• Anonym (arg)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

För att göra en lång historia kort så fick jag och mitt X en dotter tillsammans för 6 månader sedan. Vi hade varit ihop under många år. Men för en månad sedan for hon iväg på en tjejkväll vilket resulterade till att hon hade sex med en gemensam vän åt oss. Hon erkände och jag lämnade henne direkt och sedan dess har allt varit ett helvete.

För det första är jag sjukt sviken och ledsen på grund av det som hänt men det värsta är att jag får inte träffa min dotter som jag vill. Från att ha varit pappaledig några veckor till att träffa henne några timmar i veckan. Jag erbjöd mig att ha henne från onsdag-lördag varenda vecka men hon vägrade. Hon ville jag skulle träffa henne nån gång bara, och vet du vad? Familjerätten tycker att hon har rätt!!!

Så nu har dom kommit fram till att på måndag och onsdag ska jag träffa henne två timmar per gång hos henne. Hur fan kan det ha blivit så här fel? Jag har ingen på min sida som stödjer det jag tycker. Hur fan kan hon få ha såna fördelar? Sverige ska vara jämställt, jo jävlar. Pga hennes otrohet har jag förlorat så mycket!!

• Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!
  • Lilla Fjun
    Mamori skrev 2015-01-26 00:50:08 följande:
    Vad jag förstod så visste han inte då att den som bor i huset får barnet... om det ens är så det är. Hade mamman flyttat så är jag väldigt osäker på att hon bara skulle få 4h umgänge/vecka...
    Tar man inte reda på vilka regler som gäller innan man agerar är det svårt att komma i efterhand och protestera,
  • Anonym (Been there seen that)
    Anonym (GLL) skrev 2015-01-26 15:11:14 följande:
    Det är precis vad jag pratar om, "dom kör över barnens behov" För att få ut sin ilska mot mannen som träffat en ny kvinna.

Hur hade det varit om TS i denna tråd hade varit en kvinna?

Du hade det haglat kommentarer som: "jävla svin" "typiskt män" "män borde kastreras så dom inte kan få barn" "helt sjukt att mannen kan få vårdnaden" ETC ETC ETC...

Det märks tydligt vilket sorts kön det är av majoriteten besökare här inne!
    Ja, tyvärr har du rätt. Det är mer än en gång jag har skämts åt vilka idiotier kvinnor kläcker ur sig och rätt ofta på ett sätt som skulle tyda på att deras uttalanden är den allenarådande sanningen för alla kvinnor.

Just därför brukar jag motarbeta sådana kvinnor så mycket jag bara kan. Jag är för jämställdhet och individens fria vilja. Inte feminism, maskulinism, genusidiotier och gud vet allt de hittar på. 
  • Anonym (Been there seen that)
    Iam skrev 2015-01-26 15:30:40 följande:
    Fast väldigt många i denna tråden har faktiskt gett rådet att anlita ombud för att tillvarata såväl barnets som ts rättigheter. Det innebär däremot inte att det är vettigt att ts ska smutskasta mamman och göra det omvända, dvs frånta barnet sin mamma som du förespråkade i ett inlägg. Jag har frågat dig tidigare på vilket sätt det skulle gynna barnet eller ts, men får inga svar.

Att skrika om orättvisor för män gentemot kvinnor, för att i nästa andetag själv vara den som förespråkar att kvinnorna ska tystas och få smäll på fingrarna känns rätt kontraproduktivt. Kvinnoförrakt är inte bättre än manshat... och det är tydligt att du inte förstår det.
    Håller helt med. Båda sidor har bra mycket att arbeta med för det finns säkert minst lika många män som nedvärderar kvinnor som det finns kvinnor som avskyr män. Ingen av inställningarna är speciellt produktiv. Och ingen av personerna som visar prov på sådant är speciellt väl lämpade till att uppfostra och vägleda en ny generation.
  • Bjoer
    Anonym (arg) skrev 2015-01-23 21:52:49 följande:
    Jo vi har gemensam vårdnad. Pga barnets ålder blir det bäst att hon bor kvar i sitt hem där hon är uppväxt och att hon inte flyttar runt har jag fått som svar.

Jag kommer kämpa för min dotter.
    Varför flyttade du ut och inte hon? Hade min sambo varit otrogen hade hon åkt ut, och hade vi haft barn hade det stannat hos mig.
  • Ess
    Anonym (GLL) skrev 2015-01-26 15:11:14 följande:
    Det är precis vad jag pratar om, "dom kör över barnens behov" För att få ut sin ilska mot mannen som träffat en ny kvinna.

Hur hade det varit om TS i denna tråd hade varit en kvinna?

Du hade det haglat kommentarer som: "jävla svin" "typiskt män" "män borde kastreras så dom inte kan få barn" "helt sjukt att mannen kan få vårdnaden" ETC ETC ETC...

