• en blind vän

tillitsproblem

Ja. Han dejtar andra . Du ska inte lita på honom för ni är inte gifta.
    Ta det som det kommer. Bygg en relation med honom. Visa att han kan lita på dig. Hoppa inte I sang för tidigt. Gör allt det du ville göra med din ex man som inte blev av. Tids nog kommer han sluta dejta andra.

Grattis

• en blind vän
    Anonym (går nån att lita på) skrev 2015-01-21 13:29:11 följande:

Känns inte som det handlar om att välja. Jag litade fullt ut på min fd make. Vi var gifta i över 20 år, tanken fanns inte på annat. Nu är jag misstänksam mot allt o alla.

Ingen tilltro att jag duger, varför skulle någon vilja vara med mig...

Har gått hos kurator flera år men inte kommit från just den känslan. Att våga lita och att inte leta efter saker som kan tyda på att han har kontakt med andra

Hej.
    Välkommen till klubben där ingen litar på någon. Jag vill också begära uträde men det är svårt. 
    Jag har liknande problem. Det handlar mycket om attityd.
     Jag vill att du tanker såhär : -Någon vill vara med dig för att du vill vara med den.
    Om inte var det inte menat.
    Livet är kort. Du är rädd att han har någon annan. Rädd att han hittar någon bättre. Men imorgon kan det vara försent. Någon av er kan ha dött I en olycka. Tag vara på den tid du/ni har tillsammans. Den är kort. 20 dagar /20 år vad spelar det för roll.
  • en blind vän
    Anonym (går nån att lita på) skrev 2015-01-21 14:59:36 följande:

Så sant du har "en blind vän" är så rädd att bli sårad återigen, men det är faktiskt redan försent.

Också rädd att min son åter ska drabbas (har ingen kontakt med sin pappa) men också det är försent.

Ska ge all min kärlek o försöka släppa alla jobbiga tankar o känslor.

Tack!

Jag känns bra att kunna hjälpa dig. Vi behöver alla hjälp med tankarna när det bara snurrar runt.
    Det är ok att ha jobbiga tankar och känslor. Du kommer alltid att ha dom.
    Men du väljer vad du vill göra.Solig
  • en blind vän
    Solidaritet skrev 2015-01-21 16:32:11 följande:
    Hoppa inte i säng för tidigt?!

Jag kan ju inte tala för någon annan, men att avhålla sex från mig för att få mig att sluta dejta andra skulle fungera ganska dåligt. Antagligen skulle jag börja undra om du bara vill ha en vän, och då är det ju fritt fram för mig att ligga med vem jag vill. 

Grattis. 
    Hur hjälper den här kommentaren TS?

För mig är det så att jag måste ha någon form av relation till människan jag ska pippa. Annars är det bara ett ONS. Jag bygger inga förhållanden med ONS.
    Om man först bygger en relation och sedan pippar som bekräftelse på att relationen är bra så tror jag den relationen fungerar bättre än en relation som bara bygger på sexuell attraction. För sexuell attraction avtar garanterat. Sedan när den sexuella attractionen har avtagit så är relationen slut.

GrattisSkål
  • en blind vän
    Solidaritet skrev 2015-01-21 16:53:10 följande:
    Engångsligg fungerar utmärkt för min del då jag inte är i en varaktig relation. 

Tänk om snubben i fråga inte dejtar andra. Då kan din taktik mycket väl leda till att han drar de slutsatser jag hade dragit, och vips så dejtar han faktiskt andra.

Jag vet inte vilken poäng du anser att du gjort, den swooshade rakt över mitt huvud åtminstone. 
    Om inte snubben dejtar andra. Och han inte vet hur man bygger en relation utan att pippa då är han inget att ha anser jag.

Du har fortfarande inte svarat på hur ditt inlägg nr 15 hjälper TS.
    Det kan du inte heller. För du vill bara visa att jag har fel.

Jag ber om ursäkt till TS för att jag är off topic.
Svar på tråden tillitsproblem