Inlägg från: hime89 |Visa alla inlägg
  • hime89

Ett barn?

Har lite problem.  
    Vår dotter är nu 4a månader. Hon är mitt allt.
    Vi tog upp ämnet i morse om att kanske skaffa en till, men jag känner att det inte vore rättvist.
    Hur kan man älska en till lika mycket?
    Kan man ge dem lika mycket uppmärksamhet?
    Jag känner själv att jag inte skulle orka med en till, tycker vår familj är perfekt.
    men samtidigt är det några frågor som stör mig. 

Vill hon ha ett syskon?
    Tänk om det händer oss något då blir hon ensam kvar?

Hade pappa kunnat föda istället så hade jag inte sagt något men vill inte gå igenom en förlossning till, hade ingen svår förlossning men vill inte uppleva det igen för vem säger inte det blir svårare nästa gång.

Alla mina vänner har två barn och tycker jag är konstig som bara vill ha ett, de säger hur bortskämd hon kommer bli. och samma säger min släkt. Min sambos släkt säger det inte rakt ut, men när de pratar om det så antyder dem att ett syskon hade varit bäst.

Detta påverkar vårt förhållande mycket(mitt och sambons) för jag vill inte ha sex för jag vet att han vill mer än bara för det är skönt.(har p-stav så vi är inte oskyddade)

vi är 26 och 27 år gamla i år.( om ålder spelar roll)
    Om vi skulle skaffa en till så vill jag  ha dem tätt (2 under 2) det ser inte ut att vara möjligt.

tacksam för de svar jag får behöver bara andras ögon

• Svar på tråden Ett barn?
  • hime89

Uppskattar era svar, det gör jag ^^

Vi ska låta det vara ett tag och sen fundera och känna efter längre fram.
    Jag har själv 2 syskon men jag skulle hellre varit utan dem då jag fick ta hand om dem mycket när jag var yngre för mamma jobbade 2 jobb för att ha råd med allt. 
    Det är en del av anledningen också att jag inte vill ha fler barn. 

Mina vänners relationer har ju typ rasat ihop efter andra barnet. Och det är bara gnäll om deras respective varje gång vi pratar. så vill jag inte ha det. 

Vi är på öppna förskolan nästan dagligen för att hon ska få träffa andra barn och sen har ju alla mina vänner barn så det är bara en gång i veckan vi är hemma och myser och tar det lugnt. 

Anledningen till att jag vill ha dem tät är för dem blir mer kompisar. (min erfarenhet) 
    det skiljer 1,5 år mellan mig och min mellersta bror och sen 3 år mellan mig och den minsta. 
    Relationen till min mellersta bror är och har nästan alltid varit bättre än till den minsta.
    Mina Kusiner (4 st) A och H är syskon Och E och N är syskon. 
    Mellan A och H skiljer det 3 år de bara bråkar och slåss hela tiden.
    Mellan E och N skiljer det 1.5 år ca och de är bästa vänner, som bråkar kanske en gång i månaden knappt. 

Men Ja ni har givit mig bra funderingar. Tack för all hjälp ^^

• hime89

tack för svaren. jag visa min sambo och han känner sig också starkt av era svar. 

tiden får helt enkelt spela sin roll.

Svar på tråden Ett barn?