Hej allihopa!
Här nedan har jag samlat en del citat från den här tråden.
Det som vissa skribenter alltså hoppar sig alldeles jättearga för är det faktumet att jag inte berättar för min fru. Detta blir man jättearg över utan att känna min fru.
Jag tror mig veta hur min fru vill ha det. Hon vill absolut inte skiljas, det vet jag med säkerhet. Hon vill inte bli lämnad. Hon har ett bra liv med mig och det vi gör med vänner och släkt.
Hon vill inte heller ha sex särskilt ofta, inte med mig i alla fall.
Detta har jag accepterat under flera år. Ett ganska vitt äktenskap.
Men nu vill jag ha sex med någon annan. Bara sisådär. Alla såren som jag skulle skapa med att skilja mig tror jag att min hustru och barn skulle lida av.
Jag vill heller inte vara den snuskgubbe jag blivit utmålad som. Mina sexuella fantasier ligger hos kvinnor som är äldre än mig och med viss rondör. Kvinnor som även dom bara vill ha det skönt en stund utan alla andra förpliktelser. Alltså "jaga lammkött" är verkligen inte jag.
Är jag verkligen så gräslig? Är äktenskapslöftet om evig trohet det viktigaste vi har i den värld som vi skapar? Jag är så förundrad över ert hat.
----------
Jaha? Du vågar alltså inte berätta för din fru vad du gjort?
Tja, om ett knull bara är ett knull, varför vågar du inte säga till din fru vad du gjort? Jag menar om det nu är så ofarligt så borde det väl vara lugnt att berätta det för henne?
?så är det du och inte jag som springer omkring och blåser frugan, gömmer dig bakom en rad patetiska ursäkter och är för feg för att stå för det du gör inför henne.
?svarar du bara helt enkelt på frågan. Går väl snabbare än att ducka på det viset du gör nu.
Är du "värd det"? Ha då lite värdighet och kommunicera detta med din fru så att hon också får fatta ett eget beslut om hon tycker att det är VÄRT eller inte.
Rätt stor skillnad mellan att komma överens om att ha sex med andra och att gå bakom ryggen, som TS?
Så oerhört feg du är.
Jag tycker det är fruktansvärt fegt att gå bakom ryggen på sin partner för att EN sak i förhållandet inte funkar. Är sexet viktigare än partnern, gör partnern den tjänsten att göra slut istället. Man är ingen reko make o far om man inte är ärlig.
Problemet är inte att du vill ha passion utan att du vill ljuga för din fru. Hade du skrivit att du vill ha passion och berätta om dina planer för din fru så hade du sannolikt fått helt andra svar.
Alltså du är verkligen ett unikum i att kläcka ur dig klyshor TS.... Ärlighet är en gråskala... vilket kvalificerat skitsnack...vem och varför man ljuger spelar väl ingen roll, poängen är väl snarare ATT man ljuger.
Skilj dig och knulla runt om du vill, men gå inte bakom ryggen på någon som du LOVAT trohet och lojalitet till. Det är bara fult och ett stort svek.
Oavsett hur mycket du vill rationalisera det så är det fortfarande fult, illojalt och smutsigt.
Antingen så gör du det schysst och skiljer dig från din fru eller så efterlever det löfte du lovade henne i kyrkan.
Ett knull betyder ingenting jämfört med det ni redan har och kan få med lite arbete. Du kan inte äta kakan och ha den kvar.
Jag anser att det enda schyssta du kan göra mot din fru är att säga någonting i stil med: "Om inte du vill förändra vårt sexliv så måste jag få ligga med andra eller så vill jag lämna dig (om det är det du vill hellre än att fortsätta ha det som ni har det)". Det är aldeig okej att bedra någon som du älskar oavsett anledning.
Nu blir det läskigt känner jag...är det en ny Göran Lindberg vi har att göra med?
Igen - problemet är inte att du skulle vilja eller kunna vara nära en eller en flera kvinnor. Du måste ju bara vara ärlig med det, det är vad det handlar om.