• wssss

Kan någon rätta mitt CV?

Det är så att jag var inne på annat forum med mitt CV och där fick jag en massa klagomål på mitt sätt att skriva. Jag har rättat felen och läst genom den men kan någon ta sin tid och kolla genom mitt nya cv och komma med tips på hur jag kan förbättra den. Finns det fortfarande spåkfel? Skulle du kalla mig på ett intervju? Tack i förhand!! :)

Här är mitt CV:

Ansökan: Kundtjänstmedarbetare

Efter att jag läst i er annons att ni söker en kundtjänstmedarbetare blev jag väldigt intresserad och anmäler härmed mitt intresse för tjänsten. Jag har sedan tidigare en kandidatexamen i företagsekonomi från Pacific Lutheran University i USA. Jag har även praktiserat som kundtjänstmedarbetare i USA under ett år . Här i Sverige har jag under ett år jobbat som kundtjänstmedarbetare på One Contact i ett av Comhems kundtjänstcenter - där arbetade jag med att ta emot inkommande samtal och hjälpa kunderna med frågor och ärenden. På mitt senaste jobb som marknadsundersökare arbetade jag med att utföra telefonintervjuer på uppdrag av svenska företag. Mina tidigare tjänster har inneburit mycket kundkontakt och jag har även stor telefonvana. Jag har också administrativ erfarenhet såsom fakturahantering, samt erfarenhet med att jobba med reklamationsärenden.

Anledningen till varför jag söker tjänsten är för att jag älskar att hjälpa människor med frågor de har och arbeta med kundfrågor är bland det roligaste som jag vet. Att ha nöjda kunder är det viktigaste för mig och veta att kunden lägger på luren med ett leende på läpparna är det som ger mig ro när arbetsdagen är slut.  Vidare tar jag mitt arbete väldigt seriöst. På mina tidigare arbeten fick jag ofta beröm för mitt professionella sätt att hantera varje enskild kund och mitt sansade sätt att hantera stressiga situationer. Jag har även fått höra att jag har en trevlig telefonröst. 

Som person är jag trevlig, professionell, lojal, målmedveten och sugen på att lära mig mer. Älskar att sprida god stämning och jag värdesätter en god relation till både mina kunder och kollegor. Eftersom jag både har jobbat och praktiserat i USA (under fem år) är mina kunskaper i engelska mycket goda. Tycker även om att arbeta i en miljö där tempot är högt och där det krävs att man kan ta egna initiativ. 

Då det finns begränsningar i ett personligt brev ser jag fram emot ett möte så att ni kan få en bättre insikt om vem jag är och vad jag har att erbjuda ert företag.

Vänliga hälsningar

XXXX

CV

Erfarenhetsbredd

·      Arbetat som gruppledare på IM där jag samordnade gruppens olika aktiviteter.

·      Gått ett antal vidareutbildningar inom kundrelation hos min tidigare arbetsgivare.

·      Arbetade under min utlandspraktik med att ta emot inkommande samtal och jag hade även en del administrativa ansvar.

·      Här i Sverige har jag arbetat som kundtjänstmedarbetare under ett år på One Contact.

ARBETSLIVSERFARENHET

2013 oktober till 2014 augusti | Marknadsundersökare/ Svenska uppdrag AB

Här arbetade jag med att utföra olika telefonintervjuer på uppdrag av olika svenska företag.

2012 september till 2013 juni | Telefonförsäljare/Kontaktpartner

Arbetsuppgifterna bestod ut av direkt försäljning till privat kunder över telefon. Försäljning kunde bestå allt från bilagor till komplicerade mobilabonnemang.

2011 augusti till 2012 mars | Kundtjänstmedarbetare/ One Contact

Här arbetade jag på en av Comhems kundtjänstcenter. Arbetsuppgifterna bestod av att ta emot inkommande samtal, hantera reklamation, uppdatera kundernas service och hjälpa kunderna med frågorna de hade.

2009 juni till 2010 augusti | Kundtjänstmedarbetare/Verizon Communications

Arbetsuppgifterna bestod av att emot inkommande samtal, logga ärenden, hantera reklamation, hjälpa kunder med diverse frågor och att göra olika behovsanalyser. Jag hade också vissa administrativa uppgifter såsom fakturaärenden och orderhantering. Här ingick jag i en 3 månaders lång kundrelationsutbildning.

2008 september till 2009 mars | Medlemsvärvare/Individuell människohjälp

Värvade medlemmar ute på olika torg till ett bistånds organisation som jobbar med att hjälpa utsatta människor runt om i världen.

Utbildning                           Typ av Utbildning                    Läroanstalt                                                         

2000-2004                            Gymnasium                                Malmö Latinskolan               

2005-2009                            Business Administration             Pacific Lutheran University            

Spåkkunskaper                 

Svenska                              Flytande

Engelska                             Flytande 

Danska                                Grund

Norska                                 Grund

Datakunskaper                
    Publisher, layoutprogram                                                                    
    Word och Works                                                           
    Excel
    Crystal ball, kalkylprogram                                                                                                            
    Internet
    Outlook Express                

PowerPoint

Referenser

Lämnas gärna på begäran.

