• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Little miss Daisy

Hej!

Plussade i torsdags (29/1) och får förhoppningsvis en liten någon gång runt 6 oktober. =) Tredje barnet. =) Bor i södra Sverige.

Har lite molvärk i rygg och mage och behöver gå på toa ofta. Fick tyvärr en urinvägsinfektion innan jag plussade och gick med den i 3-4 dagar innan jag gick till doktorn och fick penicillin. Besvären försvann aldrig riktigt och nu har jag fått en ny omgång penicillin. Jag är lite nojig över att jag gått med en urinvägsinfektion i två veckor precis när lilla bebbens hjärna och allt utvecklas. Men jag hoppas att det inte har påverkat den lilla. =)

• Tigerlilja86
    Marsvensson skrev 2015-02-02 09:06:56 följande:

Hoppas du når fram till dem idag :) jag har tid den 23 feb, känns som dagarna går så långsamt ;p jag mår också bra , har dock även ömma bröst , känns så konstigt detta, har inte förstått ännu.. Är lite mer kissig än annars och lite molvärk oså annars mår jag bra också :) är i v5(4+3) :)

Japp fick tag på dom :).. Den 23 feb ska jag också vara där :D åååå va jag längtar! Som du säger dagarna går sjukt sakta.
  • lisodan

Hej, hoppar in här för att ställa lite frågor till er som har kommit ungefär lika långt i era graviditeter. Jag har blivit gravid genom IVF och är nu i v. 5 (4+6).

~Hur och vart känns er molvärk, för er som har det?

~Någon som har känt sig lite illamående men det sen avtog något för?

~Någon som har/har haft bakteriell vaginos under tidig graviditet? Jag har ringt IVF kliniken och väntar svar på hur jag ska göra. Behandlas eller inte. Men kanske finns någon med erfarenheter av detta här?

• Dockan123

Hej :). plussade idag :) v5 (4+4) så lycklig. 24 årig tjej f4ån norrland som bor i Stockholm :). Första barnet för både mig och min partner :).

• TreA

Grattis till alla nya!!!

Känner mig helt ogravid idag hittills, både illamående och molvärk har hållit sig borta...

Gick tid nästa fredag för vul hos min gyn, känns jättebra att få se "hur det står till" dock blev jag ju lite nojjig över att få en tid fredagen den trettonde... Men min mamma är född en fredag den trettonde så jag får väl se det positivt istället!

Ha en fin dag alla!

• Shibby
    Längtan efter ett syskon skrev 2015-02-01 19:41:47 följande:
    Tack o lycka till imorgon. Ja vi försökte inte bli gravida o det var väl lite dåligt tajmat igentligen men jag e glad för det. Det e ÖDET helt enkelt, menings att vi ska ha barnet. Jag håller tummar o får för er och för våran skull
    Vi fick se ett hjärta ticka där inne Skrattande, så nu håller jag tummarna för er skull också! 
  • Shibby
    Dockan123 skrev 2015-02-02 12:52:31 följande:

Hej :). plussade idag :) v5 (4+4) så lycklig. 24 årig tjej f4ån norrland som bor i Stockholm :). Första barnet för både mig och min partner :).

Grattis och välkommen! Skrattande
  • Marsvensson

Åh vad kul :D!! Ja jag längtar sönder mig försöker att inte tänka på det så myclet då dagarna kanske går fortare men man kan ju inte sluta tänka på det att man är GRAVID :D!

Tigerlilja86 skrev 2015-02-02 12:08:56 följande:

Japp fick tag på dom :).. Den 23 feb ska jag också vara där :D åååå va jag längtar! Som du säger dagarna går sjukt sakta.

• Floffeen
    kul, vi verkar vara ett gäng skåningar.

Jag har inga graviditetssymtom alls men det kommer väl.
    om 10 dagar skall jag gör vul, håller tummarna här då jag haft ordentligt ont i magen 2-3 dagar nu  :/
  • theresepe

Oj, här kan man inte vara borta 1 dag för då missar man alldeles för mycket! :D haha. Grattis och välkomna alla nya!!

Jag är just nu påväg hem för att överraska blivande mormor och morfar :) dom kommer bli otroligt glada! Men Gud vad nervös jag är! Haha :)

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015