får ej ta ut sparpengar
Ni läste avtalet?
Ni läste avtalet?
Tack för svar! Självklart läste vi avtalet, har lusläst det igen och det står att pengar bara får tas ut om det är "till" barnet vilket det är, skulle aldrig falla mig in att ta ut pengar därifrån för egen vinning, men då vi visste att jag skulle studera och att vi i en hel del år skulle leva på lite CSN och endast en inkomst tyckte vi att detta va ett toppen alternativ, spara undan "Emma pengar" för att hon fortfarande skulle kunna få tex en ny cykel, kanske nån språkresa när hon blir äldre, en dator i studiesyfte, eller som nu, ett nytt rum, utan att vi ska behöva ta massa onödiga delbetalningar eller vrida och vända på kronorna. Känner mig faktiskt lite lurad. Det är ett kapitalkonto hos Nordea det rör sig om
Problemet är att detta inte alls va vad vi trodde vi skrev upp oss på. Att det skulle behöva vara så krångligt. Då hade dom lika gärna kunnat förslå för oss att öppna ett sparkonto i vårt namn med henne som förmånstagare då dom visste att vi skulle använda pengarna genom åren. Självklart kan jag köpa sakerna på avbetalning och visa upp kvittot på banken och gå den långa vägen, men varför ska jag iöht behöva göra det? Dom kan ju se klart och tydligt att alla pengar på hennes konto kommit från mitt konto, så rent krasst känner jag att dom inte ens har rätt att ifrågasätta vart pengarna ska gå, än mindre kräva att jag FÖRST ska köpa det på delbetalning. Galet i mina öron, men det kanske är så det fungerar, önskar bara att någon hade förklarat detta tidigare