Annat

Examens bevis tas med på begäran vid en eventuell intervju.

• Svar på tråden Kan någon rätta mitt CV?
  • Brunhilde

Tycker det ser helt ok ut. Examensbevis är ett ord. Var beredd på att svara på varför dina tidigare anställningar är relativt korta. "Internet" under datakunskaper kanske är lite väl pretentiöst

• oOOo  oOOo

Personligen tycker jag det ser konstigt ut med växlandet mellan fet och kursiv stil. Att läsa det känns som att dansa med någon som inte dansar i takt. 
    Får lite Antonvibbar

• Ellie

Jag har några åsikter som du naturligtvis kan ignorera :)

Utöver vad som nämnts ovan (språkkunskaper, examensbevis, internet, märkligt med fet och kursiv stil slumpmässigt  i det personliga brevet):

"...i USA under ett år ."
    Tag bort space mellan år och punkt.

"...kundtjänstcenter - där arbetade jag med att..."
    Bättre med kommatecken: "kundtjänstcenter, där jag arbetade med att..."

"...är slut.  Vidare tar jag mitt arbete väldigt..."
    Tag bort ett mellanrum mellan punkt och Vidare.

"...jag hade även en del administrativa ansvar."
    administrativt ansvar (ej administrativa).

"...Försäljning kunde bestå allt från bilagor till..."
    Bestå av.

"...olika torg till ett bistånds organisation som jobbar..."
    en biståndsorganisation (ett ord).

Du skriver inte vad du gjort i luckorna mellan dina anställningar, så man utgår från att du var arbetssökande. Har du gjort något annat bör du ta med det. Vad gjorde du tex aug 2010 - aug 2011?

I övrigt tycker jag den inledande meningen i personliga brevet är urtrist. De vet att du läst annonsen, och de bryr sig inte om hur intresserad du blev av dem - frågan är vad de kan ha för nytta av dig. Enl mig bättre att börja med en lite mer spännande mening som fångar deras intresse, typ "Jag tror att jag kan vara den person ni söker som kundtjänstmedarbetare." Sedan hade jag satt ditt andra stycke före det första stycket:

Jag tror att jag kan vara den person ni söker som kundtjänstmedarbetare.
    Jag älskar att hjälpa människor med frågor de har och arbeta med kundfrågor är bland det roligaste som jag vet. Att ha nöjda kunder är det viktigaste för mig och veta att kunden lägger på luren med ett leende på läpparna är det som ger mig ro när arbetsdagen är slut. Vidare tar jag mitt arbete väldigt seriöst. På mina tidigare arbeten fick jag ofta beröm för mitt professionella sätt att hantera varje enskild kund och mitt sansade sätt att hantera stressiga situationer. Jag har även fått höra att jag har en trevlig telefonröst.

Jag har sedan tidigare en kandidatexamen i företagsekonomi från Pacific Lutheran University i USA. Jag har även praktiserat som kundtjänstmedarbetare i USA under ett år. Här i Sverige har jag under ett år jobbat som kundtjänstmedarbetare på One Contact i ett av Comhems kundtjänstcenter, där jag arbetade med att ta emot inkommande samtal och hjälpa kunderna med frågor och ärenden. På mitt senaste jobb som marknadsundersökare arbetade jag med att utföra telefonintervjuer på uppdrag av svenska företag. Mina tidigare tjänster har inneburit mycket kundkontakt och jag har även stor telefonvana. Jag har också administrativ erfarenhet såsom fakturahantering, samt erfarenhet med att jobba med reklamationsärenden.

Som person är jag trevlig, professionell, lojal, målmedveten och sugen på att lära mig mer. Jag älskar att sprida god stämning och värdesätter en god relation till både mina kunder och kollegor. Eftersom jag både har jobbat och praktiserat i USA (under fem år) är mina kunskaper i engelska mycket goda. Jag tycker även om att arbeta i en miljö där tempot är högt och där det krävs att man kan ta egna initiativ. 

Då det finns begränsningar i ett personligt brev ser jag fram emot ett möte så att ni kan få en bättre insikt om vem jag är och vad jag har att erbjuda ert företag.

Vänliga hälsningar

XXXX

• Alexi
    wssss skrev 2015-01-21 18:58:12 följande:

Det är så att jag var inne på annat forum med mitt CV och där fick jag en massa klagomål på mitt sätt att skriva. Jag har rättat felen och läst genom den men kan någon ta sin tid och kolla genom mitt nya cv och komma med tips på hur jag kan förbättra den. Finns det fortfarande spåkfel? Skulle du kalla mig på ett intervju? Tack i förhand!! :)

Här är mitt CV:

Ansökan: Kundtjänstmedarbetare

Efter att jag läst i er annons att ni söker en kundtjänstmedarbetare blev jag väldigt intresserad och anmäler härmed mitt intresse för tjänsten. Jag har sedan tidigare en kandidatexamen i företagsekonomi från Pacific Lutheran University i USA. Jag har även praktiserat som kundtjänstmedarbetare i USA under ett år . Här i Sverige har jag under ett år jobbat som kundtjänstmedarbetare på One Contact i ett av Comhems kundtjänstcenter - där arbetade jag med att ta emot inkommande samtal och hjälpa kunderna med frågor och ärenden. På mitt senaste jobb som marknadsundersökare arbetade jag med att utföra telefonintervjuer på uppdrag av svenska företag. Mina tidigare tjänster har inneburit mycket kundkontakt och jag har även stor telefonvana. Jag har också administrativ erfarenhet såsom fakturahantering, samt erfarenhet med att jobba med reklamationsärenden.

