Kan någon rätta mitt CV?
Det är så att jag var inne på annat forum med mitt CV och där fick jag en massa klagomål på mitt sätt att skriva. Jag har rättat felen och läst genom den men kan någon ta sin tid och kolla genom mitt nya cv och komma med tips på hur jag kan förbättra den. Finns det fortfarande spåkfel? Skulle du kalla mig på ett intervju? Tack i förhand!! :)
Här är mitt CV:
Ansökan: Kundtjänstmedarbetare
Efter att jag läst i er annons att ni söker en kundtjänstmedarbetare blev jag väldigt intresserad och anmäler härmed mitt intresse för tjänsten. Jag har sedan tidigare en kandidatexamen i företagsekonomi från Pacific Lutheran University i USA. Jag har även praktiserat som kundtjänstmedarbetare i USA under ett år . Här i Sverige har jag under ett år jobbat som kundtjänstmedarbetare på One Contact i ett av Comhems kundtjänstcenter - där arbetade jag med att ta emot inkommande samtal och hjälpa kunderna med frågor och ärenden. På mitt senaste jobb som marknadsundersökare arbetade jag med att utföra telefonintervjuer på uppdrag av svenska företag. Mina tidigare tjänster har inneburit mycket kundkontakt och jag har även stor telefonvana. Jag har också administrativ erfarenhet såsom fakturahantering, samt erfarenhet med att jobba med reklamationsärenden.
Anledningen till varför jag söker tjänsten är för att jag älskar att hjälpa människor med frågor de har och arbeta med kundfrågor är bland det roligaste som jag vet. Att ha nöjda kunder är det viktigaste för mig och veta att kunden lägger på luren med ett leende på läpparna är det som ger mig ro när arbetsdagen är slut. Vidare tar jag mitt arbete väldigt seriöst. På mina tidigare arbeten fick jag ofta beröm för mitt professionella sätt att hantera varje enskild kund och mitt sansade sätt att hantera stressiga situationer. Jag har även fått höra att jag har en trevlig telefonröst.
Som person är jag trevlig, professionell, lojal, målmedveten och sugen på att lära mig mer. Älskar att sprida god stämning och jag värdesätter en god relation till både mina kunder och kollegor. Eftersom jag både har jobbat och praktiserat i USA (under fem år) är mina kunskaper i engelska mycket goda. Tycker även om att arbeta i en miljö där tempot är högt och där det krävs att man kan ta egna initiativ.
Då det finns begränsningar i ett personligt brev ser jag fram emot ett möte så att ni kan få en bättre insikt om vem jag är och vad jag har att erbjuda ert företag.
Vänliga hälsningar
XXXX
CV
Erfarenhetsbredd
· Arbetat som gruppledare på IM där jag samordnade gruppens olika aktiviteter.
· Gått ett antal vidareutbildningar inom kundrelation hos min tidigare arbetsgivare.
· Arbetade under min utlandspraktik med att ta emot inkommande samtal och jag hade även en del administrativa ansvar.
· Här i Sverige har jag arbetat som kundtjänstmedarbetare under ett år på One Contact.
ARBETSLIVSERFARENHET
2013 oktober till 2014 augusti | Marknadsundersökare/ Svenska uppdrag AB
Här arbetade jag med att utföra olika telefonintervjuer på uppdrag av olika svenska företag.
2012 september till 2013 juni | Telefonförsäljare/Kontaktpartner
Arbetsuppgifterna bestod ut av direkt försäljning till privat kunder över telefon. Försäljning kunde bestå allt från bilagor till komplicerade mobilabonnemang.
2011 augusti till 2012 mars | Kundtjänstmedarbetare/ One Contact
Här arbetade jag på en av Comhems kundtjänstcenter. Arbetsuppgifterna bestod av att ta emot inkommande samtal, hantera reklamation, uppdatera kundernas service och hjälpa kunderna med frågorna de hade.
2009 juni till 2010 augusti | Kundtjänstmedarbetare/Verizon Communications
Arbetsuppgifterna bestod av att emot inkommande samtal, logga ärenden, hantera reklamation, hjälpa kunder med diverse frågor och att göra olika behovsanalyser. Jag hade också vissa administrativa uppgifter såsom fakturaärenden och orderhantering. Här ingick jag i en 3 månaders lång kundrelationsutbildning.
2008 september till 2009 mars | Medlemsvärvare/Individuell människohjälp
Värvade medlemmar ute på olika torg till ett bistånds organisation som jobbar med att hjälpa utsatta människor runt om i världen.
Utbildning Typ av Utbildning Läroanstalt
2000-2004 Gymnasium Malmö Latinskolan
2005-2009 Business Administration Pacific Lutheran University
Spåkkunskaper
Svenska Flytande
Engelska Flytande
Danska Grund
Norska Grund
Datakunskaper
Publisher, layoutprogram
Word och Works
Excel
Crystal ball, kalkylprogram
Internet
Outlook Express
PowerPoint
Referenser
Lämnas gärna på begäran.
Annat
Examens bevis tas med på begäran vid en eventuell intervju.