• Anonym (arg)
    Äldre 23 Jan 21:34
    40039 visningar
    394 svar
    394
    40039

    Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

    För att göra en lång historia kort så fick jag och mitt X en dotter tillsammans för 6 månader sedan. Vi hade varit ihop under många år. Men för en månad sedan for hon iväg på en tjejkväll vilket resulterade till att hon hade sex med en gemensam vän åt oss. Hon erkände och jag lämnade henne direkt och sedan dess har allt varit ett helvete.

    För det första är jag sjukt sviken och ledsen på grund av det som hänt men det värsta är att jag får inte träffa min dotter som jag vill. Från att ha varit pappaledig några veckor till att träffa henne några timmar i veckan. Jag erbjöd mig att ha henne från onsdag-lördag varenda vecka men hon vägrade. Hon ville jag skulle träffa henne nån gång bara, och vet du vad? Familjerätten tycker att hon har rätt!!!

    Så nu har dom kommit fram till att på måndag och onsdag ska jag träffa henne två timmar per gång hos henne. Hur fan kan det ha blivit så här fel? Jag har ingen på min sida som stödjer det jag tycker. Hur fan kan hon få ha såna fördelar? Sverige ska vara jämställt, jo jävlar. Pga hennes otrohet har jag förlorat så mycket!!

  • Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!
  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 23 Jan 21:42
    #1
    -1

    Om du tror att växelvist boende för en sexmånaders är ett alternativ så är det rent chockerande. Det måste du väl ändå begripa? Däremot finns det ingen anledning att du enbart skulle träffa barnet

    Några timmar.


    T
  • Anonym (arg) Trådstartaren
    Äldre 23 Jan 21:44
    #2
    Drottningen70 skrev 2015-01-23 21:42:11 följande:

    Om du tror att växelvist boende för en sexmånaders är ett alternativ så är det rent chockerande. Det måste du väl ändå begripa? Däremot finns det ingen anledning att du enbart skulle träffa barnet

    Några timmar.


    T
    Jag borde veta vad som blir bäst för våran dotter. Är det bättre att hon bara skulle träffa mig 4 timmar i veckan när jag varit med henne varenda dag i hennes liv? Skulle inte tro det.
  • Anonym (-)
    Äldre 23 Jan 21:44
    #3
    +1

    Familjerätten är rådgivande, men ta det vidare till tingsrätten om du vill få till ett lagligt dokumet om mer umgänge.
    Ammar mamman? I så fall är det såklart rimligt att barnet är mest hos henne, men om bara några månader borde du ju kunna få till mer umgänge.
    När barnen är så små är det rekommenderat att inte flytta dem fram och tillbaka så mycket, och de borde nog inte spendera flera dagar i rad med en av föräldrarna för att sedan byta. Så tänker man i alla fall för barnets bästa. Förstår att det är frustrerande för dig, och jag beklagar verkligen, men i första hand kommer barnets bästa, och i andra hand ditt bästa. Hoppas verkligen du i alla fall kan få till fler timmar per vecka. När skall ni "omförhandla" tiderna hos familjerätten? Hur länge tycker de att ni skall ha det så här?

  • Anonym (-)
    Äldre 23 Jan 21:46
    #4
    Anonym (arg) skrev 2015-01-23 21:44:27 följande:
    Jag borde veta vad som blir bäst för våran dotter. Är det bättre att hon bara skulle träffa mig 4 timmar i veckan när jag varit med henne varenda dag i hennes liv? Skulle inte tro det.
    Hur kommer det sig att de valde mamman som primär umgängesförälder? Antagligen för att hon varit föräldraledig längre tid än du, eller för att hon ammar.
  • Anonym (Bibbi­e)
    Äldre 23 Jan 21:46
    #5
    +1

    Har ni inte skrivit på för gemensam vårdnad? Mamman har inte någon rätt att hålla undan barnet från dig om ni båda har vårdnad.

