• Bordercase

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

Jag har gjort likadant och gått igenom samma sak. Jag lämnade min sons mor när grabben var ett år. Våren -10. Tre år senare fick jag honom varannan helg, förutsatt att jag gav upp vårdnaden.

Du har säkert redan lärt dig att umgänge och vårdnad är två helt olika saker. Vårdnad handlar om pass, legitimation, mantalsskrivning mm.

Alla sa till mig att hon aldrig kan få ensam vårdnad om du inte slagit honom eller förgripit dig på honom. Dvs om du slagit mamman eller knarkat så är du fortfarande safe. Men vad dessa Alla inte vet är att det kom en ny lag 2006. Den säker att "om föräldrarna inte kommer överens går vårdnaden till den person som barnet bor hos". Det betyder på svenska att om mamman avsiktligt beter sig som ett svin får hon vårdnaden.

Där kommer då umgänget in i bilden, som trots allt påverkas av vårdnaden. Jag blev tvungen att börja från början med min son. 3 timmar varannan vecka med umgängesstöd. Dvs en utomstående person som FR bestämmer att ditt barn känner sig trygg med eftersom FR bestämmer att du är främmande för ditt barn.

FR och tingsrätten måste rövknulla dig i några år, och de har som princip att köra torrt.

Begär umgängesstöd och acceptera att bli förnedrad och ifrågasatt som förälder. Sedan har du ditt barn.

Du är skyldig tills du bevisat motsatsen. Klyschan säger att barnen har rätt till båda föräldrarna. Skitsnack!! Barnet har ingen aning om vad som händer och har ingen rätt alls. Det har definitivt inte du heller. Det här är kvinnans spelplan.

Du gjorde givetvis rätt i att lämna henne. Inte för otroheten. Men för att hon nu bevisar vad hon går för. Hon skiter totalt i barnets bästa. Hin vill hämnas att du stack.

Jag har tre intensiva års erfarenhet. 2010-12. På tre år lär man sig en hel del.

Lycka till, och ge inte upp.

Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!