Oktoberbebisar 2015
Varit hos gyn nu. Behövde inte göra vul utan vanligt ultraljud. Man kunde se ett litet hjärta slå, och är i v 8 (7+1) :)
Varit hos gyn nu. Behövde inte göra vul utan vanligt ultraljud. Man kunde se ett litet hjärta slå, och är i v 8 (7+1) :)
Jag är i vecka 6 (5+4) bf 23/10, och har megamycket symtom. Jag mår illa hela tiden, ont i magen (molvärk), ofta trött, känslig mot vissa smaker och lukter och humörsvängningar from hell! Stackars min gubbe som får stå ut med mig :-P
Såna här symtom hade jag inte under min förra graviditet... Så jag försöker att inte låta det ta över men med en 5 månaders pojk hemma så kan det bli lite mycket ibland. Jag tar en dag i taget!
Fått tid för ul den 9/3, så efter det är det bara att hoppas på det bästa! ????
Vad tidigt??
Håller tummarna :)
Molande värk i livmodern... Finns det fler som har det?
Jag har under kvällen legat med en värmekudde mot ryggen och magen och är en aning orolig för missfall. Det känns verkligen som en molande mensvärk, varken mer eller mindre på någon sida utan över hela...
Varit igenom ett missfall innan men minns inte mer än att det började med blod, inte smärta.
Är det "normalt" med "mensvärk"? v8 (7+3)
Godmorgon tjejer,
Hur ser det ut med vikten för er?
Har ni gått upp något än
Om det är under revbenen kanske det inte har med bebismagen o göra!? Låter som det är för högt upp..
Jag var iaf hos gyn idag och fick göra ett VUL. Jag fick se ett tickande hjärta så jag blev jätteglad och lite lugnare :D
Jag har också mycket molvärk och ibland känns det precis som mensvärk, har förstått att det är typ växtvärk i livmodern, så jag försöker tänka att det är nått bra :)
Haha apropå att vara sugen på saker och mat och sånt, i morse smakade mitt morgonkaffe kantareller! Nån annan som känt nåt sånt?
Har ni börjat berätta för nära och kära än?
Grattis! :) Man är ju egentligen inte gravid innan ägglossningen som brukar inträffa två veckor efter mens. Så testet visar att det var 2-3 veckor sedan du blev befruktad vilket enligt testet betyder att du är i vecka 4-5. Veckoindikatorn är ungefärlig, jag fick 2-3 i vecka 5+6 för att några dagar senare få 3+. Alla kvinnor har olika halter och de har väl bara baserat det på genomsnittet :)
Halloj. Hoppar in här på sidan 127 :) har inte läst något mer än ts text.
I morse plussade jag :) .
På testet står det Gravid 2-3, sedan på lappen står det att befruktning skett då, och att läkaren räknar från min försaka dag i sista mensen, vilket betyder gravid i v 5-6.
Hur går det ihop?
skulle inte vara massa frågetecken efter grattis till plusset!!!!
Ytterligare en fråga tilm er alla
tog tempen för några dagar sedan och den låg då mellan 37,3-37,5 men tog tempen igår igen och den var då 36,8-37. Harman förhöjd temp hela graviditeten eller hur funkar detta med temperaturen? Kan jag misstänka att detta är ett dåligt tecken då tempen sjunkit? Är i v 6 (5+5) inga större grav symtom
Tack på förhand!!
Tänkte höra med er om lite råd. Vad tror ni om snowboardåkning nu i v.7-12 ? Jag kan göra regäla vurpor ibland. Jag är lite osäker på hur jag vågar göra. Hur skulle ni resonera?
Ja, clearblue mäter hCG-halten och har ett genomsnitt på hur mycket det brukar öka och ligga på i olika veckor. Att du fått 2-3 istället betyder ju att hormonerna ökat :)
Testen har ju två remsor inuti själva testet där det finns som mest tre streck. Beroende på hur starka strecken är osv så kan testet visa olika veckor. Har för mig att om det står 1-2 så finns det två streck, 2-3 är det tre streck där ett av dem är lite svagare än de andra två, 3+ visas om alla tre streck är starka. Men för att man själv ska slippa läsa av ett klurigt graviditetstest så visar ju det digitalt :) Hoppas jag svarat på din fråga?
[quote=74930463][quote-nick]Zam96 skrev 2015-02-26 22:04:53 följande:[/quote-nick]Jag tror temperaturen är hög genom hela graviditeten. Har du tagit tempen på morgonen innan du gått upp? Har du tagit tempen innan du blev gravid?
Min temperatur låg på 35.7-35.9 innan ägglossning, 36.2-36.6 efter ägglossning och 13-14 dagar efter ägglossning steg tempen till över 37. Sedan dess har jag inte tagit tempen så mycket men sist låg temperaturen strax under 37.
Jag tror inte att temperaturen är så mycket att gå på egentligen, det är nog lite olika från dag till dag också. Allt beror ju på hur man mår, hur man sovit osv. Du behöver nog inte vara orolig alls :)[/quot
Ok tack! Kommer inte ihåg vilken tid på dygnet jag tog tempen men de var inte direkt på morgonen iallafall...och det är inte vid samma tid på dygnen som jag tagit heller...så de är nog olika och som du säger så kanske den inte är så mycket att gå på
Jag tror temperaturen är hög genom hela graviditeten. Har du tagit tempen på morgonen innan du gått upp? Har du tagit tempen innan du blev gravid?
Min temperatur låg på 35.7-35.9 innan ägglossning, 36.2-36.6 efter ägglossning och 13-14 dagar efter ägglossning steg tempen till över 37. Sedan dess har jag inte tagit tempen så mycket men sist låg temperaturen strax under 37.
Jag tror inte att temperaturen är så mycket att gå på egentligen, det är nog lite olika från dag till dag också. Allt beror ju på hur man mår, hur man sovit osv. Du behöver nog inte vara orolig alls :)
Fyfan vad pyton jag mår! jag klagar inte men börjar undra. Har konstant molvärk?! Det lättar aldrig och det gör riktigt ont? Sen tillsammans med detta ständiga illamående så känner man sig väldigt svag. Jag gör mitt bästa för att stänga in det för min son på 5 månader som behöver mig. Men det är jobbigt alltså... Någon mer som har ont och som är illamående hela tiden?