    Stå på dig och kriga för din dotters skull, alltför många barns liv blir sabbade på grund av idiotmammor som håller barn och pappor ifrån varandra utan andra skäl än egoistiska. 

  • Anonym (arg) Trådstartaren
    Äldre 23 Jan 21:49
    #6
    Anonym (-) skrev 2015-01-23 21:44:55 följande:

    Familjerätten är rådgivande, men ta det vidare till tingsrätten om du vill få till ett lagligt dokumet om mer umgänge.
    Ammar mamman? I så fall är det såklart rimligt att barnet är mest hos henne, men om bara några månader borde du ju kunna få till mer umgänge.
    När barnen är så små är det rekommenderat att inte flytta dem fram och tillbaka så mycket, och de borde nog inte spendera flera dagar i rad med en av föräldrarna för att sedan byta. Så tänker man i alla fall för barnets bästa. Förstår att det är frustrerande för dig, och jag beklagar verkligen, men i första hand kommer barnets bästa, och i andra hand ditt bästa. Hoppas verkligen du i alla fall kan få till fler timmar per vecka. När skall ni "omförhandla" tiderna hos familjerätten? Hur länge tycker de att ni skall ha det så här?


    Ja, jag kommer inte lämna det så här. Blir så arg då jag känner mig så dåligt bemött och alla står helt på hennes sida.

    Nej hon ammar inte och därför ser jag inga problem att hon skulle sova hos mig. Jag har tidigare haft henne ensam flera dagar/nätter utan problem. Enligt familjerätten så blev det bäst så här och en bra början, jag vet inte vad som kommer hända härnäst.
  • Anonym (arg) Trådstartaren
    Äldre 23 Jan 21:51
    #7
    Anonym (-) skrev 2015-01-23 21:46:08 följande:
    Hur kommer det sig att de valde mamman som primär umgängesförälder? Antagligen för att hon varit föräldraledig längre tid än du, eller för att hon ammar.
    Hon har varit föräldraledig i 3,5 månader sedan slutade hon amma och då var jag föräldraledig. Sluta upp med dina antaganden.
  • Anonym (arg) Trådstartaren
    Äldre 23 Jan 21:52
    #8
    Anonym (Bibbie) skrev 2015-01-23 21:46:13 följande:

    Har ni inte skrivit på för gemensam vårdnad? Mamman har inte någon rätt att hålla undan barnet från dig om ni båda har vårdnad.

    Stå på dig och kriga för din dotters skull, alltför många barns liv blir sabbade på grund av idiotmammor som håller barn och pappor ifrån varandra utan andra skäl än egoistiska. 


    Jo vi har gemensam vårdnad. Pga barnets ålder blir det bäst att hon bor kvar i sitt hem där hon är uppväxt och att hon inte flyttar runt har jag fått som svar.

    Jag kommer kämpa för min dotter.
  • Anonym (Men nej)
    Äldre 23 Jan 21:55
    #9

    Varannan vecka är ingen alternativ för ett sånt liter barn. Efter 3 års ålder rekommenderar som att man börjar med varannan vecka. Och rekommendationerna finns ju av en anledning! Har ni gemensam vårdnad så får troligen ditt ex vara boende föräldere pågrund av att hon haft mer/längre föräldraledigheten än du eller/och ammar.

    Självklart borde du få träffa barnet mer än ett par timmar i veckan, även promenader eller typ fika på stan utan mammma m.m om dottern nu är van att vara med dig.

    Båda måste se till barnets bästa. Och det är tyvärr inte varannan vecka.

  • Anonym (-)
    Äldre 23 Jan 21:58
    #10

    Jag antar att mamman är föräldraledig nu igen. Hur kommer ni göra när hennes dagar tar slut? Kommer du vara föräldraledig på heltid då, och hur skall det gå till i praktiken har familjerätten tänkt sig?

Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!