Anonym (Har redan tvättmedel) skrev 2015-01-21 13:22:11 följande:
Tack för tips! Men är det inte enkelt att manipulera dem? Men oavsett, när ska jag i så fall be om ljudfilen? Jag tänker bestrida fakturan i ett mejl, med mallen från konsumentverket som hjälp. Ska jag be om ljudfilen i samma veva eller?
Jag har arbetat som telefonsäljare i 3 år nu och aldrig varit med om att vi manipulerat/klippt samtal eller avtal. Du har alltid två veckors ångerrätt och den börjar gälla from det att du fått hem avtalet skriftligt. Alltså inte det datumet du spelar in det muntliga avtalet. Bra att veta för alla som vill bestrida!
Det finns både en ljudfil på själva avtalet och oftast en ljudfil på själva samtalet. Detta för att oftast är det så (faktiskt!) att säljaren är tydlig men att köparen misstolkar. Be om ljudfilen samtidigt som du hänvisar till ångerrätten. Då blir du en "krånglig" kund och avslutas snabbare