• Lilla Fjun

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

Har bara läst TS. Du skriver att din kvinna for på tjejkväll, var otrogen en gång och du lämnade henne direkt. Så (tycker jag) kan man göra när det inte finns barn inblandade. Nu har ni en gemensam dotter som du givetvis vill ha nära. Då kanske man för sin dotters skull inte lämnar mamman direkt utan trots att man är sårad och besviken försöker reda ut förhållandet. Dotterns välbefinnande sätts före ditt. En sexmånaders är inte aktuell för växelvis boende. Det borde du tagit reda på innan du valde att lämna förhållandet.

• Lilla Fjun

Absolut! Hon gjorde helt fel!! Men faktum kvarstår, hon var otrogen - han blev förbannad och dumpade henne alldeles för impulsivt kan jag tycka. Istället för att sätta sig ner och diskutera igenom vilka valmöjligheter som finns, rådgivning? Och vilket alternativ som är bäst för dottern. Att dottern blev av med en engagerad pappa på heltid är jättesynd, att han inte får träffa sin älskade dotter är trist. Ibland måste man ta en minut och tänka igenom konsekvenserna av sitt handlande och ta reda på fakta om ex umgängesregler innan man agerar istället för att bli överraskad efteråt. "Jag trodde aldrig..."

Anonym (Been there seen that) skrev 2015-01-25 22:33:00 följande:

Det borde väl kvinnan tänkt på innan hon särade på benen när hon har en så liten hemma och en man som väntar. Hur i hela fridens namn kan du bara säga något sådant? Att HAN skulle överhuvudtaget tänkt.  Hade det varit tvärtom hade både kastrering, halshuggning och livstids utvisning från barnets liv stått på FLmanshatarnas meny.

Varför är ni så många som tycker att män är på något sätt underordnade kvinnornas vilja och humör? Jag skäms för att vara kvinna för dagens kvinnor har ballat ur totalt och fått någon form av storhetsvansinne. Undra på att män sticker och importerar fruar från Thailand och Ryssland. Jeeeez alltså.

• Lilla Fjun

Inte ens för att få vara nära ditt barn varje dag?

Anonym (pia) skrev 2015-01-25 22:52:02 följande:

Alternativet att fortsätta bo ihop med någon som som varit otrogen finns inte i min värld

• Lilla Fjun

Jag anser att mamman gjort helt fel som var otrogen men det går ju inte att ändra på nu. Är det ingen mer än jag som anser att eftertanke inför att separera med ett så litet barn är viktigt. Varför inte jobba på förhållandet och försöka lösa de problem som finns i förhållandet först och om det inte går kan man separera under ordnade förhållanden sedan.

Iam skrev 2015-01-25 22:53:13 följande:

Att dottern blivit av med sin pappa är även det mammans fel. Tror du behöver se över hur du fördelar skuld och konsekvenser av handlingar för som det är nu är du åt helvete fel på det.

Ts. Jag råder dig, som flera andra, att 1. Skaffa dig en bra jurist och 2. Låta bli att lyssna på dom som försöker skuldbelägga dig för ditt ex idioti.

• Lilla Fjun

Självklart men samhället fungerar ju inte så. Spädbarn har i stort sett alltid mamman som boendeförälder om det inte finns speciella skäl till annorlunda arrangemang. Otrohet gör inte mamman till en dålig mor, bara till en väldigt dålig partner. Systemet ser inte till föräldrarnas bästa. Det ser enbart till barnets bästa och det är inte växelvis boende i denna låga ålder.

Anonym (pia) skrev 2015-01-25 22:56:42 följande:

Ts ska ha rätt till sitt barn minst lika mycket som den otrogna mamman

• Lilla Fjun
    Mamori skrev 2015-01-26 00:50:08 följande:
    Vad jag förstod så visste han inte då att den som bor i huset får barnet... om det ens är så det är. Hade mamman flyttat så är jag väldigt osäker på att hon bara skulle få 4h umgänge/vecka...
    Tar man inte reda på vilka regler som gäller innan man agerar är det svårt att komma i efterhand och protestera,
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!