• mea84

Oktoberbebisar 2015

Hejsan! Hoppar in i tråden med glädje då jag fick vet att jag är i v 6 nu i helgen. Jag och min sambo går nere på SU för IVF och vi har gjort ett försk´ök vilket inte tog sig, nu skulle vi invänta nästa mens men den kom ju aldrig, så då visade de sig att jag var gravid till våran stora förtjusning. Så beräknad bf är 30/10 

• mea84

hur känner ni er? symtom? För jag känner nästan ingenting, förra veckan hade jag molvärk i magen men detta försvann i helgen. Och nu ingenting, något man skall oroa sig över? dock ingen blödning ännu heller....är i v 6.

• mea84
    Rädisan26 skrev 2015-02-24 15:58:40 följande:

Jag är i v.8+0 imorgon. Har bara haft ömma bröst, sista veckan blivit väldigt trött och illamående som kan komma lite när som, främst när jag är hungrig. Tycker att det är oroligt med så lite symtom men var på VUL 7+0 och då såg det bra ut så hoppas bara att det fortsätter så, men vågar ju inte riktigt tro på det förrän det rätta ultraljudet är gjort!

Tack för infon då kanske symtomen kommer lite senare, eller så kanske man ska vara glad över att man mår bra så länge det går!
  • mea84
    Laloppan skrev 2015-02-24 15:23:38 följande:

Jag vet att mina tidigare graviditeter (gjorde dock abort) kom illamåendet vid v.6-7och gud vad jag hatade det.

Men nu när jag skall behålla barnet vill jag känna något. Är i v.5 och det enda jag har är ömma bröst. Hade växtvärk förra veckan men inget sen dess. Symptomen känns lite som ett tecken på att något händer så jag blir också orolig. Illamåendet kan jag klara mig utan men lite växtvärk får gärna komma snarast.

Precis så känner jag med. Man vill känna mer för att få de bekräftat att det är något där inne så visst blir man lite orolig när man mår så bra som man gör, men de kanske man ska vara glad över...att man mår bra
  • mea84
    ronja111 skrev 2015-02-24 18:09:57 följande:

Grattis!! Samma dag som mig

Va kul
  • mea84
    JLH87 skrev 2015-02-24 19:16:16 följande:

Va glad att du inte mår dåligt! :) Jag är i v7 och jag vet inte hur jag ska klara mig igenom dagarna med jobb osv om det fortsätter såhär. Jag mår skit. Illamående och smärtor i livmodern. Jag känner mig verkligen sjuk.

Jag tror man är orolig vare sig man har symtom eller inte :P Jag är också orolig..

Lycka till, kram!

Ja man ska kanske vara glad för att man få må bra! Hoppas det snart släpper för dig och att du får må bättre! Lycka till du med kram
  • mea84
    karolinak skrev 2015-02-24 21:19:14 följande:

Hallåj! :) enligt min babygruppenapp går jag in i v.6 nu till helgen. Jag är fortfarande lite förvirrad och vi har nog inte fattat det riktigt ännu. Jag är jättenojig för missfall och blir inte inskriven förens om ett par veckor. Jag har ont i ena äggstocken och i ryggslutet hela tiden, har ingen ork och blir andfådd av att gå i några trappor upp till lägenheten. Vet ju inte alls vad som är normalt då jag aldrig varit gravid innan och tycker det är riktigt jobbigt att behöva gå och oroa sig hela tiden.. Hur klarar ni dagarna? Jag vill ju vara glad och njuta av detta men är bara orolig att allt inte ska stå rätt till...

Grattis!!! Har haft ett mf i v 5 och ett utomkveds i v 6 och nu går jag i v 6 och är orolig att något ska hända hela tiden eller att något inte stämmer där inne. Eftersom jag inte har några större symtom så tror jag ibland att de inte är något där alls. Men enl gravtest x 4 så är jag det

Men tror man måste försöka glädjas åt att de går så länge de går och bara hoppas att det håller sig hela vägen ut! Lycka till och försök att tänka/sysselsätta sig, kram
  • mea84
    Emelie23 skrev 2015-02-24 18:42:23 följande:

Nu är sidan för oss med BF i oktober gjort! Oktoberbebisar 2015 heter gruppen! Välkomna! Ska bli så himla kul!!

Kul med en grupp på fb, kommer efter första ul är gjort, om/så man är lite mer säkert en stund
  • mea84
    Mmaja1990 skrev 2015-02-25 07:08:08 följande:

Hej! Känns som att det är helt nya tjejer här nu, kul! måste be om lite råd!

Har ni behövt spy något än? Jag vaknade imorse, tog en dusch och kände ingenting sen från ingenstans så kände jag att jag var tvungen att spy. Mådde inte illa och gör det inte nu heller, men jag hulkade och ut kom ju endast galla. Vad tusan gör man? Kan man åka och jobba ändå? Tänk om man är magsjuk? Hur "ska/brukar" det kännas? Känner mig kluven!

Tror att hade du haft magsjuka så hade du fortfarande mått illa och viljan stt spy skulle vara kvar...så tippat mer på grav illamående! Kram
  • mea84
    Mmaja1990 skrev 2015-02-25 07:25:08 följande:

Får hoppas på det och chansa! Ska försöka att inte röra mig så mycket på kontoret så jag inte smittar andra OM det skulle vara något annat. Vågar ju inte äta något nu heller! Hur långt gången är du? :)

Är i v 6 men inga symtom. Du då?
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015