Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Vilken overall?

Kan inte se länkarna till overallerna, men jag tipsar om att satsa på Reimatec eller ännu hellre Reimatec+ (men vet inte om det finns på overallerna....men reimatec räcker fint).

Storlek är alltid lite svårt. Jag pojkar som inte är jättestora. Min yngsta är längst. Han är 19 månader nu och är runt 84 cm. Ytterkläder i storek 80 passar honom perfekt just nu. Han ligger mitt på medelkurvan längdmässigt. Ofta är overaller och ytterkläder relativt väl tilltagna. Mina två äldsta pojkar hade passerat 2-årsåldern innan stl 92 generellt passade. 

Om du tänker på vilken kurva han ska följa på ett ungefär (bvc brukar ju göra en beräkning utifrån mammans och pappans längd) så kan du nog få ett bra hum. Spontant skulle jag säga stl 86.

• Flickan och kråkan
    Mellanmjölkens land skrev 2015-01-24 19:26:00 följande:

Har inte testat Reima så modellval kan jag inte säga nått om.

En 1åring i vinteroverall är rätt klumpig i grund så jag skulle hellre välja en varm overall där man slipper ha 15 lager under. De är ju heller inte så rörliga i den åldern.

Stl86 skulle jag absolut inte ta. Vi har 92 till vår 15månaders.

Men alltså min 19-månaders pojke som ligger mitt på medelkurvan har 80 som sitter verkligen perfekt. 86 fungerar men är väldigt stort. Har man en overall i stl 92 till en 15 månaders så har man ju ett långt barn. Overaller är oftast väl tilltagna.
Svar på tråden Vilken overall?