BF sep-okt med första barnet
Hej hej! Går med här jag :) var hos gyn idag och fick se en liten klump med ett tickande hjärta :') appen säger 27 sep men gyn sa 1 okt! I vilket fall som helst är jag i v 8!
Hej hej! Går med här jag :) var hos gyn idag och fick se en liten klump med ett tickande hjärta :') appen säger 27 sep men gyn sa 1 okt! I vilket fall som helst är jag i v 8!
Grattis :) fick du be om ett vaginalt ultraljud, och gjorde du det hos en privat gyn eller barnmorskemottagningen? :)
Grattis! Får ja lov å fråga när du hade sista mens? ( lite personligt kanske? ) sitter i en sjukt klurig situation där ja ska vara i v 8 men det verkar som att ja inte gått så långt eller så e knytet inge vid liv längre. .. tänkte ja kunde jämför med nån som gått lika långt...
Efter att jag plussat mådde jag liiiite illa, som att jag var åksjuk. När jag gick in i v 8 så började jag må illa hela tiden. Har inte kräkts, men illamåendet har verkligen eskalerat!
Hej går gärna med här. V7 enligt bms sätt att räkna.V 6 om man utgår från äl. Jag har inte så my symptom än, ömma bröst, lite känningar i livmodern och lätt illamående om jag är småhungrig och kvällstid.... det oroar mig lite att jag känner så lite. Ni som är längre hur mådde ni v 6-7? Någon mer som är över 35?
Jag Känner knappt några gravidsymtom, det oroar mig lite också.. Har bara lite ömmande bröst och den veckan jag + hade jag mensliknande värk i livmodern. Är i vecka 6+5
Och grattis till er :)
Det gick inte min väg...Denna gången Heller. .. skickar kramar till er alla och hoppas ni får bra graviditeter!
Hej!
Vi fick plus igår så jag hänger på här!
Det hela började i torsdags på BIM, vaknade två gånger under natten med en fruktansvärd smärta men inte hade jag en tanke på att jag kunde vara gravid (trott vi missat äl). Natten efter va det likadant. Först igår när en vän tillkännagav sin graviditet slog det mig! Testade så fort jag kom hem och fick plus direkt. Såå lycklig! Någon mer som varit med om kraftig smärta så här tidigt? Är det tidigt för smärta? Aldrig varit gravid innan!
Tack!! Jag pratade med BM som sa det samma så nu är jag lugn. Hon sa att sålänge inte smärtan sitter i hela tiden är det ok. Håller på 10-15 minuter när det är som värst.
PS får man lov att skylla på graviditeten att man två dagar efter skapande av inloggning glömmer den igen? ;p
Läst lite om era berättelser ang illamåendet..
Jag är i v.6+1 och igår började illamåendet på allvar så jag va tvungen att lämna jobbet (vill inte att dom ska veta något om min graviditet än)..
Nu undrar jag hur ni gör, på jobbet och så? Jag jobbar som badvakt/simlärare och är livrädd att tvärkräkas medans jag har lektion..
Hjälp?
Jag är såå nervös inför första träffen med barnmorskan imorgon! Någon som kan dela med sig av erfarenheter? Vad vill dom veta mer exakt?
En andra fråga; När berättade/tänker ni berätta för närmsta familjen, övriga släkten, nära vänner och folk överlag?? :)