• Anonym (arg)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

För att göra en lång historia kort så fick jag och mitt X en dotter tillsammans för 6 månader sedan. Vi hade varit ihop under många år. Men för en månad sedan for hon iväg på en tjejkväll vilket resulterade till att hon hade sex med en gemensam vän åt oss. Hon erkände och jag lämnade henne direkt och sedan dess har allt varit ett helvete.

För det första är jag sjukt sviken och ledsen på grund av det som hänt men det värsta är att jag får inte träffa min dotter som jag vill. Från att ha varit pappaledig några veckor till att träffa henne några timmar i veckan. Jag erbjöd mig att ha henne från onsdag-lördag varenda vecka men hon vägrade. Hon ville jag skulle träffa henne nån gång bara, och vet du vad? Familjerätten tycker att hon har rätt!!!

Så nu har dom kommit fram till att på måndag och onsdag ska jag träffa henne två timmar per gång hos henne. Hur fan kan det ha blivit så här fel? Jag har ingen på min sida som stödjer det jag tycker. Hur fan kan hon få ha såna fördelar? Sverige ska vara jämställt, jo jävlar. Pga hennes otrohet har jag förlorat så mycket!!

• Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!
  • Anonym (Jorå)
    Anonym (man) skrev 2015-01-26 13:48:30 följande:

Familjerätten dömer alltid till kvinnans förmån oavsett vad, beslutsfattarna verkar bestå rabiata feminister eller kastrerade män som går på feministernas linje för att inte åka på nöten själva. De få män som haft stake nog att säga ifrån har systemet gjort sig av med för länge sen.

Har sett många fall där kvinnor som är klart olämpliga som förälder (pundare, alkisar, psykstörda) ges vårdnad om barn, men män kan man tydligen dra ifrån vårdnaden hur enkelt som helst. Senast i helgen fick en bekant vars ex partner lider av psykiska besvär och spenderar stor del av sin tid på hispan åka och hämta sin dotter för att dottern ring och sagt att hon blev avsläpp någonstans av mamma och hennes nya pojkvän eftersom de blivit jagade av snuten. Gången innnan dess var det för att mamman festat lite väl hårt och däckat, osv , osv, men familjerätten anser ändå att hon är lämplig som mamma.

Förvänta dig ingen rättvisa från familjerätten, de går helt och hållet på kvinnans linje, det enda du kan göra är att försöka hålla dig på got fot med mamman så hon inte tar ifrån dig vårdnaden helt och hållet, vilken hon lätt kan göra om hon vill.

Om det är så (vilket jag inte är säker på) beror det på att kvinnan ses som bättre förälder. Det har alltså med könsroller att göra. Om man som man vill motverka detta kommer man automatiskt att arbeta på att förändra könsrollerna, något som flera män verkar vara emot. Om det till exempel var så att föräldraledigheten automatiskt delades så att mamman och pappan fick 50% var skulle det leda till att mannens roll som förälder stärktes och fall som dessa och liknande skulle försvinna eller minska betydligt. I just det här fallet kanske mamman ammar, jag har inte läst alla inlägg.
  • Anonym (Jorå)
    Anonym (Malin) skrev 2015-01-26 14:53:26 följande:
    Vad har det med feminism att göra? Feminism står för jämställdhet. Enligt patriarkatet däremot så anses kvinnan vara den som ska vara hemma och ta hand om barn och hem...
    Precis.Det är tvärtemot MOTSATSEN till feminism!
  • Anonym (Jorå)
    Anonym (Been there seen that) skrev 2015-01-26 15:02:50 följande:
    Du är inte alls manshatare du. T.o.m. ett inlägg som du kopierar in och där det står "några veckor" lyckas du få till "ett par veckor". Barnet är 6 mån, mamman har varit hemma 3.5, det betyder att TS har varit hemma 2,5. Det är mer än ett par veckor, förstår du.

Manshatande kvinnor bör inte få skaffa barn för de är väldigt olämpliga förebilder. Dessutom kör de fullkomligt över barnens behov bara för att de själva hatar män. Fy för er. 
    "några veckor" och "ett par veckor" är samma sak för mig.
  • Anonym (Jorå)
    Anonym (Been there seen that) skrev 2015-01-26 15:02:50 följande:
    Du är inte alls manshatare du. T.o.m. ett inlägg som du kopierar in och där det står "några veckor" lyckas du få till "ett par veckor". Barnet är 6 mån, mamman har varit hemma 3.5, det betyder att TS har varit hemma 2,5. Det är mer än ett par veckor, förstår du.

Manshatande kvinnor bör inte få skaffa barn för de är väldigt olämpliga förebilder. Dessutom kör de fullkomligt över barnens behov bara för att de själva hatar män. Fy för er. 
    Hatar man män för att man tycker att mammor och pappor ska ta halva föräldraledigheten var? Den här tråden handlar ju om en far som får träffa sitt barn alldeles för lite. Jag tycker att pappor är lika bra föräldrar som kvinnor.
  • Anonym (Jorå)
    Anonym (Been there seen that) skrev 2015-01-26 17:08:10 följande:
    Hur kan feminism stå för jämställdhet??? Jämställdhet står för jämställdhet. Feminism står för att kvinnor ska har fler fördelar än män.

Ungefär som om du sagt att matriarkat står för  könsoberoende bestämmande. Eller att alfahannen kan vara en tik.
    Feminism enligt Nationalencyklopedin: "feminism (franska féminisme, av latin fe?mina ?kvinna?), social rörelse för jämställdhet mellan kvinnor och män."

Sedan att många män inte begriper det är en annan sak.
  • Anonym (Jorå)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2015-01-27 07:42:00 följande:

Tyvärr verkar det som om pappor inte har samma rättigheter som mammor så jag tycker synd om dig! Hoppas att allt löser sig för dig och att Sverige ser till pappors behov och önskemål också!

Nej, så kan det bli när de traditionella könsrollerna får råda. Enligt dessa ska mannen vara ute och jobba och kvinnan hemma och ta hand om barn. Jag vill förändra och motarbeta dessa förlegade könsroller. Vill inte du det också?
  • Anonym (pia)

Finns det någon på FL som kan tycka att TS bara ska få träffa sin dotter 4 timmar i veckan ?
    I så fall är ni enligt mig dumma i huvudet

• Anonym (Anna 2)

Har du varit i kontakt med ngn jurist än?

• kenneth768768
    Anonym (Jorå) skrev 2015-01-27 08:09:54 följande:
    Feminism enligt Nationalencyklopedin: "feminism (franska féminisme, av latin fe?mina ?kvinna?), social rörelse för jämställdhet mellan kvinnor och män."

Och enligt wikipedia "Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är kvinnors politiska, ekonomiska och sociala rättigheter samt kvinnans likställighet med mannen", dvs enbart kämpa för områden där kvinnor är förfördelade. Du får väl erkänna att denna definition är mer rättvisande?

Hur tycker du t.ex feministerna behandlat jämställdisterna? Som försökt driva frågor där män har det svårare?

Ja, just det.
  • Anonym (Been there seen that)
    Anonym (Jorå) skrev 2015-01-27 08:09:54 följande:

Ja, kanske NE från 60-talsutgåvan. Och då kanske det stämde också. Fittpartiet är ett lysande exempel på motsatsen.

Fast jag vet inte varför jag ens försöker diskutera med någon som tycker att "några" och "ett par" är samma sak?
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!