Inlägg från: Anonym (Men!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Men!)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

Ess skrev 2015-01-25 11:13:36 följande:

Självmant hade hon nog inte gått ut, men med hjälp från ts så hade hon hamnat utanför dörren.

Misstaget av ts var att själv gå, han skulle lyft ut henne utanför dörren och kontaktat en advokat/jurist dagen efter. Då hade rollerna varit ombytta, och hon hade fått slåss för umgänget.

Vadå lyft ut henne utanför dörren? Du menar med fysiskt tvång kasta ut någon ur ett hem denne har rätt till? Ja, det hade ju verkligen gynnat ts, att visa att man inte drar sig för att 1. ta till fysisk kraft mot barnets mamma och 2. bryta mot lagen då man inte får slänga ut någon bara sådär om hon så legat med alla mån i landet bakom ens rygg. Jisses..
  • Anonym (Men!)
    Anonym (westside) skrev 2015-01-30 14:53:08 följande:

Behövs inte växelvist boende. Pappa tar hela boendet. Praktiskt och bra.

TS: gå till advokatvägen och fixa ensam vårdnad. Men först försöker du fixa växelvist boende via kommunikation, ge det 1 vecka till, sen skrid till verket.

Sedan är det okej att i rätten framhäva att hon varit otrogen, för trots allt har hon påverkat relationen till separation genom det. Domstolarna är inte så korkade som man kan tro. Sen framhäver du att hon inte klarar av att dela på barnet på ett rimligt vis och att du därav kräver ensam vårdnad, så kommer du få det.

Sen när barnet växer upp så förklara gärna varför barnet var tvungen att växla sitt boende. Bara en idiot hade offrat sig själv och inte förklarat sanningen för barnet, då barnet säkert hade undrat och trott att det var pappas fel. Barn brukar vara lite indoktrinerade, jag var det själv.

Ta kommer inte kunna "fixa" ensam vårdnad. Så lätt går det inte. Och att ge det en vecka för att få till växelvist boende skulle bara bevisa att han inte kan ngt om barns bösta vilket snarare skulle slå tillbaka negativt när soc lagt sig i. Och sedan: domstolen skiter fullständigt i om ts tjej så legat med hans pappa, det har nämligen ingenting med föräldraskapet att göra även om det rör deras tidigare relation. Det kommer ses som smutskastning där ts har fokus på annat än barnets bästa - inga pluspoäng. Och om ts skulle ha planer att förklara för ett litet barn som växer upp att mamma har varit otrogen såser jag honom som direkt olämplig att ha umgänge utan övervakning. Mammor som blivit slagna av sina ex råkar illa ut om de är allt annat än positiva om pappan inför barnet så vad tror du lite otrohet skulle göra egentligen?

Nu verkar ta relativt vettig så jag tror inte han skulle ta dina "råd" på allvar men det är ju spännande att se hur lågintelligenta människor tydligen kan bli...
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!