Det märks tydligt vilket sorts kön det är av majoriteten besökare här inne!
  • Anonym (Anna 2)

Jag och mitt ex gick isär när sonen var 6 månader och vi gjorde som så att eftersom jag skulle vara mammaledig 1 månad till så kom han varannan dag direkt efter jobbet (vardagar) vid 16.30 vi åt mat, han lekte med sonen och lade han för natten. Varannan helg tog han sonen från 10-18.
    Sen gjorde samma upplägg  när han var pappaledig förutom att sonen sov hos mig på nätterna förutom 1 dag/vecka.

När sonen var 1 år så sov han hos sin pappa varannan helg och hade honom på dagarna i och med föräldraledigheten.

När sonen var 1 år och 8 månader började sonen dagis och då hjälptes vi åt med hämtning och pappan hade sonen varje helg.

Sonen var 2,5 år när vi började med VV och idag är han 8 år och är en trygg och självsäker kille.

4 timmar är alldeles för lite. När dottern är så liten så behövs en tät kontakt. Tycker du ska ta "strid" och få till mer tid med din dotter. Du borde ju kunna begära att träffa henne 4 dagar per vecka och att varannan helg kunna ta dottern mellan 10-18 både lördag och söndag utan övernattning. Och sen när dottern är 1 år så kan man börja med 1 natt/vecka.

• Batmamba
    Anonym (orättvist) skrev 2015-01-26 16:12:20 följande:

Feminism står för jämställdhet utifrån en utgångspunkt att vi lever i ett patriarkaliskt samhälle. Feminismen har väldigt svårt att hantera situationer där en matriarkalisk struktur ställer till de för män. Därför blir det lätt fel när man hävdar att feminism står för jämställdhet. Som i det här fallet med TS.

//en kvinna

Det blir inte alls svårt för feminismen! Att vara feminist innebär att man ser en generell struktur där män generellt har mer makt än kvinnor. Det innebär även att sysslor som traditionellt utförs av kvinnor (tex ta hand om barn) har lägre status än sånt som traditionellt sköts av män.

Feminismen säger att det finns roller för män och kvinnor och att det finns en statusskillnad mellan dessa roller.

Man skulle lätt kunna tro att det enbart är den som försöker klättra i hierarkin (=kvinnor som vill göra manssaker) som blir straffad, men faktum är att det även är tvärtom. Män som bär kvinnliga attribut eller utför kvinnosysslor förlöjligas ofta. Det fnissas åt velourmän och män i kvinnokläder utsätts ofta för våld.

TS vill göra något som könsmaktsordningen inte förväntar sig av honom - han vill utföra kvinnosysslor. När han i och med sitt handlande ifrågasätter hela könsmaktsorningen utmanar han de normer som finns för hur män och kvinnor ska bete sig. Precis som feminismen motarbetar han könsrollerna och deras maktförhållande - även om det för TS givetvis handlar om hans rätt till umgänge med sitt barn.
  • Gammal_jazz
    Anonym (Anna 2) skrev 2015-01-26 18:17:06 följande:

Jag och mitt ex gick isär när sonen var 6 månader och vi gjorde som så att eftersom jag skulle vara mammaledig 1 månad till så kom han varannan dag direkt efter jobbet (vardagar) vid 16.30 vi åt mat, han lekte med sonen och lade han för natten. Varannan helg tog han sonen från 10-18.

Sen gjorde samma upplägg  när han var pappaledig förutom att sonen sov hos mig på nätterna förutom 1 dag/vecka.

När sonen var 1 år så sov han hos sin pappa varannan helg och hade honom på dagarna i och med föräldraledigheten.

När sonen var 1 år och 8 månader började sonen dagis och då hjälptes vi åt med hämtning och pappan hade sonen varje helg.

Sonen var 2,5 år när vi började med VV och idag är han 8 år och är en trygg och självsäker kille.

4 timmar är alldeles för lite. När dottern är så liten så behövs en tät kontakt. Tycker du ska ta "strid" och få till mer tid med din dotter. Du borde ju kunna begära att träffa henne 4 dagar per vecka och att varannan helg kunna ta dottern mellan 10-18 både lördag och söndag utan övernattning. Och sen när dottern är 1 år så kan man börja med 1 natt/vecka.

Låter helt klart som en bra plan!
  • Ess
    Lilla Fjun skrev 2015-01-26 17:12:17 följande:
    Tar man inte reda på vilka regler som gäller innan man agerar är det svårt att komma i efterhand och protestera,
    Det håller jag med dig om.
    Eftersom han varit fl senaste tiden och var den primära anknytningen för barnet, så hade han tjänat allt gällande barnet, på att bara kasta ut henne.
  • Anonym (Tyvärr)

Tyvärr verkar det som om pappor inte har samma rättigheter som mammor så jag tycker synd om dig! Hoppas att allt löser sig för dig och att Sverige ser till pappors behov och önskemål också!

Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!