sättet att det motiverar ett ingripande av socialtjänsten.

Utan att förklara varje möjligt scenario om varför det och det, och även detta inte skulle fungera så blir det som såhär att TS och TSmamma inte har något annat alternativ än till att fortsätta ställa upp precis som de gör idag.

Systern kommer inte ändra sig, och trots (eller pga) sin maktlöshet är det hon som bestämmer och varje gräns de sätter upp mot henne kommer bara skada henne och barnen, så det finns inget att göra. Bara att ge upp och fortsätta hjälpa till.
    Jaha? Känner du TS? 
  • Anonym (vega vass)
    Anonym (ISIS) skrev 2015-01-22 10:40:26 följande:

Gör som muslimerna, döda henne.

Borde anmäla dig men det gör jag inte för det är larvigt.Har själv bojkottats och blivit avstängd för mindre än detta, Tramsigt anser jag och anmäler dig INTE!!!
  • Anonym (vega vass)
    Anonym (vega vass) skrev 2015-01-22 10:43:03 följande:
    Borde anmäla dig men det gör jag inte för det är larvigt.Har själv bojkottats och blivit avstängd för mindre än detta, Tramsigt anser jag och anmäler dig INTE!!!
    Anonym (Ugglan) skrev 2015-01-22 12:38:03 följande:
    Håller med, antingen psykisk sjukdom eller white trash eller k nark som ligger bakom
    Men hallå....ser du att tråden ligger i känsliga rummet? 
Svar på tråden Vad göra åt syster som skaffar barn på barn fast hon inte borde?