Inlägg från: Surrre |Visa alla inlägg
  • Surrre

Vilken overall?

Jag beställde en Reima till min son för denna vinter. Jag är SÅ nöjd med overallen! Den har alltid hållit honom varm, aldrig släppt igenom väta (trots att han satt i en kvart i is- och vattensörja), samt att den är slitstark. Dessutom är den smutsavvisande och har endast behövt tvättas en gång denna vinter. Enkel att tvätta och torkade snabbt i torkskåp.

Det här är overallen jag skriver om: www.reimashop.se/Kategorier/Reima/Ytterplagg-för-barn/Barnoverall/Reimatec®-overaller-för-barn/Reimatec®-overall-Reach/p/520118A-8430

Såg nu att de sänkt priserna på alla overaller. Denna hade ju ett superpris nu!!!

• Surrre

Jag kan tillägga att min son var 70,1 cm vid åldern 5 månader + 1 dag. Han vägde då 9215 gram.

När han var 11 månader + 29 dagar så var han 81 cm lång och vägde 12730 gram.

När han var 18 månader + 3 dagar så var han 86 cm och vägde 13,9 kg.

Hans pappa är 195 cm lång och jag är 165 cm kort. ;)

• Surrre

En sista storleksdetalj som jag kan tillägga är att han nu, vid nyss fyllda 4 år, är cirka 107-108 cm lång och väger typ 19,3 kg. Den overallen han har denna vinter är i strl 110. Den passar perfekt.

Svar på tråden Vilken overall?