Fool skrev 2015-02-13 12:20:14 följande:
Bland det löjligaste jag läst på länge.... så typiskt att försöka lägga ansvaret för andras pissiga beteende på den som drabbas av deras pisiga beteende.
Enligt ditt eget resonemang så borde vem som helst kunna göra vadsomhelst mot dig och du ska ta allt med ett leende eftersom du väljer ju själv hur du ska ta det.
Att du dessutom själv inte kan leva som du lär när du känner dig så himla kränkt och illa behandlad av vad folk skriver här, till den milda grad att du funderar över att göra en ny sluten tråd där du bara släpper in fansen så du kan gotta dig åt medhåll gör ju dethela ännu mer komiskt.
Jag menar om man nu ska applicera din egen filosofi på dethela , varför blir du så upprörd över det folk skriver här TS? Varför funderar du på att öppna en hemlig tråd för att slippa få kritik när allt du behöver göra är att själv välja hur du ska ta kritiken...det är ju ditt eget val?
Och på tal om offerkoftor så verkar din egen kofta vara ganska fin den med när du beklagar dig så mycket över samhället som inte accepterar att du kan doppa snorren lite var du vill trotts att du lovat din fru trohet en gång i tiden.... jag menar självklart är det ju samhällets och universums fel att just du inte kan hålla dina löften... så måste det ju vara. Jag tycker mig höra orgelmusik från ditt håll med....
PS! Du vet väl att det går alldeles utmärkt att leva i ett samhälle där sex inte är omgärdat av en massa böböbö redan nu, finns massor med folk som lever så, allt du behöver göra är att vara ärlig med vad för slags förhållande du vill ha redan från början och ge fan i att ge löften du inte har för avsikt att hålla....hade du tex sagt till din fru redan från början att... "den dagen vi slutar ha sex eller då sexet inte blir som jag vill ha det så kommer jag knulla första bästa kvinna jag får tag på".... så hade du antagligen inte suttit här och citerat yolo....
1. Ja, du väljer faktiskt själv hur du vill uppleva saker. Du formulerar det som att en kärleksakt är riktad MOT någon. Så när du älskar gör du det inte FÖR någon, varje samlag är en krigshandling. Kul för dig. Du tjatar samma klagovisor hela tiden.
2. Jag känner mig inte kränkt. Var har du fått det ifrån? Jag tycker att dina och dina klostersystrars inlägg är tråkiga och tjatiga. Ert horisontperspektiv ligger i kant med dina stortår. Synd om dig.
3. Om du på något plan hade tillfört något nytt än dina inledande litanior hade jag läst och lärt. Men dina ständiga "på stället marsch" sliter bara på folks näthinnor.
Du kunde inte skriva ett enda inlägg utan att berätta hur jag ska leva mitt liv. Och hur min hustru känner sig. Vad tråkigt att det finns sådana som du.
Vad du menar med "... och citera yolo" förstår jag inte.
Låt mig gissa att ditt inlägg som svar på detta kommer att inledas med "Du är det obehagligaste kräket som jag någonsin mött." Sådan är din retorik.