cicci70 skrev 2015-03-13 22:45:25 följande:
måste bara få fråga i vilka veckor spökveckorna kan komma?, jag fick se hjärtat på mitt lilla gryn den 5/3 och sen den 10/3 så försvann bara alla symptom och gick då in i vecka 9.., nu går jag förtvivlat och väntar på ett nytt UL så man kan få veta om grynet fortfarande är okej, men väntan gör mig så orolig och ledsen, känns skönt ifs att läsa om att fler får det likadant......
Jag är ju verkligen ingen expert, men har försökt googla runt och så! Om jag fattar det rätt så är spökveckorna väldigt individuellt eftersom alla får olika symtom och de håller i sig olika länge för alla. Men att de pågår från det att symtomen försvinner tills de kommer tillbaka (oftast i form av rörelse från bebisen)! Så för vissa där alla symtom försvinner i v 10 och bebisen inte rör sig förrän v 20 (har ingen koll på när vi kan börja känna hehe) pågår spöveckorna i 10 veckor medan för de som kräks ända fram till rörelserna känns inte går igenom några spökveckor alls!
Men det är ju inte alls roligt att gå runt och vara ledsen och må dåligt, så jag tycker du borde prata med din bm! Har du varit på inskrivning än?
Om någon annan vet mer (eller att jag har superfel) så får ni gärna fylla i luckorna!!