Vilken overall?
Hej!
Jag behöver verkligen hjälp med overallval. Jag vann ett presentkort på Reima som måste användas nu och jag hade tänkt köpa en overall inför nästa säsong.
Min lilla kille är just nu bara 5 månader och det är mitt första barn. Har ingen aning alltså om hur man klär små lekande barn under senhöst och vinter.
Vad ska jag tänka på för att få den absoluta bästa overallen för våra behov?
Bakgrund:
Vi bor i norra sverige. Vi älskar att vara utomhus, hellre långa promenader med hunden, lek och mys i skog och mark än stadspromenader och sånt. Lite besök i lekparker lär det bli också.
Han kommer inte att gå på dagis nästa säsong så det behöver inte vara en "dagisoverall" om det nu finns några sådana som passar bättre till dagis.
Själv klär jag mig i lager på lager med skalplagg överst och valfritt lager med ylle/fleece under beroende på väder. Är det bäst för en lekande 1-1½ åring också?
Jag har kikat på Reimas hemsida lite och fastnat för några stycken, bland annat:
www.reimashop.se/Kategorier/Reima/Ytterplagg-f%C3%B6r-barn/Barnoverall/Reimatec%C2%AE-overaller-f%C3%B6r-barn/Reimatec%C2%AE-overall-Azaleh/p/510151-8241
och
www.reimashop.se/Kategorier/Reima/Ytterplagg-f%C3%B6r-barn/Barnoverall/Reimatec%C2%AE-overaller-f%C3%B6r-barn/Reimatec%C2%AE-overall-Azha/p/510162-1212
Är det någon som kan råda mig? Kanske kan någon berätta om sin favoritoverall från Reima eller berätta vilken overall ni hade köpt om ni vore som mig?
Vilken storlek hade ni köpt? Han är just nu som sagt 5 månader och är 68cm lång. Vi föräldrar är båda ganska långa (175 och 190cm). Ska jag köpa en storlek 86 till nästa säsong eller är 92 bättre?
Mycket tacksam för svar!
/Shoppingvilsen mamma