Lång omständlig mening och det framgår ju redan av din rubrik att du söker jobbet. Inled istället med en mening om varför du är perfekt för jobbet.

Anledningen till varför jag söker tjänsten är för att jag älskar att hjälpa människor med frågor de har och arbeta med kundfrågor är bland det roligaste som jag vet. Att ha nöjda kunder är det viktigaste för mig och veta att kunden lägger på luren med ett leende på läpparna är det som ger mig ro när arbetsdagen är slut.  Vidare tar jag mitt arbete väldigt seriöst. På mina tidigare arbeten fick jag ofta beröm för mitt professionella sätt att hantera varje enskild kund och mitt sansade sätt att hantera stressiga situationer. Jag har även fått höra att jag har en trevlig telefonröst. 

Som person är jag trevlig, professionell, lojal, målmedveten och sugen på att lära mig mer. Älskar att sprida god stämning och jag värdesätter en god relation till både mina kunder och kollegor. Eftersom jag både har jobbat och praktiserat i USA (under fem år) är mina kunskaper i engelska mycket goda. Tycker även om att arbeta i en miljö där tempot är högt och där det krävs att man kan ta egna initiativ. 

Är du verkligen professionell som person? Hur är en sån person?

Vänliga hälsningar

XXXX

CV

Erfarenhetsbredd  - vad är det för ord? - skippa den här rubriken och lägg in de här fakta under resp

·      Arbetat som gruppledare på IM där jag samordnade gruppens olika aktiviteter.

·      Gått ett antal vidareutbildningar inom kundrelation hos min tidigare arbetsgivare.

·      Arbetade under min utlandspraktik med att ta emot inkommande samtal och jag hade även en del administrativa ansvar.

·      Här i Sverige har jag arbetat som kundtjänstmedarbetare under ett år på One Contact.

ARBETSLIVSERFARENHET

2013 oktober till 2014 augusti | Marknadsundersökare/ Svenska uppdrag AB

Här arbetade jag med att utföra olika telefonintervjuer på uppdrag av olika svenska företag.

2012 september till 2013 juni | Telefonförsäljare/Kontaktpartner

Arbetsuppgifterna bestod ut av direkt försäljning (ta bort särskrivningen här) till privat kunder över telefon. Försäljning kunde bestå AV allt från bilagor VAD ÄR BILAGOR?? till komplicerade mobilabonnemang.

2011 augusti till 2012 mars | Kundtjänstmedarbetare/ One Contact

Här arbetade jag på en av Comhems kundtjänstcenter. Arbetsuppgifterna bestod av att ta emot inkommande samtal, hantera reklamation, uppdatera kundernas service och hjälpa kunderna med frågorna de hade.

2009 juni till 2010 augusti | Kundtjänstmedarbetare/Verizon Communications

Arbetsuppgifterna bestod av att emot inkommande samtal, logga ärenden, hantera reklamation, hjälpa kunder med diverse frågor och att göra olika behovsanalyser. Jag hade också vissa administrativa uppgifter såsom fakturaärenden och orderhantering. Här ingick jag i en 3 månaders lång kundrelationsutbildning.

2008 september till 2009 mars | Medlemsvärvare/Individuell människohjälp

Värvade medlemmar ute på olika torg till ett bistånds organisation som jobbar med att hjälpa utsatta människor runt om i världen.

Utbildning                           Typ av Utbildning                    Läroanstalt                                                         

2000-2004                            Gymnasium                                Malmö Latinskolan               

2005-2009                            Business Administration             Pacific Lutheran University            

Spåkkunskaper                 

Svenska                              Flytande

Engelska                             Flytande 

Danska                                Grund

Norska                                 Grund

Datakunskaper                
    Publisher, layoutprogram                                                                    
    Word och Works                                                           
    Excel
    Crystal ball, kalkylprogram                                                                                                            
    Internet
    Outlook Express                

PowerPoint

Referenser

Lämnas gärna på begäran.

Annat

Examens bevis tas med på begäran vid en eventuell intervju.

Hej!
    Har kommenterat direkt i din text, hoppas det syns. Det är bra i stort men ganska pratigt, långa meningar som kan bli mer koncisa. Och en bra inledande säljande mening. Lycka till!
  • Anonym (Detaljer)

Ditt CV går inte ihop så redan där hade det gått i papperskorgen. När jag läser så börjar jag kika lite på utbildningar och arbeslivserfarenhet för att se om det ens är lönt att läsa texten. Eftersom ditt inte stämmer här så hade jag inte ens läst resten. Att vara gruppledare och samordna aktiviteter på IM samtidigt som du studerar i USA?

Svar på tråden Kan någon rätta mitt CV?